NOVOSTI

Rene Krasnić Velicki: Kako uposliti Instagram kao vaš glavni prodajni kanal?

eCommerce talk
Borna Kraljevic
Rene je voditeljica marketinga i prodaje u Zlatarnice Karat, obiteljskom obrtu koji se bavi proizvodnjom i maloprodajom nakita u zlatu, srebru i platini. Osim toga, radi i kao lead dizajnerica.
Neke od brojnih savjeta s nama je već podijelila, a sada ih i vi imate priliku pročitati kroz ovaj kratki intervju.

Na pozornicu konferencije Meet Magento Hrvatska krajem rujna izaći će s temom “Kako uposliti Instagram kao vaš glavni prodajni kanal?”, a kako se zbog tog načina poslovanja uspjela probiti ispred jake konkurencije, možemo garantirati kako će predavanje biti i više nego korisno.

Bok, Rene. Drago mi je što ćeš nam se pridružiti na pozornici konferencije Meet Magento Hrvatska. Možeš li nam reći nekoliko riječi o sebi i svom poslu?

Bok 🙂 Hvala vama na pozivu, i meni je jako drago biti dijelom ove konferencije. Ukratko, ja sam diplomirani makroekonomist s EFZGa kojeg je posrećilo pa sam magistrirala na King’s College. Osnova mog posla je mikropoduzetništvo u proizvođačkoj industriji. Proizvodimo nakit od plemenitih metala i dragog kamenja.

Vodiš obiteljski biznis u visoko konkurentskoj djelatnosti. Kako si pristupila digitalnoj transformaciji ovog tradicionalnog biznisa i zašto si se odlučila baš za taj pristup?

Pristupila sam digitalnoj transformaciji objeručke 😉 Dobro rečeno, naš biznis je u visoko konkurentnoj djelatnosti, no meni se ne sviđa tržišni pristup konkurencije koja svoju branding filozofiju temelji na privlačenju kupaca beskonačnim popustima. Jasno da je to kratkoročno kupovanje likvidnosti, ali dugoročno se na taj način natječemo tko će duže propadati. Veliki sam protivnik obezvrjeđivanja vlastitog proizvoda (a i vrijeđanja inteligencije potrošača) popustima od 70%, pogotovo ako se radi o dugotrajnom proizvodu kao što je nakit. Dugoročna šteta takvog pristupa brandu je velika, možda i nepopravljiva.

Naše tržište (na žalost) još uvijek pozitivno odgovara na takve popuste i akcije. Kako bih posao održala, ostvarila svoju viziju, a ne išla tim putem započela sam proces brand awarenessa odnosno proces osnaživanja branda+rebranding u određenim segmentima. Za to je potrebno puno internog ‘preslagivanja’ i eksterne komunikacije s krajnjim kupcima. Navedene procese u 2018. godini nije moguće ni započeti, a kamoli ostvariti bez digitalne transformacije.

Social media marketing služi kao platforma, tj. platforme gdje svaki biznis može jasno komunicirati priču svog branda. Na temelju toga kupcima postaje jasno zašto ste posebni, zašto vaš brand vrijedi i zašto je zaslužio biti korektno valoriziran. Mi smo i dalje na početku, dug je put pred nama.

Tema tvojeg predavanja je korištenje Instagrama kao marketinškog, pa i prodajnog kanala. Prema vlastitom iskustvu kao korisnice Instagrama, ali i nekoga tko upravlja korporativnim profilom, postoje li određene industrije za koje je Instagram “stvoren”?

Instagram je stvoren za izražavanje kroz fotografije. Na prvu se čini da je zaista za određene industrije stvoreniji nego za druge, no na sreću nije tako. Nekima je donekle lakše nego drugima, ali upravo se iz savladavanja prepreka radi ‘extra mile’ i rezultat bude prekrasan i poseban profil. Jasno da je biznisima u fashion, travel, arts lakše jer je proizvod koji se prikazuje fotogeničniji od recimo veš mašine ili frizerskih hauba.

Uzmimo za primjer biznis koji je nazovi težak za fotke, posao lokalnog automehaničara, dojam na prvu: ‘Koliko fotogeničan može biti auspuh?’ Međutim, kadar gdje muška ruka popravlja motor je sasvim drugi doživljaj. Fotke auta na interesantnim lokacijama, kadrovi detalja u autima, captioni iz svih mogućih brzih i žestokih i žestokima sličnih…kužite u kojem pravcu idem.

Kako za automehaničara, tako je moguće i za frizera, soboslikara, planinarsko društvo, palačinkarnicu, Saponiju, Žito i udrugu dojilja. Svi mogu, samo se mora htjeti.

Na prezentaciji ćeš podijeliti određene savjete o korištenju Instagrama, no možeš li nam i sada, za čitatelje ovog intervjua, dati nekoliko brzopoteznih savjeta za one koji ga tek počinju koristiti za svoj biznis?

Naravno da mogu 🙂 Profil vam mora biti business, bio kratak jasan s linkom na web (ako je web za pokazati) i slikom loga vašeg branda. Ako ga nemate, napravite ga asap. Za dobar feed na Instagramu morate biti cool.

Razmislite kako svoj posao prikazati i kako ispričati priču o svome brandu kroz odlične fotografije. Stock fotke više nikoga ne zanimaju, nemojte to ni probati. Savladajte osnove obrade fotografije preko mobilnih aplikacija, nije teško. Kupite dobar light box u kojem ćete slikati svoje proizvode i krenite. Imajte na umu da je Instagram za razliku od drugih social-a iznimno pregledan, easy to use i koncipiran kao izlog.

Vaš feed je vaš izlog dostupan cijelom svijetu. Tako mu i pristupajte. Stavljajte u njega najbolje moguće fotke.

Kad bi mogla odlučiti o novoj funkcionalnosti na Instagramu, postoji li nešto što bi baš voljela vidjeti, a da trenutno nije moguće?

Još uvijek patim za starom funkcionalnosti tj. za starim algoritmom koji je home feed (home page) punio na temelju vremena uploada. Sada vam se feed puni algoritmom koji procjenjuje što bi vas interesiralo. Organski reach je naravno minimiziran i nema aktivnosti bez boostanja.

Od novih funkcionalnosti uvela bih kreiranje Ad-ova i kampanja na Instagramu neovisno o Facebooku. Konkretnije, mogućnost da označite nekoliko već postanih postova u album koji biste boostali. Na taj način bi u albumu bili vaši ‘best performing’ postovi i maksimizirao bi se reach za dani budget.

I za sam kraj, što bi poručila sudionicima konferencije, što mogu očekivati od tvog nastupa?

Nadam se da će moja prezentacija biti korisna u smislu konkretnog guide-a za vođenje Instagram Business Profila onima koji se spremaju na taj projekt ili izvor novih ideja/informacija ako ste već zasukali Insta rukave. Čak i ako sudionici neće voditi osobno svoj profil, razumijevanje kako profil treba izgledati i kako se na njemu treba raditi pomoći će u kontroliranju i procjeni kvalitete posla koji će biti outsourcati agenciji.

Za kraj, nadam se da će se oni koji misle da Instagram (i ostale društvene mreže) nije potreban njihovom poslu nakon prezentacije predomisliti. Možda se na prvu čini da oko običnih fotografija radim rocket science, ali, ako razmislite dublje, na društvenim mrežama gradite svoju publiku, vi postajete svoj medij za komunikaciju s potencijalnim kupcima.

Što vas više ljudi prati to ste jači medij i imate manju potrebu outsourcati komunikaciju drugim medijima. Postajete vlastiti tv program, radio emisija i dnevne novine.

Pridružite nam se u Osijeku 28. i 29. rujna 2018. na konferenciji Meet Magento Hrvatska, a u međuvremenu slobodno pogledajte ostale predavače i što nam sve oni imaju za reći.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)