NOVOSTI

Što donosi novi Googleov update “polarni medvjed”?

Web dizajn
Aron Stanic
Vijest o novom Google updateu objavljena je danas, očito nenamjerno, putem njihovog službenog bloga, no originalni je članak vrlo brzo uklonjen jer se očito radilo o prijevremenoj objavi.
Posebnost ovoga poboljšanja je da se po prvi puta u povijesti jedan Googleov update odlučio zasebnim algoritmom ciljati isključivo na pretraživanja stranica internetskog prostora jedne države, u ovom slučaju Hrvatske. O čemu je riječ?

Najnoviji Googleov algoritam, popularnog lokaliziranog naziva “polarni medvjed” automatski blokira pristup web sjedištima, Facebook stranicama te Twitter profilima (ukoliko isti postoje) političkih stranaka, državnih agencija, institucija, udruga, ali i različitih poslovnih subjekata kako u državnom tako i privatnom vlasništvu za koje složeni matematički proces procijeni da su legla korupcije, nepotizma i nerada. Ujedno istovremeno s blokadom šalje i automatiziranu prijavu USKOK-u sa svim relevantnim podacima.

Najnoviji algoritam koristi i Google Glass za analizu stranica

Algoritam koristi Googleovo “crawlanje” siteom, analizu snimki s Google Glass naočala (koje su vještim potezom prije mjesec dana donirane ključnim zaposlenicima svih državnih institucija te vodećim ljudima političkih stranaka), te informacije iz različitih javno dostupnih baza podataka kako bi u obzir uzeo velik broj čimbenika prilikom ocjene radi li se o stranici (a u konačnici i pravnom subjektu) koju bi trebalo blokirati, a neki do kojih smo uspjeli doći iz naših izvora bliskih samim autorima su:

  • broj posjeta stranici facebook.com unutar radnog vremena
  • broj zaposlenika koji su rodbinski vezani u prvom i drugom koljenu m2 poslovnog prostora
  • broj plavih koverti na zalihama u odjelu računovodstva
  • omjer broja prepariranih životinja i skupocjenih umjetnina u poslovnom prostoru
  • broj neriješenih upita građana i neodgovorenih email poruka upućenih na službenu adresu
  • broj ispostavljenih putnih naloga po zaposleniku
  • prosječno vrijeme zaista provedeno na radnom mjestu
  • broj snimljenih “selfieja” tijekom radnog vremena

Iz Googlea su, razumljivo, dosta oprezni oko dijeljenja bilo kakvih informacija jer se navodno radi o pilot projektu kojim se ovaj globalni lider na području pretraživanja interneta pokušava vratiti svojim korijenima i krilatici “don’t be evil”. Namjera je isti princip proširiti i na druge države članice Europske unije.

Blokiranjem pristupa sadržaju stranicama onih koji, prema riječima voditelja projekta, “pogubno utječu na hrvatsko, ali i europsko društvo u cjelini promoviranjem krivih vrijednosti”, pokušat će se barem donekle smanjiti njihov negativan utjecaj na svakodnevnicu prosječnog hrvatskog korisnika interneta.

Reakcije iz Hrvatske

Brojne su se domaće stranice već osjetile pogođene ovim novim algoritmom te im je promet drastično opao u jutarnjim satima, što se moglo vidjeti prema paničnim istupima brojnih predstavnika zastupničkih klubova političkih stranaka, državnih institucija, udruga, poduzeća i sazivanjima izvanrednih tiskovnih konferencija na kojima su se svi gotovo jednoglasno složili da se radi o “neviđenom udaru na slobodu izražavanja i javnog djelovanja te neovlaštenom snimanju osoba čime je Google prekršio zakone i pozitivne propise kako Republike Hrvatske, tako i EU”.

Uslijed ovoga, stvoren je povijesni konsenzus svih političkih opcija u Lijepoj našoj te je po kratkom postupku osnovana vlada korupcijskog jedinstva koja je Ustavnom sudu uputila zahtjev za izricanjem zabrane djelovanja svjetski poznatoj tražilici na području RH.

Ujedno, ironijom sudbine, dva su naroda koje povezuje burna povijest bitaka, kako na ratnom, tako i na nogometnom terenu, ponovno pronašla zajednički jezik, te su hrvatski predstavnici, po uzoru na nedavne događaje u Turskoj te zabranu korištenja Twittera i YouTubea spremno zaključili: “Kud svi Turci, tu i guske u maglu!”

Čekamo na službeni odgovor Googlea, a u međuvremenu – proguglajte malo, tko zna kada ćete opet…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)