NOVOSTI

Što su studentice EFOS-a naučile o digitalnom marketingu?

Inchooeri
Patricia Kovacevic
Kraj ljetnog semestra na EFOSu nam svake godine donese neko osvježenje. Ove godine su to bile Emma, Anja i Nina.
Da Inchoo voli EFOS nije nikakva tajna pa se zato ne libimo dijeliti to i sa širom zajednicom. Mnogi Inchooeri su bivši EFOSovci, a upravo ovakve suradnje nam pomažu u pronalaženju novih mladih nada. O kakvoj suradnji je točno riječ?

Radi se o petogodišnjoj suradnji u kojoj sudjelujemo u praktičnom dijelu izvođenja kolegija E-trgovine na EFOSu, dok su profesor dr. sc. Antun Biloš i njegov asistent Bruno Budimir zaduženi za teorijski dio.

Inchooeri na ovaj način imaju priliku vratiti se u fakultetske klupe (ovaj put kao predavači) i podijeliti svoju radnu svakodnevicu sa studentima. Pokrili smo one najzanimljivije teme vezane uz eCommerce:

  • Naša direktorica marketinga Maja Kokolari predstavila je studentima što je eCommerce svijet, kako odabrati najbolju platformu za izradu online trgovine i tko je sve uključen u njezinu izradu
  • Dizajner Zoran Vorkapić objasnio je razliku korisničkog iskustva i korisničkog sučelja te zašto su to bitni aspekti online trgovine
  • SEO specijalist Mario Mioč pričao je o tome kako izgleda proces optimizacije online trgovine kako bi što bolje rangirala na tražilicama
  • PPC specijalistica Lucija Kovačević pokrila je teme plaćenog oglašavanja na tražilicama, od toga kako se planira PPC kampanja pa sve do potrebnih alata i kanala za njezinu egzekuciju
  • I za kraj, stručnjak za Google Analytics Bojan Mareljić je studentima pojasnio kako mogu pratiti i analizirati aktivnosti posjetitelja online trgovine.

Nakon svakog predavanja studenti su dobili zadatak u kojemu smo ocijenjivali njihovo usvojeno znanje na predavanjima, a potom je 5 studenata koji su skupili najveći broj bodova pozvano na izlaganje finalnog zadatka. U finalnom zadatku studenti su nam predstavili svoju poslovnu ideju otvaranja online trgovine prema svemu što su od nas naučili, od odabira platforme do praćenja rezultata. Među njima, kao tri pobjednice istaknule su se Emma Riedl, Anja Vilk i Nina Vidović koje su osvojile plaćenu četverotjednu marketing praksu i poklon bonove za izvrstan rad i trud tijekom cijelog semestra.

Ako te zanima više o tome kako im je bilo kod nas na praksi i što su sve naučile, u nastavku možeš pročitati naš razgovor s njima.


Cure, prije svega vam čestitam na osvojena prva tri mjesta! Nije bilo lako osmisliti i prezentirati svoju ideju pred stručnim žirijem, a vi ste to odlično odradile i zasluženo došle u naše urede. Možete li nam se, za početak, ukratko predstaviti?

Anja: Moje ime je Anja, studiram Marketing na EFOSu, a uz studiranje volontiram i u studentskoj udruzi EWoB kao aktivan član te sam demonstrator na jednom kolegiju. Inače sam vrlo komunikativna, kreativna, otvorena i društvena osoba te volim upoznavati nove ljude, putovanja, dobro društvo i istraživanje nepoznatog. 

Emma: Moje ime je Emma i skupa s Anjom studiram Marketing. Uz stručnu praksu u Inchoou, radim i kao web administrator na jednom webshopu. Uz to što sam demonstrator, na fakultetu aktivno sudjelujem u raznim projektima volonterske udruge EWoB čiji sam član. U slobodno vrijeme volim se družiti sa svojom obitelji i prijateljima, uživam u dugim šetnjama prirodom te dobroj šalici (ledene) kave.

Nina: Moje ime je Nina i trenutno završavam 1. godinu diplomskog studija na EFOSu, smjer Poslovna informatika. Svoje slobodno vrijeme što više nastojim provesti u društvu prijatelja, a osim prijatelja izričito uživam u društvu životinja. Također uz druženja, slobodno vrijeme izdvajam na odlazak u teretanu, gledanje filmova i serija te sam strastven ljubitelj glazbe.

Kako vam se svidio kolegij E-trgovina i cjelokupna suradnja s Inchoom?

Emma: Osobno mi je kolegij E-trgovina bio najzanimljiviji kolegij kojega sam imala priliku slušati ovaj semestar. Inchoo gostovanja podigla su ovaj kolegij na novu razinu jer smo imali priliku slušati o realnim primjerima iz prve ruke, tj. od stručnih osoba čiji je to svakodnevni posao. 

