Ponosni smo što smo toliko sudionika Meet Magento Hrvatska konferencije doveli u naš prekrasan grad, gdje smo ih proveli i po Inchoo uredu, poznatim osječkim povijesnim i kulturnim znamenitostima i ugostili ih onako kako samo mi Slavonci znamo. Nitko nije otišao ravnodušan nakon iznimno informativnih predavanja i domaće atmosfere koju su doživjeli u gradu na Dravi.
Svi predavači su otišli kući s personaliziranim vinima Iločkih podruma.
TFW you have started your new wine collection but don’t have a home for it yet. #mageHoboProblems #mm17hr pic.twitter.com/JHJdenGRr7
— Talesh Seeparsan (@_Talesh) March 19, 2017
Zašto smo organizirali konferenciju?
Inchoo ima jednu djelatnost, a to je izrada trgovina na internetu. Od 2008. do sada, radili smo na više od 450 eCommerce projekata. Znanja i iskustva nam ne manjka, a u svijetu smo prepoznati kao tvrtka koja kroz blog i predavačke aktivnosti dijeli znanje unutar Magento i IT zajednice. Taj osjećaj brige za zajednicu prenijeli smo i u naš rad u lokalnom IT sektoru, pogotovo pri učenju svih onih koji žele ulagati u svoje programersko znanje. Kako bismo to sve podigli na višu – nacionalnu razinu, organizirali smo Meet Magento Hrvatska.
Hrvatsko eCommerce tržište je u uzlaznoj putanji. Upravo zbog tog povećanja svijesti o eCommerceu i broju trgovina, osjetili smo kako je dobro vrijeme za organizirati ovakvu vrstu konferencije. Pripremali smo se za 120-130 ljudi (s brojkom od 150 bismo bili zadovoljni), no kada smo tjedan dana prije konferencije već dosegli brojku od 200 prijavljenih sudionika, znali smo kako nismo pogriješili u odluci dovođenja jedne ovako specijalizirane konferencije u Hrvatsku. Mnogi su komentirali kako im je osvježavajuć odmak od Zagreba i odlazak na konferenciju u Osijek i to nam je posebno drago.
Kako je konferencija izgledala?
Kroz 3 dana, izmjenjivalo se 35 predavača punih entuzijazma, znanja i informacija zbog kojih su sudionici zapisivali bilješke, fotografirali prezentacije i postavljali pitanja iz publike.
Sve je krenulo 16. ožujka, kada smo dodali jednu zanimljivu stavku u program konferencije. Bio je to Magento Contribution Day. Radionica na kojoj je 20-ak programera radilo na poboljšanju Magento 2 platforme uz Magento arhitekte. Radi usporedbe važnosti, to je kao da dođete u Facebook i radite uz Marka Zuckerberga i njegov tim.
Izgledom ništa fancy, ali vjerujte, bilo je vrlo efikasno i korisno:
20 Devs working with Magento core team on resolving m2 issues. #mm17hr #magento2 pic.twitter.com/UrxnvF5VkZ
— Nenad Andraković (@NenadAndrakovic) March 16, 2017
#magento contribution day in #mm17hr – two hours passed, 7 PR completed, 7 in progress. Great progress so far. #realmagento pic.twitter.com/CcYM80wqiR
— Max (@maksek_ua) March 16, 2017
1. dan konferencije
Službeno otvaranje konferencije bilo je 17. ožujka, gdje je važnost konferencije prepoznata i od Grada Osijeka, tako su gradonačelnik Ivica Vrkić i njegov zamjenik Vladimir Ham pozdravili sve sudionike konferencije. U uvodnom govoru pridružila im se i Lydia Schaffranek iz Meet Magento Association i Ben Marks, najistaknutiji član Magento zajednice i takozvani Magento evangelist.
Dan je prošao u vrlo zanimljivim temama na poslovnom dijelu, kao što su uloga virtualnih tržnica u razvoju eCommercea, kako komunikaciju i prodaju u web trgovini prilagoditi različitim psihološkim profilima kupaca, tumačenje i primjena podataka iz Google Analyticsa te kako iskoristiti newsletter kao generator veće prodaje.
Osim toga, predstavilo se nekoliko uspješnih hrvatskih Magento trgovina, poput Bauhausa i Tester boxa, koji su pokazali inovativnost u korištenju novih tehnologija i samom poslovnom modelu.
Programeri su uživali u tehničkom dijelu konferencije, gdje su saznali najnovije prakse iz Magento frontenda, poboljšavanja sigurnosti trgovine, Magento 2 arhitekture i funkcionalnosti.
Dan je završio uz odličan afterparty. No, što se dogodilo na njemu, tamo neka i ostane. 🙂
2. dan konferencije
Neki su se rano ustali i već bili na zajedničkom trčanju u 7:00. MagentoRun je način zbližavanja rekreativaca u Magento zajednici, koji zajedno trče 5 -10 km po gradu u kojem se održava konferencija.
Poslovni dio je okupio teme vezane za kartično poslovanje i sprječavanje njihove zlouporabe, izbor hostinga i domene za eCommerce te pravne savjete i odredbe za Hrvatsko tržište web trgovina. Tehnički dio, koji se istovremeno održavao u drugoj velikoj prostoriji, okupio je sve zainteresirane za Magento 2 integracije, kompatibilnost i responsive design u Magento 1 verzijama.
Na panelima se raspravljalo o ulozi eCommerce Managera, znanjima i vještinama koje isti treba imati te gdje ih stječe i win-win okruženju za klijente i developerske tvrtke o kojem je izvrsno napisan osvrt na Netokraciji u članku Kako napraviti web shop kojim će biti zadovoljan klijent, ali i – agencija.
Službeni dio konferencije je završen vrlo zanimljivo. Ben Marks, Max Yekaterynenko and Jisse Reitsma su odgovarali na pitanja iz publike vezano uz Magento 2 platformu, kakvo je trenutno stanje i što možemo od Magento platforme očekivati u budućnosti. Publika je bila iznimno zainteresirana, ne samo s tehničke strane, već i od strane trgovaca.
Svima smo omogućili preuzimanje prezentacija s konferencije OVDJE, a ukoliko imate dodatnih pitanja za predavače, slobodno ih direktno kontaktirajte.
Ako nas pitate koji je bio zaključak nas organizatora nakon konferencije, to je da u Hrvatskoj zasigurno ima prostora za rast online trgovina, samo ga treba iskoristiti!
Na fotografiji: Organizacijski tim Meet Magento Hrvatska konferencije
See you next year… 😉 #MM17HR #MM18HR pic.twitter.com/q1iIAKt1SG
— Nandino Lončar (@NandinoLoncar) March 24, 2017