Izvješće istraživanja toka u GA4: 3 Praktična primjera za E-Commerce

Što je istraživanje toka u GA4?

Istraživanje toka jedno je od sedam prilagođenih izvješća koje možeš napraviti u Google Analytics 4. Omogućava ti kreiranje izvješća s povijesnim podacima, odnosno podacima koji su već prikupljeni. To znači da nakon što napraviš novo izvješće, odmah možeš vidjeti podatke. 

Prvi korak istraživanja toka, ili analiziranja bilo kojeg izvješća u GA4, je definiranje konkretnog pitanja na koje želiš saznati odgovor. Važno je imati jasan cilj na umu. 

Nakon što si identificirao pitanje, vrijeme je da počneš s kreiranjem toka. Započni s ciljem; koji je krajnji cilj ovog toka? Je li cilj stvaranje prodaje? Je li pretvorba posjetitelja u pretplatnika? Nakon što saznaš krajnji cilj svog toka, možeš početi razmišljati o koracima koje korisnik mora poduzeti da bi do njega došao.

I zapamti, Google Analytics ti neće dati odgovor na pitanje zašto se nešto događa. Na primjer, neće ti reći zašto x postotak korisnika ne završi određeni korak toka. To je nešto što moraš sam zaključiti kroz analiziranje svakog koraka i testiranje različitih stvari. Ono što ti GA4 može reći je da se nešto događa. Na tebi je da otkriješ zašto se to događa. Javi nam se ako ti treba pomoć.

Kako koristiti Istraživanje toka u  E-commerce poslovanju

Toliko toga se može napraviti s izvješćima o tokovima u GA4. Danas ćemo podijeliti tri praktična primjera koja možeš implementirati u svom e-commerce poslovanju.

#1 Istraživanje toka kontakt obrasca

Za početak ćemo proći najjednostavniji primjer. Prvi tok koji ćemo izraditi je tok kontakt obrasca gdje ćemo moći vidjeti koliko posjetitelja web-sjedišta ispuni kontakt obrazac.

Cilj ovog toka je da korisnici ispune kontakt obrazac, odnosno stupe u kontakt s nama.

Koje korake korisnik mora napraviti kako bi ispunio kontakt obrazac? Koji su koraci ovog toka?

Recimo da se ovaj kontakt obrazac nalazi na stranici “Kontaktirajte nas”, ovo su koraci koje bi korisnik morao napraviti:

  • Doći na neku stranicu na našem web-sjedištu
  • Otići na “Kontaktirajte nas” stranicu
  • Započeti s unosom podataka
  • Poslati obrazac

Da bi kreirao istraživanje toka, odi na svoj GA4 račun i klikni na Istraživanje > Istraživanje toka.

Koraci ovog toka bi bili:

  1. session_start događaj (kada korisnik dođe na naše web-sjedište)
  2. Lokacija stranice > točno se podudara s (=) i u prazno polje zalijepi  link od Kontaktirajte nas stranice
  3. form_start događaj (pokreće se kada korisnik počne ispunjavati obrazac)
  4. form_submit događaj (kada korisnik pošalje obrazac)

Nakon što je tok kreiran, vrijeme je za analiziranje podataka. Evo nekoliko primjera stvari koje možeš napraviti:

  • Ako postoji veliki pad s odredišne stranice na Kontakt stranicu, jedan od razloga mogao bi biti to što korisnici ne vide poveznicu za Kontakt stranicu. Možeš pokušati povećati ili promijeniti položaj linka. I onda, nakon nekog vremena, provjeriti izvješće da vidiš je li postotak korisnika koji posjećuju stranicu porastao.
  • Ili, ako postoji veliki pad od ispunjavanja obrasca do njegovog slanja, pogledaj Kontakt stranicu i istraži koji bi mogao biti razlog tome. Postoji li neki tehnički problem? Tražite li previše osobnih podataka pri ispunjavanju obrasca? Pokušaj nešto promijeniti i nakon nekog vremena pogledaj izvješće da vidiš ima li promjena.

Ako želiš povećati postotak korisnika koji dođu do kraja toka, moraš optimizirati svaki korak toka. S povećanjem stope završetka svakog koraka, stopa završetka završnog koraka također će se povećati.

