Remote onboarding – Kako izgleda početno uhodavanje u posao iz udobnosti doma?

remote-onboarding-inchoo-hr

Po završetku zadnjeg natječaja za Digital Marketing Managera pridružilo nam se troje novih kolega – Lucija Kovačević, Bojan Mareljić i Mario Mioč. Prve mjesece proveli su na onboardingu kako bi se što lakše, brže i kvalitetnije uhodali u posao koji će raditi – Lucija i Bojan u uredu, a Mario iz udobnosti svog doma u Velikoj Gorici. Kako nam je to prvi remote onboarding, jedva smo dočekali prikupiti Marijeve dojmove i iskustva.

Onboarding za Digital Marketing zamišljen je tako da novi Digital Marketing Manager prolazi internu edukaciju s iskusnijim kolegama kako bi se upoznao s našim načinom rada. Trajanje edukacije ovisi o razini znanja i iskustva, no obično traje do 2 mjeseca. Edukacija prati sustav lijevka što znači da se Digital Marketing Manager prvo upoznaje s načinom rada u Inchoou i svom timu. Zatim preuzima manje zadatke da bi po završetku edukacije bio sposoban sasvim samostalno raditi.

U nastavku pročitaj što o pridruživanju Inchoou i onboardingu kaže Mario.

Kako to da si se odlučio pridružiti Digital Marketing timu u Inchoou?

Mario: Htio sam napraviti jedan iskorak u svojoj karijeri, ostati u istom poslu, no malo ga začiniti. Neko vrijeme sam pratio ponudu poslova u području digitalnog marketinga, no nije bilo ničega što bi me privuklo. Većinom su to bili manje zahtjevni poslovi ili poslovi u razini mog tada trenutnog zaposlenja. Tada sam na preporuku prijatelja pogledao oglas koji je imao Inchoo. Kako sam studirao na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Inchoo mi je zbog imena i stalnih suradnji s fakultetom ostao u dobrom sjećanju. Nakon malo istraživanja i kontaktiranja kolega s fakulteta, vidio sam da bi to mogao biti pravi smjer mog razvoja i nakon svega se odlučio prijaviti.

Definitivno vidim da nisam pogriješio. Svakako bih preporučio svima koji traže novo ili prvo zaposlenje da prate Inchoo oglase i da se ne boje prijaviti. Posvećenost i stručnost svakog od zaposlenika, kolegijalnost, spremnost za pomoć, razumijevanje za obiteljski život i izazovni projekti – može li bolje?

Kako ti je izgledao onboarding?

Mario: Prije početka onboardinga imao sam stotinu pitanja – Kako će se to odvijati? Hoću li se moći u potpunosti ubaciti u cijelu priču online? Kako ću kontaktirati s kolegama i mentorima? Ono što je bila odlična stvar za mene je to što sam prvi radni dan proveo u uredu. Upoznao sam se s većinom kolega, iz prve ruke čuo kakvi su planovi i kako će izgledati proces onboardinga. Jednom kada smo krenuli, sve ostalo je išlo jako dobro i bolje od očekivanog. Svakodnevno smo u kontaktu pomoću raznih alata za komunikaciju i kolaboraciju kao što su Slack, Google Meet i ActiveCollab.

Prvenstveno moram pohvaliti cijeli tim koji je smislio proces onboardinga i koji ga je razradio do najsitnijeg detalja. U svakom sam trenutku znao što sam napravio, gdje sam trenutno i što je ispred mene. Druga izrazito bitna stavka su bili fantastični mentori koji su imali razumijevanja za moju fizičku udaljenost. Bili su nevjerojatno angažirani i spremni prenijeti znanje na jednostavan i polagan, ali stručan način.

Materijali za uvod u temu, sastanak s mentorima, predavanja i zadaci u mom su se slučaju pokazali kao recept za uspjeh!

Što te od svega toga najviše iznenadilo?

