Iskustva s ljetne marketing prakse

Kolegij E-trgovina dio je 2. semestra diplomskog studija Trgovine i logistike, Marketinga i Poslovne informatike, a ove godine ga je pohađalo 65 studenata. Već četvrtu godinu zaredom u suradnji s profesorom Antunom Bilošem kroz predavanja i vježbe pokrivamo 5 različitih tema. Na taj način studentima nastojimo prenijeti teorijsko i praktično znanje potrebno za samostalno obavljanje zadataka s kojima bi se mogli sresti ako svoj razvoj nastave u eCommerce svijetu.

Predavanja iz eCommerce tematike

Prvo predavanje na temu izbora eCommerce platforme održala je Maja Kokolari, direktorica marketinga. UX/UI dizajner Zoran Vorkapić govorio je o dizajnu korisničkog iskustva i sučelja, dok su Digital Marketing Manageri Tea Pisac Beneš i Davorin Černoga pokrili teme optimizacije stranice za pretraživačku mrežu i PPC oglašavanja. Tomislav Bilić, osnivač i izvršni direktor, sa studentima je pričao o Google Analyticsu. Nakon svakog predavanja, studenti su dobili zadatak za vježbu kojeg su predavači ocjenjivali. Nakon prolaska svih tema, 6 studenata s najviše prikupljenih bodova dobilo je priliku rješavati finalni zadatak. U tom zadatku trebali su preuzeti ulogu eCommerce Managera i u najviše 10 minuta predstaviti svoju web trgovinu – uzimajući u obzir sve naučeno na kolegiju.

Finalni zadatak su ocjenjivali predavači iz Inchooa i stručno povjerenstvo s Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Studenti s najviše prikupljenih bodova u sklopu cijelog kolegija nagrađeni su poklon bonom na web trgovini našeg klijenta, dok su tri studenta s najbolje ocijenjenim finalnim zadatkom od strane Inchoo predavača pozvana na četverotjednu plaćenu studentsku praksu u području marketinga.

Na ljetnoj praksi pridružilo nam se troje studenata diplomskog studija marketinga s kolegija E-trgovina – Ana Šarčević, koja već tri godine aktivno sudjeluje u radu studentske udruge META, Ivo Krištić i Patricia Kovačević, koji imaju poseban interes prema eCommerce svijetu – i jedan student preddiplomskog studija – Matej Pavlović, član studentske udruge EWoB.

Što na kolegij i marketing praksu kažu studenti?

Nema boljeg načina da se svake godine i mi poboljšamo, pa nam je uvijek bitno o kvaliteti kolegija i same prakse dobiti mišljenje “iz prve ruke”.

Kakvi su vaši dojmovi s kolegija E-trgovina?

Patricia: Koncept kolegija E-trgovina je, po mom mišljenju i bez pretjerivanja, jedan od najboljih na cijelom fakultetu. Tijekom cijelog semestra se, uz klasična predavanja koja prate sve aktualnosti i trendove 21. stoljeća, održavala i nešto drugačije koncipirana seminarska nastava. Naime, svaka dva tjedna imali smo predavanje stručnjaka iz Inchooa i to iz pet različitih područja, a potom bismo individualno popunjavali Google obrasce u kojima su bili problemski zadatci. Zadatci su osmišljeni tako da se uz dodatno istraživanje pronađu točni odgovori ili tako da se donese svoj zaključak na neku temu. Smatram da se uz takav pristup može puno više naučiti nego putem pisanja suhoparnih seminarskih radova i nadam se da će ovaj koncept zaživjeti i na drugim kolegijima koji čekaju neke nove generacije.

Ana: Slažem se s Patriciom, koncept kolegija E-trgovina je odličan. Osim teorije koja je aktivno pratila aktualnosti iz svijeta marketinga, seminarski dio bio je odlična prilika za primijeniti teoriju u praksi. Jedan od rijetkih kolegija na kojem smo imali priliku surađivati sa stručnjacima iz prakse i dobiti njihov feedback na zadatke.

Matej, tvoja je priča nešto drugačija. Kako si ti došao na praksu u Inchoo?