#2 Tok kupovine

Zatim, imamo tok kupovine čiji je cilj usmjeriti kupca da dovrši kupnju.

Osnovni tok naplate bio bi:

  • pogleda proizvod
  • Stavi proizvod u košaricu
  • Započne postupak naplate
  • Kupi proizvod

To su obvezni koraci koje korisnik mora napraviti kako bi obavio kupnju.

Koraci ovog toka bi bili:

  1. view_item događaj (kada korisnik pogleda proizvod)
  2. add_to_cart događaj (kada korisnik stavi proizvod u košaricu)
  3. begin_checkout događaj (kada korisnik započne proces plaćanja)
  4. purchase događaj (kada korisnik završi proces naplate)

Ovo je neki osnovni tok naplate, možeš mu dodati neke dodatne korake kao što su view_cart, add_payment_info, add_shipping_info, add_to_wishlist itd.

Također, sam postupak kupnje i naplate može se razlikovati ovisno o tome kako je tvoj web-sjedište strukturirano (npr. informacije o otpremi i plaćanju na istoj stranici ili kao zasebni koraci).

Nakon što napraviš izvješće, analiziraj podatke. Kao što smo već spomenuli u prethodnom primjeru, ako želiš povećati stopu završetka toka, moraš optimizirati svaki korak.

Na primjer, ako želiš povećati stopu dovršetka koraka dodavanja proizvoda u košaricu, moraš optimizirati stranicu proizvoda. Je li jasno vidljiv gumb za dodavanje u košaricu? Ima li na stranici dovoljno informacija o proizvodu? Puno različitih stvari može utjecati na to zašto korisnici ne dodaju proizvode u košaricu. Pokušaj promijeniti nešto da vidiš hoće li se stopa završetka tok koraka povećati.

#3 Tok korištenja pretraživanja na web-sjedištu

I posljednji primjer, koji je malo specifičniji, vezan je uz korištenje pretraživanja web-sjedišta. Recimo da želiš znati koriste li korisnici interno pretraživanje na vašem webshopu za pronalaženje proizvoda. I dovodi li korištenje ove značajke do bolje konverzije. 

Važno je napomenuti kako je ovo napredniji tok koji zahtijeva određeno znanje GTM-a i bolje poznavanje tokova u GA4.

Pogledajmo koliko korisnika koristi pretraživanje web stranice na slučaju online trgovine Zee&Co.  

Ovo su koraci koje bi korisnik napravio u ovom toku:

  • Korisnik dođe do online trgovine i počne pregledavati
  • Korisnik klikne na ikonu za pretraživanje
  • Korisnik počinje upisivati nešto u traku za pretraživanje
  • U ovom konkretnom slučaju, on može imati 3 različite rute:
    1. Klikne “Enter” i ode na stranicu s rezultatima pretraživanja
    2. Klikne na Proizvod u pretpregledu pretraživanja
    3. Klikne na kategoriju u pretpregledu pretraživanja
  • Korisnik ode na stranicu proizvoda
  • Dovrši kupnju

Ovako bi izgledalo postavljanje ovog toka u GA4 s rutom korištenja stranice rezultata pretraživanja:

Trebao bi napraviti slične tokove za druga dva puta korištenja pretraživanja na web sjedištu. U ovom konkretnom scenariju, postavljeni su posebni GA4 događaji koji omogućuju GA4 vizualizaciju podataka samo od trenutka kada su ti događaji stvoreni.

Nakon što napraviš izvješće o toku, možeš početi analizirati svaki korak toka. Ako se pretraživanje web-sjedišta ne koristi često, to može značiti da funkcija pretraživanja nije jasno vidljiva, pa možeš pokušati povećati ikonu ili promijeniti položaj (npr. umjesto ikone pretraživanja dodati traku za pretraživanje ispod zaglavlja).

Zaključak 

GA4 izvješća o istraživanju toka imaju dvostruku svrhu, omogućujući i tradicionalnu analizu toka i ispitivanje korak po korak. Kako bi izvukao smislene uvide iz ovih izvješća, ključno je imati na umu određena pitanja i ciljeve. Bez toga su istraživanja tokova beskorisna.