Profil trgovca
Prije nekoliko godina, Prima je donijela stratešku odluku da repozicionira svoj brend prema mlađoj ciljanoj publici.
U svom repozicioniranju, Prima je stavila velik naglasak na moderan dizajn namještaja. Uložili su u produkciju impresivnih video i foto sadržaja, a za brend ambasadoricu angažirali su Doris Pinčić, poznatu javnu osobu u Hrvatskoj.
Na sve to Prima se nadovezala ulaganjem u webshop, koji je bio izgrađen na starom custom rješenju. Za ispratiti planirani rast poslovanja, bilo je potrebno novo rješenje, a nas su odabrali za svog eCommerce partnera.
Prima namještaj je najveći hrvatski trgovac i proizvođač namještaja koji je odlučio repozicionirati svoj brend prema mlađoj ciljnoj publici.
Projektno rješenje
Analizirajući stari Prima webshop, naši UX dizajneri prvo su istražili Hotjar snimke da dobiju dojam o procesima koje korisnik mora proći kako bi napravio narudžbu preko webshopa.
To je istraživanje pokazalo određena ograničenja u navigaciji i searchu, na primjer važna informacija poput vremena dostave se nije prikazivala.
Odlučili smo se za UX/UI redizajn i migraciju s dosadašnjeg custom webshopa na Magento 2 platformu (tzv. replatforming) kako bismo omogućili važne prilagodbe funkcionalnosti webshopa koje su specifične za online prodaju namještaja.
UX/UI redizajn
Klijent je imao veliku količinu odličnih fotografija, a naša ideja je bila kreirati prozračan, lagan dizajn koji ne bi odvlačio pozornost sa samih proizvoda.
Gledajući naslovnicu novog webshopa i stranice pojedinih proizvoda (product detail pages), može se vidjeti da je najveći naglasak stavljen baš na te odlične slike visoke rezolucije.
Sa strane UX-a, dizajnerima je cilj bio maksimalno pojednostaviti korištenje webshopom, posebno na mobilnim uređajima, gdje je staro rješenje imalo ozbiljnih ograničenja. Primjerice, nije bilo moguće koristiti filtriranje s više atributa odjednom. Mogli ste filtrirati fotelje po boji, ali ne istovremeno i po cijeni.
Također, novo smo rješenje obogatili s više informacija o proizvodima.
Ovo je dobar primjer sinergije webshopa i fizičkih trgovina – neki kupci koriste webshop za istraživanje ponude prije nego se osobno pojave u prodajnom centru i doista kupe proizvod.
UX/UI redizajn i migracija s custom webshopa na Magento 2 platformu se pokazala kao odličan odabir za webshop specifičan za online prodaju namještaja.
Magento 2 migracija
Prvi i najvažniji korak u procesu developmenta bio je integrirati Magento 2 s Priminom verzijom Microsoft Dynamics Navision ERP-a i njihovom custom SQL bazom podataka. Prilikom migracije smo imali uspješnu suradnju s Adacta (danas BE-terna) timom, regionalnim partnerom za implementaciju Microsoft Dynamics poslovnih rješenja.
Nakon što smo se zajednički pobrinuli da se svi proizvodi i njihovi atributi ispravno komuniciraju iz ERP-a u webshop, cilj nam je bio što više iskoristiti potencijale platforme Magento 2, imajući u vidu da je naš partner tržišni lider u industriji namještaja.
S obzirom na to da su ujedno i proizvođač namještaja kojeg prodaju, Prima je htjela ponuditi kupcima puno više fleksibilnosti. Bilo je potrebno razviti poseban tip proizvoda koji je specifičan za maloprodaju namještaja – tzv. modularni tip proizvoda.
Modularni tip proizvoda dodaje mogućnost prilagođavanja proizvoda ne samo po atributima (npr. boja, dimenzije…), nego i po određenim komponentama, tj. modulima.
Kad primjerice bira kutnu garnituru, klijent je može prilagoditi svom interijeru dodavanjem ili oduzimanjem određenih modula (npr. rukonaslon, damski ležaj…). Povrh toga, može je prilagoditi i po atributima kao što su boja, materijal, itd.
Kupcima se nudi i usluga montaže namještaja. Tu opciju korisnik može odabrati na košarici, međutim cijena ove usluge može značajno varirati za složenije tipove proizvoda. Baš kod ovakvih izazova Magento 2 se pokazuje odličnim rješenjem – njegova integracija s ERP-om omogućuje da se cijena uredno iskalkulira i prezentira kupcu prije samog checkouta.
Također smo prilagodili opciju preuzimanja robe u poslovnici (In-Store Pickup) za 59 Priminih maloprodajnih centara u Hrvatskoj. Ta se opcija pokazala kao odličan generator prihoda nakon što je pandemija utjecala na ponašanje mnogih kupaca.
Rezultati
Novi webshop www.prima-namjestaj.hr lansiran je 26. rujna 2019., pola godine prije početka pandemije Covid-19.
U tih 6 mjeseci prije lockdowna koji je nastupio u drugoj polovici ožujka 2020., Prima webshop je zabilježio rast prihoda od 98% u usporedbi s istim periodom 2019. godine. S poboljšanim korisničkim iskustvom na mobilnim uređajima, Mobile Revenue porastao je 103% u usporedbi s istim periodom godine prije.
Tijekom 2 mjeseca lockdowna u Hrvatskoj bilo je i do 2-3 puta više posjetitelja webshopa u odnosu na isti period godine prije. Takav skok u web trafficu možda bi prouzročio probleme na slabijoj platformi, ali na Magentu 2 to je samo značilo više konverzija.
Porast prihoda ostao je stalan čak i nakon ponovnog otvaranja fizičkih trgovina u svibnju 2020. Iako dio kupaca preferira kupnju u fizičkim trgovinama, posebno kad se radi o kupovini namještaja, prihod Prima webshopa i dalje raste +241% u periodu svibanj – rujan u odnosu na isti period 2019. godine.
A gledamo li punih godinu dana od lansiranja webshopa, Prima webshop rastao je za čak +501% Total Revenue i +618% Mobile Revenue u odnosu na prethodnu godinu.
Javi nam se. Odgovorit ćemo ti u najkraćem mogućem roku!