Inchoo & EFOS: Kako je bilo na kolegiju E-trgovina?

Kolegij upisuju studenti prve godine diplomskog studija smjera Marketing, Trgovina i logistika te Poslovna informatika. Na kolegiju je sudjelovalo 57 studenata koji su kroz 5 tematskih cjelina prošli kroz teme vezane uz izradu internetske trgovine. Maja Kokolari govorila je o izboru eCommerce platforme, Zoran Vorkapić o dizajnu korisničkog iskustva i sučelja, a naši eCommerce Marketing Specijalisti su pokrili teme Google Analyticsa (Dražen Karačić-Šoljić), SEO-a (Bruno Mitrović) i PPC-a (Vanja Bunjevac).

U sklopu predavanja pripremili su zadaće studentima i na temelju njihovih ocjena je odabrano 10 najuspješnijih, a među najboljima istaknuli su se Miriam Čabraja, Marina Kardum, Borna Kraljević i Luka Krstanović. Ocjenjivali su ih predavači iz Inchooa, Uprava Ekonomskog fakulteta i djelatnici Katedre za marketing.

Evo što kaže profesor Biloš:

Svi predavači iz Inchooa na čelu s g. Tomislavom Bilićem iskazali su značajnu razinu involviranosti u suradnički projekt što su studenti i prepoznali te pokazali motiviranost za usvajanjem novih praktičnih iskustava, ali i interes za digitalnim tržištem. Iako će se konačni uspjeh suradnje i percepcija studenata kao i svake godine dodatno analizirati, već sada postoji interes za nastavkom i produbljivanjem suradnje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Inchoo eCommerce Agency (@inchoonet)

 

Najuspješnija među studentima pokazala se Marina Kardum koja je pripremila najbolju prezentaciju svoje ideje za vlastiti eCommerce projekt. Razgovarala sam s Marinom, a intervju s njom pročitajte u nastavku.

Bok Marina, prije svega ti čestitam što si zasluženo osvojila prvo mjesto na kolegiju E-trgovina. Možeš li nam se ukratko predstaviti i reći nam tko je Marina Kardum?

Marina: Studentica sam diplomskog studija poslovne informatike na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Ljubiteljica sam svih vrsta čajeva, a u slobodno vrijeme čitam. Godišnje pročitam više od 100 knjiga, a osim toga volim sastavljati origami i gledati znanstveno-fantastične filmove i serije.

Zanima me marketing i na upisu diplomskog studija sam se dvoumila između upisa smjera marketing i poslovne informatika, ali je ipak presudio odabir za poslovnu informatiku jer sam od srednje škole izrađivala jednostavne web stranice, a i mislila sam da na smjeru marketing ima puno izlaganja i prezentacija. Tada nisam imala vjere u svoje prezentacijske i komunikacijske vještine te sam se odlučila za poslovnu informatiku jer sam mislila da studenti na tom smjeru rade samo za računalom, bez pretjerane komunikacije. Pokazalo se da je i na poslovnoj informatici potrebno puno timskog rada, a dobre komunikacijske vještine ti pomažu da budeš uspješniji. Drago mi je što sam odabrala ovaj smjer jer mi omogućuje da upoznam informatičke tehnologije, a za izborne kolegije sam uzela marketinške predmete kako bih pokrila oba područja.

Kako komentiraš suradnju Inchooa i EFOS-a na ovom kolegiju i koje sve prednosti ona za studente donosi?

Marina: Bilo mi je super sudjelovati na ovom kolegiju i volim kad profesori i poduzeća pokažu inicijativu te studentima pruže ovakvo neprocjenjivo iskustvo. Na fakultetu smo više usmjereni na teoriju, ali s ovakvim suradnjama dobijemo širu perspektivu i vidimo kako teorija djeluje u praksi. Predavanja su mi bila super, najdraži dio mi je bio kad je Dražen predstavio svoje rajčice i podijelio sjeme svim studentima koji su postavili neko pitanje. 🙂 Šalu na stranu, predavanja su bila različita i s rješavanjem zadaća smo mogli dobiti cijelu sliku razvoja e-trgovine. Neka predavanja su bila tehnička, ali većina ih je bila prilagođena našoj razini znanja.

Najdraže predavanje mi je bilo o dizajnu korisničkog iskustva i sučelja. Dizajn mi je jako drag jer u slobodno vrijeme ponekad izrađujem postere, plakate i naslovnice za knjige pa mi je bilo zanimljivo vidjeti kako dizajn funkcionira na webu i kako izgleda njegova tehnička strana. Iznenadila sam se koliko ima puno testiranja, analiziranja i općenito puno rada. Šokiralo me u kojoj se mjeri korisnici prate na internetu. Postoji mnogo alata koji prate aktivnosti korisnika prilikom kupovine na web trgovini i iako svi govore da se koristeći te alate ne zna identitet korisnika, on se lako može identificirati pomoću mobilnih uređaja i lokacije. Zapitala sam se koliko je to etično i koliko je tu zaštićen identitet kupaca.