Mario: Otvorenost, pristupačnost i stručnost mentora. Svatko od njih je vrhunski stručnjak u svome polju i to je nešto što je velika vrijednost ovog onboarding procesa. Stvarne situacije i problemi, jasni primjeri, razumljivo i jednostavno odlično. A moja fizička udaljenost nije predstavljala nikakvu prepreku tom cijelom procesu.

Remote rad ili rad na daljinu

Mariju ovo nije bio prvi susret s remote radom. Godinama je surađivao sa stranim klijentima i uspješno pokrivao različite teme iz područja digitalnog marketinga radeći od kuće.

Koji su izazovi remote rada pa tako i remote onboardinga?

Mario: Odvojiti privatno i poslovno vrijeme. Nešto što smo svi mislili da je lagano na početku ovog čudnog razdoblja vezanog za COVID-19 i da će doći samo od sebe je ustvari velika prepreka. Bez dobre organizacije radnog prostora i radnog vremena, osoba se lagano dovede u to da se posao razvuče od 8h do 20h. Treba se dobro posložiti i napraviti plan rada.

Još jedan izrazito veliki izazov je nedostatak fizičke interakcije sa svojim kolegama. Nedostaje to druženje, razgovor o poslu, rasprava o nekoj temi, no to je nešto na što se treba priviknuti. Dobro je dogovoriti redovite online sastane s kolegama na kojima će se pričati o temama koje su bitne i vezane za posao, a ponekad i o svakodnevnim događanjima.

Imaš li još kakav savjet za one koji se tek upuštaju u svijet remote rada?

Mario: Kad sam tek krenuo u dublje proučavanje teme remote rada, mislio sam da su mnogobrojni savjeti za produktivnost koje se mogu pročitati online potpuna glupost. Vjerujte da nisu jer su sve te stvari moj recept za uspjeh. Obući se u odjeću za posao i presvući se u svakodnevnu odjeću nakon posla, odvojiti privatno i poslovno na računalu (dva korisnička profila na jednom računalu ili poslovno i privatno računalo), odrediti trajanje i točno vrijeme pauza, maknuti iz vidokruga sve moguće oduzimače vremena i pažnje kao što su TV, mobitel i hrana, samo su neke od stavki.

Da se ne varamo, postoje situacije kad upadneš u krizu jer si stalno u jednom prostoru, udaljen si od kolega i nedostaje ti interakcija. Tada pogotovo treba nastojati ostati pribran i ne dozvoliti si da te takav osjećaj preplavi. U takvim situacijama dobro je stati s poslom i uzeti pauzu, a nakon posla provesti vrijeme na opuštajući način, u sportskoj aktivnosti, nasamo ili s obitelji i prijateljima.

Nedavno se pokrenula tema programa online druženja za sve Inchooere, nebitno jesu li u uredima ili izvan njih. Odlična mi je što je Inchoo prepoznao sve potencijalne probleme remote rada čak i za osobe koje su u Osijeku, no rade od kuće. Neću otkrivati sve detalje da ne bih pokvario iznenađenje, ali svakako velike pohvale svima koji u tome sudjeluju.

Što je na redu sad kad je onboarding gotov?

Mario: Bit ću sve više uključen u različite projekte i nadam se da ću svojim znanjem pomoći kolegama i Inchoou da idemo prema naprijed.

Posebno mi je drago što sudjelujem u procesu osvježavanja i optimizacije inchoo.hr web stranice. To je prvi projekt na koji sam uključen od početka i na kojem ću moći pokazati svoje znanje.

Osim što imam vremena za rad u produkciji, ostaje mi i vrijeme za svakodnevno daljnje učenje i usavršavanje.

Mario, hvala ti na razgovoru i dijeljenju korisnih savjeta o remote radu.

A ako te ovaj tekst zainteresirao i motivirao na sljedeći korak u tvom razvoju, pogledaj našu stranicu karijera pa se prijavi na neki od natječaja ili pošalji otvorenu zamolbu.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *