Svi koji se kreću u eCommerce krugovima sigurno su ga imali prilike sresti na domaćim i regionalnim konferencijama. Tako i drugu godinu zaredom dolazi na Meet Magento konferenciju u ulozi predavača, a kako se posljednjih godina bavi psihologijom ponašanja korisnika na internetu uputit će nas u svoja saznanja kroz predavanje na temu “Što i kako kupci zapravo koriste u vašoj web trgovini – customer journey demistifikacija”.
Bok, Ivice. Za one koji te (još) ne poznaju, a teško te je zaobići ako se krećeš u hrvatskim eCommerce krugovima, možeš li se ukratko predstaviti?
Bok 🙂 Pa ukratko, u eCommerceu sam u raznim ulogama i na razne načine prisutan već više od 15 godina. Počeo sam kao back-end developer gdje sam programirao neke od prvih domaćih web trgovina. Kasnije sam preuzeo ulogu project managera gdje sam koordinirao izradu web projekata, uslijedio je posao u prodaji, a zadnjih sedam godina sam na poziciji suosnivača i direktora u web agenciji Marker iz Varaždina čija je specijalnost izrada eCommerce rješenja. Osim toga često me možete sresti na domaćim i regionalnim konferencijama gdje kao govornik širim eCommerce religiju 😉
Ponovno se spremaš na pozornicu Meet Magento Hrvatska konferencije. Iako se Marker ne bavi izradom web trgovina na Magento softveru, konferencija vam je svejedno privlačna, i družit ćemo se već drugu godinu. Zašto si se odlučio na ponovni posjet Osijeku?
Pa prvi razlog je što ste me ponovno pozvali 🙂 No, i bez obzira na to, došli bismo na Meet Magento Hrvatska jer se radi o konferenciji koja daje dobar mix savjeta iz poslovne i tehničke sfere eCommercea. Bez obzira na razliku u platformi i ove ćete godine okupiti zanimljive govornike i posjetitelje te vjerujem da svi možemo razmijeniti iskustva i naučiti nešto jedni od drugih.
Što je tebi, odnosno vama u Markeru ključno u razvoju odnosa s klijentima? Jasno je da puno malih stvari čini razliku, ali što bi po tebi bio temelj uspješnog odnosa?
Nekako smo prepoznali da će projekt biti najuspješniji ako je klijentu doista stalo do projekta, ako je dedicirao ljude koji s nama surađuju u fazama planiranja i izrade projekta te ako namjerava budući eCommerce projekt koristiti u punom obimu. Budući da smo mi zainteresirani da svaki projekt napravimo najbolje moguće, klijent je taj koji nam mora prenijeti strategiju tvrtke, načine i formate dosadašnje komunikacije s tržištem kako bi eCommerce projekt nastavio na tim osnovama ali ih i upotpunio.
Drago nam je da s našim klijentima uspijevamo razviti dugoročan odnos. Jedan od razloga je što vide da im se njihova ulaganja isplate i vraćaju pa su kako vrijeme odmiče spremni poslušati savjete i implementirati funkcionalnosti koje bi im mogle pomoći da poboljšaju odnose s kupcima i prodajne rezultate.
Tema tvojeg ovogodišnjeg predavanja bit će demistifikacija customer journeyja. Zašto ga je potrebno demistificirati, što je u ovome pojmu toliko “mistično”?
Mi u Markeru smo se odavno pomirili s tim da “tehnika” mora funkcionirati i da tu nema puno prostora ni puno kompromisa. Ono što već par godina predstavlja velik interes u našoj tvrtki je kako dubinski razumjeti ponašanje kupaca. Kako detektirati koje funkcionalnosti kupci koriste, na koji način ih koriste te što i kako ne koriste. Kako tumačiti podatke prikupljene kroz različite branše/proizvode/web trgovine. Koji su obrasci ponašanja koji “univerzalno” funkcioniraju a što je vrlo specifično i ovisi o pojedinoj branši te profilu kupaca. I naravno, kako onda to sve skupa staviti u funkciju poboljšanja eCommerce projekata koje izrađujemo s ciljem da naši klijenti ostvaruju najbolje prodajne rezultate.
Svi mi imamo neku svoju sliku i predodžbu kako izgleda prosječan put jednog kupca kroz web trgovinu, no, češće nego što mislimo to je potpuno drugačije od pretpostavljenih scenarija i daje nam jedan drugačiji uvid u ponašanje i interese kupaca. O tome ću pričati u svom predavanju.
I za kraj, za one koji će morati propustiti ovo izdanje konferencije, imaš li nekoliko savjeta “iz rukava” za pripremu za ovogodišnju shopping “ludnicu” koja nam uskoro kreće? Na što se fokusiraju vaši klijenti?
Vidjeli smo prošle godine da se za blagdane potpuno raspao sustav dostave paketa što je prema povratnim informacijama utjecalo i na trgovce koji nisu koristili tu konkretnu dostavnu službu koja je imala najviše problema. Medijsko pokrivanje te situacije stvorilo je kod kupaca dojam da ne mogu biti sigurni da ako kupe online da će to stvarno i stići na vrijeme. Mnogi su odlučili igrati na sigurno, sjeli u automobil i obavili kupnju u fizičkim trgovinama.
Nadam se da su svi dionici domaće eCommerce scene iz toga izvukli velike pouke i da će stvari ove godine biti bolje pripremljeni te da će trgovci uspjeti vratiti povjerenje kupaca. Naravno prije toga su nam još Black Friday i Cyber Monday no neke teme moramo ostaviti i za kavu na konferenciji 😉
Pridružite nam se u Osijeku 28. i 29. rujna na konferenciji Meet Magento Hrvatska, a u međuvremenu slobodno pogledajte ostale predavače i kakve vas prezentacije sve očekuju.