NOVOSTI

Predstavljamo vam Inchoo senioritet!

Edukacije
Vedrana Mataja
Izvrsnost zaposlenika i njihovo zadovoljstvo svakoj uspješnoj organizaciji moraju biti na prvom mjestu. 
Kako bismo mi u tome bili uspješni, od iznimne važnosti nam je bilo omogućiti Inchooerima da se na poslu osjećaju ispunjeno te da rade zajedno s ljudima koji su najbolji u svom poslu.

U radu s tehničkim timovima, a pogotovo developerima, izuzetno je bitno razumjeti tehničke kompetencije svakog člana tima jer kvaliteta i učinkovitost cjelokupnog developmenta najviše ovise o njima.

Situaciji u kojoj nismo mogli jasno uskladiti očekivanja te količinu i kompleksnost odgovornosti kod junior, middle i senior developera – odlučili smo stati na kraj!

Početkom godine naš izvršni direktor Tomislav Bilić i tehnološki direktor Stjepan Udovičić poduzeli su sve korake kako bi definirali senioritet u Inchoou. Prvi je korak bila implementacija senioriteta u tehničkim timovima te senioriteta Project Managera. Razgovarala sam s njima o detaljima procesa, izgledu dokumenta, inspiracijama i izazovima, reakcijama kolega i sljedećim koracima.

Kako je došlo do odluke da na ovaj način definirate senioritet u Inchoou?

Tomislav: Inchoo je uvijek imao jak edukacijski program pripreme developera za produkciju. S druge strane, dugo smo bili slabiji u pružanju podrške zaposlenicima u kontinuiranom razvoju. Vjerovali smo kako će svakom zaposleniku smjer razvoja biti jasan kroz identificiranje projektnih i poslovnih potreba.

Kako je tvrtka rasla, s vremenom je došlo do pojave lepeze različitih tumačenja koje su točno potrebe i kako se one trebaju rješavati. Posljedica je bila ta da razvoj znanja i kompetencija često nije bio u skladu s poslovnim potrebama.

Ljudi u firmi su primjećivali da dobivaju povišice i da im raste odgovornost, ali nisu znali zbog kojih točno razloga. Nismo imali raspisane niti transparentne kriterije za razvoj, što je opet dovelo do različitih tumačenja i osjećaja proizvoljnosti u odlukama.

Zašto baš sada?

Tomislav: Bit ću iskren i priznati da s ovakvom razradom senioriteta malo kasnimo. Bilo bi bolje da smo je uveli koju godinu ranije. Ipak, sad kad smo je objavili, vjerujemo da imamo zdravije temelje za daljnji razvoj. Proces razrade je bio nešto teži te smo te smo imali nekoliko krugova evaluacije prije nego smo došli do rješenja spremnog za prvu objavu.

Krenuli smo s objavom senioriteta za tehničke timove i Project Managere, no planiramo do kraja godine napraviti razradu i za druge uloge u firmi (UX/UI Designere, Office Managere, Digital Marketing specijaliste i dr.).

Svaka razina je povezana s plaćama, tako da svaki zaposlenik može imati osjećaj što treba poboljšati kako bi mu plaća rasla. Ovime povećavamo transparentnost i činimo napredak svakog zaposlenika jasnijim i smislenijim.

Kako izgleda dokument?

Stjepan: Postoji više načina definiranja senioriteta. Nekako najprošireniji bi bio onaj s listom potrebnih tehnologija, znanja i vještina za različite pozicije, no meni osobno se to činilo dosta nepraktično. Tehnologije se često mijenjaju, različita radna mjesta rade s različitim alatima pa senioritet ne bi bio ni šire primjenjiv. Moguće je pozicije napraviti i više opisnog karaktera, no to onda previše ostavlja na slobodu subjektivnoj procjeni te se ne može toliko jednoznačno odrediti.

