Meet Magento Hrvatska: Mario Pleša “žonglira” sa 5 različitih web trgovina u Feriviju

Na Meet Magento Hrvatska pozornicu dolazi ispričati koje su prednosti i mane takvog načina poslovanja te koje su posebnosti zbog kojih je potrebno napraviti diversifikaciju poslovanja na veći broj web trgovina. Na određena pitanja uspio nam je dati odgovor i u ovome intervjuu.

Bok, Mario. Drago mi je što ćeš nam se pridružiti na pozornici Hotela Osijek i podijeliti svoja iskustva u vođenju web trgovina. Ti barem nećeš morati putovati izdaleka jer si i sam Osječanin 🙂 Možeš li se ukratko predstaviti čitateljima ovoga intervjua?

Bok, Arone. Da, tako je, mogao sam i pješice. Ukratko, zaposlen sam u tvrtki Ferivi već 10-ak godina. Na samom web shopu sam radio od početka, a trenutno sam voditelj web trgovine.

U slobodno vrijeme se bavim malim nogometom, nekada je toga bilo puno više, ali godine čine svoje. Također, s kolegama pokrećem jedan projekt vezan za proizvode hrvatskog sela, ali o tome više kada bude online.

U Feriviju imate vrlo zanimljivu konstrukciju, odnosno poslovni model i vodite čak 5 web trgovina kroz jednu Magento instalaciju – možeš li nam ukratko predstaviti te trgovine i njihove specifičnosti?

Kroz suradnju s Nikeom i Adidasom smo osim ”našeg” web shopa, pokrenuli i još 4 specijalizirana web shopa. Prvi je onaj od Hrvatskog nogometnog saveza. Naravno, najveća ”gužva” na njemu je bila tijekom prošlog svjetskog prvenstva. Posebnost je veliki broj međunarodnih pošiljki, bilo ih je tijekom prvenstva više od 1000. 🙂

FootballMania je specijalizirani web shop s nogometnom opremom koji vodimo s Nikeom i Adidasom, koja je posebna zbog velikog broja personaliziranih artikala (od dresova do obuće).

S Running Gateom, web shopom za trkače, povezali smo skener stopala kojega imamo u fizičkoj trgovini. Korištenje skenera na taj način je povezano s profilom kupca na web shopu tako da svatko tko je barem jednom skenirao stopalo ima sve podatke sačuvane na svom korisničkom računu, kao i prijedloge treninga, preporučene tenisice…

Posljednji web shopa koji imamo je jedna lokalna priča, NK Osijek. Kako smo bili dugogodišnji partneri učinilo nam se logično pokrenuti i web shopa kako bi navijački asortiman približili navijačima u Hrvatskoj i van nje (znamo svi koliko Osječana ima po Europi)

Kroz vođenje ovih trgovina, cijeli tim Ferivija stekao je veliko iskustvo u međunarodnoj dostavi, jer šaljete pošiljke doslovno u sve kutke svijeta. Možeš li podijeliti koje zanimljivo iskustvo, ili neku egzotičnu destinaciju na koju ste morali poslati paket?

Najegzotičnija dostava nam je bila ona na Aljasku. Međutim, dostave smo vršili na sve kontinente osim Antarktika. Ukoliko ”maknemo” naše ljude koji žive van Hrvatske, uvjerljivo najviše narudžbi imamo iz Japana i Južne Koreje. Tu smo više nego zadovoljni s DHL-om kao partnerom za dostavu.

Što bi rekao, koji su najveći izazovi za hrvatske trgovce koji žele poslovati u međunarodnim vodama?

Mislim da je prvenstveno problem u tome što ljudi misle da iz Hrvatske ne mogu konkurirati ostalim shopovima iz svijeta. Uz to, jedan od većih problema je i trošak dostave iz Hrvatske u ostatak svijeta, međutim i to se polako mijenja.

I za sam kraj, možeš li podijeliti o čemu će biti riječi u tvojoj prezentaciji?

U prezentaciji će biti riječ o posebnostima svake od 5 Internet trgovina koje vodimo. Pokušat ću pokazati kako isti zahtjevi koje imaju npr. trkači na Running Gateu nisu isti onima koje imaju nogometašu na FootballManiai.

U subotu, 29. rujna s početkom u 8:00 sati u suradnji s jednom od web trgovina koje vodi Mario, Running Gateom, organiziramo utrku za sve sudionike konferencije, pobjednike u muškoj i ženskoj konkurenciji očekuje nagrada.