Kako je izgledala tvoja trgovina koju si morala izraditi u sklopu projekta?

Marina: Tema mog projekta bila je izrada web trgovine gdje bih prodavala čaj. Dugo sam razmišljala što bi moja trgovina prodavala i nakon konzultiranja s prijateljicom smo obje zaključile da je prodaja čaja nešto oko čega sam strastvena. Bilo mi je zanimljivo raditi na zadatku jer sam morala dobro promisliti kako mogu ostvariti što bolju prodaju na trgovini. Za ciljno tržište sam odabrala mlade, moderne ljude koji žele eksperimentirati i koji žele stvoriti zajednicu okupljenu oko ispijanja čaja.

Osmislila sam ponudu rinfuznih čajeva, od već poznatih do iznimno neobičnih premium čajeva koji bi privukli zanimanje kupaca. Osmislila sam i način kojim kupci kombiniraju svoje mješavine čajeva te ih dijele sa zajednicom i pri tome sami zarađuju popuste. Puno pažnje dala sam SEO-u i predložila sam izradu bloga gdje bismo svi mogli stavljati svoje recepte, dijeliti ideje oko pripreme čaja i slično.

Odabrala sam platformu Shopify jer je pristupačna, mogla sam je instalirati i isprobati. Iako je oduzelo puno vremena, zanimljivo je bilo instalirati vlastitu online trgovinu.

Znamo da je suradnja poslovnog sektora i fakulteta jako dobra za studente, ali što misliš koje koristi poslodavci mogu imati od suradnje s fakultetom i zašto bi se više trebali uključiti u ovakve aktivnosti?

Marina: Na našem fakultetu ima puno potencijala, ali studenti imaju manjak motivacije za radom jer nisu upoznati s praktičnim dijelom ekonomije. Gostujuća predavanja na fakultetu mogu lako usmjeriti studente i pokazati im koje im se sve mogućnosti pružaju. Nakon što mlada osoba studirajući usvoji praktični i teorijski dio, bit će idealan kandidat za zapošljavanje i sigurno će se prvo javiti u tvrtku koja joj je poznata i koja je bila aktivna na fakultetu. Znam nekoliko studenata koji nakon diplome žele doći u Inchoo baš zbog vaše aktivnosti na fakultetu.

Kao i mnogi drugi studenti, ti radiš i studiraš. Kako to uspijevaš uskladiti?

Marina: Teško je raditi kad si redovan student jer profesori još uvijek misle da samo izvanredni studenti rade, a zapravo je zaposleno puno redovnih studenata. Predavanja su nam obvezna i teško je uskladiti to jer poslodavci nisu baš fleksibilni oko radnog vremena pa iz tog razloga najviše studenata radi u korisničkim službama koje nam daju mogućnost biranja radnog vremena. Nadam se da će se takva situacija promijeniti i da će profesori i poslodavci biti malo fleksibilniji.

U posljednje vrijeme se puno govori o iseljavanju u našoj županiji. Misliš li da je teško pronaći posao kod nas?

Marina: Mladima je teško pronaći posao ako nemaju fakultet i teško je pronaći kvalitetan posao bez političke veze. S druge strane, mladi imaju manjak samopouzdanja i dotučeni smo pričama o tome da u Hrvatskoj nema posla i da nam je bolje živjeti vani. Osobno smatram da mi ovdje imamo jako puno potencijala i da nema potrebe za selidbom. Voljela bih ostati ovdje jer Hrvatskoj trebaju mladi i sposobni ljudi koji će ju pokrenuti. Iako je generalno populacija pesimistična, drago mi je što su kolege s faksa optimistični i misle da u Osijeku i Hrvatskoj ima posla za njih. Posebno su optimistični studenti Poslovne informatike jer informatički sektor u Osijeku cvjeta i ako se Osijek Software City nastavi razvijati kao i do sada, vjerujem da će biti posla za sve nas.

Uskoro ćeš izaći na tržište rada. U kojem smjeru bi se voljela specijalizirati i usmjeriti svoju karijeru?

Marina: Voljela bih raditi kao eCommerce ili ERP konzultant. Sviđa mi se taj dio posla jer mogu klijentima pomoći uvesti dobre promjene u poduzeća koje će im u konačnici poboljšati poslovanje i donijeti više prihoda. eCommerce mi se svidio na kolegiju E-Trgovina i za vrijeme trajanja kolegija sam sudjelovala na dodatnim edukacijama iz tog područja.

Voljela bih raditi u nekoj od tvrtki članica udruge Osijek Software City jer su odlične i općenito mi se sviđa rad Udruge jer organizira mnogobrojna predavanja i radionice. Velik angažman posvećuju radu sa studentima i zaslužni su za velik dio aktivnosti u ovom gradu i iz tog razloga su tvrtke članice poželjni poslodavci kod studenata.

Zahvaljujemo se Marini na ovom razgovoru i želimo joj puno sreće u nastavku studiranja i u pronalasku idealnog posla! 🙂