Pored glavne navigacije, pretraga je druga najpopularnija stategije za pronalazak proizvoda na eCommerce stranicama. Korisnici često korisne pretragu kada znaju točno što traže ili kada glavna navigacije ne daje očekivane rezultate.
Kako dizajnirati i postaviti pretragu na Magento stranici kako bi bila što bolje upotrebljiva? Saznaj u nastavku!
Izgled
Iako je ikonica povećala poznata značajka, vidljivo polje za input najefikasniji je izbor za aktiviranje pretrage. Baymard i Nielsen Norman Group testirali su i dokazali ovo više puta, jer korisnici instinktivno traže prozor u koji mogu nešto upisati na vrhu stranice. Ovaj izbor dizajna neće samo ispuniti očekivanja korisniki nego i poboljšati upotrebljivost tvoje Magento stranice.
Pretraga na Bestlaminate
Zbog ograničenog prostora pretraga je smanjena iza buttona na mobilnim verzijama stranica; ovaj izbor dizajna postao je očekivanje korisnika. Međutim, važno je naglasiti da se ovaj trend sve više pojavljuje i na desktop stranicama.
Zbog svoje popularnosti i prepoznatljivosti, vjerojatno je u redu uključiti pretragu na takav način i na desktopu. No ako puno korisnika koristi pretragu, odmah im pokazati prostor za pretragu čini bolju upotrebljivost, jer se smanjuje broj koraka u cijelom procesu i brže se koristi.
Autocomplete u pretrazi
Magento uključuje ugrađenu podršku za autocomplete u pretrazi, ali on funkcionira na vrlo osnovnoj razini i vraća samo tekstualne rezultate. Iako to može biti dovoljno, dalje poboljšavanje često je korisno. Kupci žele brze rezultate, i ponuditi ih dok tipkaju je najbrža metoda. Prikazivanje proizvoda, kategorija, pa čak i blog objava putem autocomplete funkcije može značajnost smanjiti vrijeme potrebno za pronalazak relevantnog proizvoda ili sadržaja.
Postoji mnogo ekstenzija koje obavljaju ovaj posao. U Inchoo kreirali smo vlastiti Live search preview modul koji čini stvari što jednostavnijim i efikasnijim.
Inchoov live search modul na Hajduk
Ovaj tehnološki-agnostičan modul nudi kupcima automatski dovršene rezultate pretrage. Dropdown prozor prikazuje pregled sugestija pretrage, uključujući ima proizvoda, sliku, i cijenu. Ovo funkcionira s proizvodima, kategorijama, blog objava, dopuštajući korisnicima brži pronalazak relevantnih informacija na stranici.
Stranica rezultata pretrage
Ne možemo se uvijek pouzdati da će autocomplete dati svima savršene rezultate. Autocomplete vraća rezultate na temelju težine pretraživanja, postavke pojačanja i izračunate relevantnosti. Ovo može biti netočno zbog čega će mnogi korisnici morati pregledavati rezultate kako bi pronašli relevante proizvode.
S obzirom da stranica rezultata pretrage može prikazati mnogo proizvoda, njezin raspored trebao bi odgovarati stranicama kategorija – zajedno s filterima i opcijama sortiranja, dopuštajući korisnicima da dalje specifiraju rezultate.
Stranica bez rezultata
Nula rezultata je rijetko, ali moguće. Ovo se može dogoditi zbog mnogo različitih razloga, poput tipfelera u ključnoj riječi, nedostupnih proizvoda, ili drugih naziva proizvoda. No stranica bez rezultata može biti više od samo slijepe ulice za korisnice – preko nje im možeš pomoći objasniti zašto nema rezultata i predložiti sljedeće korake.
Pretraga bez rezultata na Lera
Magento izvješće o pretraživanju
Izvješće o pretraživanju možeš pronaći u Analyticsu i Magentu. No izvješće u Magentu (Marketing > SEO and Search > Search Terms) ima dvije opcije koje Analytics nema:
1. Broj rezultata po ključnoj riječi
Za svaku ključnu riječ, vidjet ćeš koliko je često korištena i koliko rezultata je vratila korisnicima. Pored toga što ćeš znati što tvoji korisnici traže na stranici, ovo je korisno za rješavanje stranica bez rezultata.
Iskoristi filtere u izvješće kako bi pronašao ključne riječi s nula rezultata te njihovu učestalost i dobit ćeš dobru ideju što tvoji korisnici traže i što ne mogu pronaći.
2. Postavi preusmjeravanje za specifične ključne riječi
Često ćeš vidjeti ključne riječi koje odgovaraju specifičnim kategorijama, brandovima, ili proizvodima. Preusmjeravanje takvih pretraga je odličan način uštede vremene. Umjesto da korisnik završi na stranici rezultata, takve pretrage možeš odmah usmjeriti na kategoriju, brandove ili proizvode.