Matej: Još početkom godine poslao sam otvorenu zamolbu za praksu jer nisam znao da je riječ isključivo o ljetnoj praksi za studente kolegija E-trgovina. U međuvremenu sam spletom okolnosti tijekom jedne radionice na EFOS-u upoznao Tomislava Bilića s kojim sam pričao o raznim temama poput marketinga i eCommerce svijeta općenito. Nakon toga sam osvježio svoju prijavu i eto me sad tu kod vas na praksi.

Iskustva s ljetne marketing prakse Inchoo

Povezivanje zadataka s teorijom

Cilj prakse bio je povezati teoretsko znanje koje su studenti savladali na nekoliko različitih kolegija iz područja marketinga. Za to smo uzeli dobar, stari A.I.D.A. (awareness, interest, desire, action) funnel te razradili različite marketinške aktivnosti za Shopware platformu koje odgovaraju pitanjima i problemima potencijalnih klijenata u svakoj od tih faza.

Kako izgleda vaša praksa?

Ivo: Praksa traje mjesec dana. Svaki dan jedna od mentorica nam održi kratku prezentaciju o tome što trebamo raditi, a stalno su nam na raspolaganju za sva pitanja i pomoć. Prvi tjedan mi se činilo da nismo puno stvari naučili, ali kako je vrijeme odmicalo shvatio sam da sam u krivu – morali smo prvo naučiti i istražiti osnove kako bismo prešli na složenije teme.

Tipičan dan izgleda tako da prvih sat vremena dovršavamo zadatka od prethodnog dana ili se pripremamo za njegovo izlaganje, a nakon toga dobivamo novi zadatak koji radimo taj dan. I da, tu je i obavezna pauza od sat vremena koja nam je omogućila da jedni druge bolje upoznamo. 🙂

Patricia: Ivo je rekao ono najbitnije. Svaki tjedan prati neku drugu temu na temelju koje su napravljeni naši dnevni zadatci. Najčešće dan započinjemo pripremom za izlaganje zadatka na kojem smo radili prijašnji dan, a potom dobijemo feedback od mentorica. Nakon toga slijedi teoretsko postavljanje neke nove teme i povezanog zadatka na kojem radimo grupno ili individualno.

Radna atmosfera je jako opuštena i vesela, svi se odlično slažemo, a kad zapnemo negdje uvijek znamo da se nekome možemo obratiti za pomoć. Naučili smo stvarno dosta, feedback je ključan u tome učenju, a sve to odrađujemo bez pretjeranog stresa. 🙂

Što vam se najviše svidjelo?

Ana: Opuštena atmosfera i pristupačnost mentorica za sva naša pitanja.

Ivo: Opuštena radna atmosfera. Nema stresa na vidiku!

Matej: Apsolutno sve, no posebno me iznenadilo uređenje zajedničkih prostora – dnevne sobe, kuhinje i, naravno, džungle!

Kako biste jednom riječju opisali praksu?

Ivo: Uzbudljiva.

Patricia: Izazovna.

Matej: Dinamična.

Kome biste preporučili ovakvu praksu?

Ivo: Ponajprije svim studentima koji se zanimaju za eCommerce.

Matej: Svim studentima koji su željni praktičnih znanja i dobre radne atmosfere.

Ana: Svim studentima koji žele proširiti svoje teorijsko znanje s praksom i dobiti bolji uvid što se točno radi na kojoj poziciji. Odlična prilika za vidjeti koji dio marketinga nam više odgovara i u kojem smjeru nastaviti razvoj i učenje.

Inchoo - iskustva s ljetne marketing prakse

Kakvi su vam planovi za dalje?

Matej: Uspješno predati završni rad na preddiplomskom studiju, a zatim upisati (i, nadam se, završiti) diplomski studij.

Ivo: Završiti diplomski studij sljedeće godine i zatim poslati prijavu za posao u Inchoo. 🙂

Ekipa, hvala vam na razgovoru – drago nam je što ste barem na kratko bili dio Inchooa.

Ako ti se opis prakse svidio, slobodno nam se javi. Iako trenutno nemamo aktivnih natječaja za praksu, sa svim pitanjima i otvorenom zamolbom možeš nam se javiti na: praksa@inchoo.net