U skladu s time smo napravili i dokument, koji kroz prizmu zadatka, projekta i procesa objašnjava kakvo je željeno ponašanje i rezultati zaposlenika na određenoj poziciji. Uz to, za svaku poziciju postoji lista obveza i odgovornosti te primjer radnoga dana u Inchoou, kako bi se mogli lakše snaći.

Trenutno postoji 8 razina senioriteta za ove pozicije, a to su 3 junior, 3 middle i 2 seniorske pozicije. Uz to dolaze i poneke dodatne odgovornosti koje se mogu obavljati ovisno o razini senioriteta poput uloge mentora ili voditelja tima.

Što, u najkraćim crtama, čini seniora?

Stjepan: U konačnici, smatram da ne čini seniora samo znanje određene tehnologije ili jezika ni isključivo godine iskustva, već pristup radu, radnom zadatku, drugim kolegama u timu te rezultati koje ostvaruje. To je bila glavna misao vodilja za daljnju razradu.

Predstavljamo vam Inchoo senioritet

Odakle ste crpili ideje i inspiraciju za dokument?

Stjepan: U samome procesu, prošli sam kroz niz dokumenata, definicija i standardiziranih modela. Svaki od njih je imao nešto dobro što je utjecalo na našu konačnu odluku, no svaki od njih je imao i dosta ograničenja koja nama nisu odgovarala i ne bi se nikako mogli uklopiti u njih. Na kraju smatramo da najviše ima smisla za ono što smo željeli postići ima format koji je odabrao i Bornfight te je konačni rezultat kombinacija svega skupa.

Što su vam bili najveći izazovi kroz cijeli proces definiranja i implementiranja?

Stjepan: Najveći izazov je bio razraditi pozicije a da nisu previše specifične za jedno radno mjesto, već da pozicije budu šire primjenjive. Naravno, to nije u potpunosti moguće, ali smatram da smo tu u velikoj mjeri i uspjeli.

U samoj implementaciji senioriteta su dva velika izazova: usuglasiti se sa svakim na kojoj poziciji se nalazi te, nešto teže, refaktorirati dugogodišnje postojeće procese da odražavaju stavke senioriteta. U nekim stvarima smo si pomogli anketama i kvizovima, dok je samo uvođenje senioriteta u sve postojeće procese još uvijek u tijeku.

Moram priznati da su reakcije kolega bile izrazito pozitivne! Za početak, ovakvim je dokumentom povećana transparentnost unutar Inchooa te su razlike između pozicija postale jasnije. Osim toga, kolege sad znaju na čemu točno raditi ako žele napredovati što je značajno pridonijelo njihovoj motivaciji.

Ono što sve sad zanima je – koji su sljedeći koraci?

Tomislav: Sljedeći koraci su svakako razrada senioriteta za ostale pozicije, a nakon toga ćemo ovaj revidirati s većim ili manjim izmjenama barem jednom godišnje. Pored toga, moramo napraviti određene izmjene u organizaciji posla kako bi senioritet mogao u potpunosti zaživjeti kako je zamišljen.

Stjepan: Osim dovršetka implementacije senioriteta u procese te razrade senioriteta za ostale pozicije, veliki je korak i osiguravanje kvalitetnog praćenja svakog pojedinca kako bi naši polugodišnji review zaposlenika imao potpunog smisla te kako bi osigurali da se senioritet pravilno i argumentirano ažurira te da odražava razvoj te osobe.

I naravno, sam dokument će biti ažuriran kada za time vidimo potrebnu i na temelju feedbacka kojeg dobijemo od zaposlenika. Trenutno nam odgovara takav kakav je, no u nadolazećim godinama vjerujem da nas čeka puno promjena i izazova, i to će zasigurno rezultirati i nekim izmjenama u definiciji radnih pozicija.

Tomislave i Stjepane, hvala vam na vremenu, a razgovor ćemo nastaviti kad dođemo do implementacije senioriteta i za druge odjele.

Sve senioritete možete pronaći na našoj stranici karijera!

Aktivni natječaji!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)