Magento sinonimi u pretrazi
Kupci često traže nešto što je dostupno na stranici, ali ga neće pronaći jer koriste drugačiji izraz za ono što traže. Npr:
- Briefs
- Trunks
- Boxers
Iako su briefs i trunks drugačiji stil dnjeg rublja, mnogi kupci ih smatraju istima. Ako prodaješ briefs, ali kupac traži trunks, neće dobiti nikakve rezultate. Kako bi se ovo riješilo, potrebno je napraviti grupu sinonima u Magentu (Marketing > SEO & Search > Search Synonyms) kako bi se trunks tretiralo kao da korisnik traži briefs, nakon čega će dobiti točan rezultat.
Sinonimi pretrage u Magentu
Jezične specifičnosti
Magentova pretraga imati će poteškoća ako jezik koji se koristi nije engleski, pogotovo kada je riječ o množinama i dijakritičkim znakovima (npr. u hrvatskom imamo š, đ, č, ć & ž, te množinu koja je kompleksnija nego samo “s/es” koji se doda u engleskom.)
Jedan primjer gdje nastaju problemi – u hrvatskom imamo riječ naljepnica, ali često koristimo i engleski sticker. A nekad i miješamo jezike. Možeš pretpostaviti da ovdje nastaju problemi 💣.
Pregledavajući rezultate izvješća pretrage jednog od naših projekta, primijetili smo da sljedeće ključne riječi bez rezultata:
- Naljepnice (hrvatski množina)
- Sticker (engleski)
- Stiker (engleski napisan na hrvatskom)
- Stickeri (engleska riječ u hrvatskoj množini)
Web trgovina je prodavala naljepnice, ali je proizvod bio naveden u jednini “naljepnica”.
Ovo je samo jedan primjer. Rješenje je bilo jednostavno – kreiranje grupe sinonima.
Ovo su česti problemi, tako da je korisno barem jednom mjesečno pregledati rezultate pretrage i postaviti sinonime kako bi pomogao svojim korisnicima pronaći proizvode.
Magento weighted search
Weighted search omogućuje davanje prioriteta specifičnim atributima u rezultatima pretrage. To je sistem od 10 razina (1 najmanja, 10 najveća) koji daje indikaciju koji atribut će imati prednost u rezultatima pretrage.
Npr. ako damo prioritet 10 atributu “boja” i 1 opisu, proizvodima koji su imaju atribut crvene boje će prikazati prije proizvoda koji sadrže riječ “crvena” u opisu.
Attribute Search Weight u Magentu
Zajedno s izvješćima o rezultatima pretrage, lako možeš razumijeti koji atributi bi trebali imati prioritet.
Praćenje pretrage s Google Analytics 4
Google Analytics 4 automatski prati upite u pretrazi ako imaš uključeno Enhanced Measurement. No u usporedbi s UA, ne postoji standardizirano izvješće za upite u pretrazi u GA4, no lako je kreirati exploration za ovo izvješće. Započni tako što ćeš kreirati novi exploration slobodnog oblika. Zatim dodaj termine pretrage i nazive eventova za dimenzije broj eventova za metriku. Prebaci termine prestige u redove i event count u values (ili ih klikni dvaput; GA4 će ih automatski dodati). Nakon toga dodaj filter prema nazivu eventa “view_search_results”, odaberi raspon podataka, i spreman si!
Ako nema podataka, provjeri enhanced measurement opcije (Admin > Property Settings > Data Collection and Modification > Data Streams > Select your Stream > Enhanced Measurement Settings). Možda ti nedostaje parametar koji dopušta GA4 da identificira pretragu.
Enhanced Measurement Configuration
Možeš nastaviti poboljšavati svoje izvješće kreiranjem lijevka izvješće pretrage, istražiti na kojim stranicama korisnici započnu pretragu, mjeriti učestalost izlaska iz pretrage ili bounce rate, itd.
Praćenje autocomplete rezultata s GA4
U prethodnom primjeru kreirali smo izvješće o pretrazi preko “view_search_results” eventa. Kako bi taj event radio, korisnik mora pogledati stranicu rezultata. Samo kliknuti autocomplete prijedlog neće aktivirati event, zbog čega ključna riječ neće biti poslanau GA4.
Za to je potreban custom tracking setup kako bi dobili ove upite zajedno s onime što korisnik klikne.
To je to za Magento 2 pretragu
Lako pristupna pretraga nije jedina nužnost za dobru pretragu. Dobar smjer je kombinacija izgleda, funkcija i optimizacija za pretragu za što bolje iskustvo pretraživanja.
Praćenje pretrage na stranici omogućuje ti shvatiti što tvoji kupci traže i kako što bolje optimizirati pretragu. Jedno ne funkcionira bez drugog!Ako trebaš pomoć postaviti svoju Magento 2 pretragu ili pripremiti custom search tracking, javi nam se! Ovdje smo za pomoć.