Anja: Općenito mi se jako svidio princip kolegija jer je osim same teorije pratio i najmodernije i najnovije trendove i aktualnosti iz svijeta e-trgovine. Mislim da navedena suradnja na jedan vrlo zanimljiv način može pomoći studentima da lakše shvate primjenu naučenog, a slušati primjere iskusnih stručnjaka u tom području je najbolji način za to. 

Nina: Koncept kolegija E-trgovina, jednako kao i ostali kolegiji koje vodi profesor Biloš studentima daje uvid u aktualne trendove digitalnog i marketinškog poslovnoga svijeta. Ostala sam ugodno iznenađena kada sam saznala za suradnju i mogućnost dobivanja stručne prakse. Smatram da je to ono što je studentima potrebno te da ih se kroz takav način rada i predavanja motivira za izvanfakultetske aktivnosti koje su dobar početak njihove buduće karijere. 

Je li vas znanje stečeno na kolegiju E-trgovina pripremilo dovoljno za bolje razumijevanje prakse?

Anja: Iako nam je kolegij E-trgovina pružio odličnu teorijsku podlogu, također smo se susretale s mnogo novih pojmova i izazova koje smo trebale savladati. Na praksi smo obrađivale i one najsitnije detalje potrebne za uspješan rad jedne online trgovine, a to je upravo ono što nam je pomoglo da upotpunimo sliku o načinu njenog djelovanja.

Emma: Neke od osnova koje smo prošli na predavanjima kao i na seminarskoj nastavi pomogle su te tako znatno olakšale shvaćanje pojedinih elemenata stručne prakse, no svaki segment kojega smo se dotakli i proučavali tijekom ove prakse je priča za sebe te je potrebno puno više vremena i fokusa za bolje razumijevanje. 

Nina: Smatram da smo stekli dovoljno predznanja koje nam nije ostavilo prostora da nam na praksi bude sve strano. Naravno, praksa je obogatila to znanje i uvela nas dublje u gradivo.

Kako je izgledala vaša marketing praksa i što ste sve naučile?

Anja, Nina i Emma: Naša marketing praksa bila je koncipirana tako što smo svakoga tjedna, od ukupno četiri tjedna prakse, imale priliku raditi s jednim mentorom iz određenog Inchoo marketinga odjela. Prvi tjedan naučile smo sve što se u tom periodu moglo naučiti o PPC kampanjama odnosno o PPC Magento uslugama. Vesela i stručna mentorica Lucija pomogla nam je bolje shvatiti najvažnije KPI-ove te kako optimalno doći do najboljeg ROI-a za planirane kampanje. U drugom tjednu smo naučile nešto više o Magento 2 SEO optimizaciji uz pomoć simpatične i profesionalne mentorice Andreje. U trećem tjednu bacile smo se na proučavanje i analiziranje tako da smo s uvijek nasmijanim mentorom Bojanom otkrile sve tajne GA4 (Google Analytics 4). U posljednjem tjednu družile smo se s radosnom mentoricom Majom koja nam je otkrila sve čari B2B Marketinga.

Imale ste priliku svaki tjedan učiti od novog mentora. Sviđa li vam se takav pristup i kako biste ocijenile svoje mentore?

Anja: Mentori su bili zaista pristupačni i trudili su se prenijeti nam svoje znanje putem zanimljivih i poučnih zadataka i primjera, a najviše mi se od svega svidjelo što je radna atmosfera bila opuštena tako da kad bi i negdje zapele nismo se puno ustručavale postavljati pitanja i potražiti pomoć od njih.

Emma: Meni se ovakav pristup osobno jako sviđa iz razloga što je svaki tjedan bio drugačiji, dinamičniji, različito koncipiran te mi tako ostavio prostora za povećanje znatiželje i iščekivanja novih znanja i iskustva. Mentori su bili pristupačni, stručni, susretljivi i friendly orijentirani što je uvelike olakšalo ovu stručnu i izuzetno zanimljivu stručnu praksu. Svaki od mentora zaslužio je 5+.

Nina: Budući da je ovo marketing praksa svidjelo mi se to što smo prošle više područja marketinga. Neovisno o ograničenju vremena, mentori su nam uz vještinu prenošenja znanja uspješno prenijeli ono najvažnije, stoga ih ocjenjujem sve s 5+.

A koje vam je područje najviše “leglo”?

Anja: Iako mi je svako područje bilo zanimljivo na svoj način i bilo je interesantno vidjeti kako to sve zapravo funkcionira u stvarnosti, nekako mi je ipak najpoznatije i najzanimljivije područje B2B marketinga i kreiranje marketinških kampanja.

Emma: S obzirom da sam prije ove stručne prakse već radila u području oglašavanja na društvenim mrežama, prirodno me više zainteresirao dio s PPC kampanjama koji je uvijek turbulentan, što bi se reklo ,,it keeps you on your toes”, stoga sa sigurnošću mogu reći da je to bilo područje za PPC Magento usluge.

Nina: Najviše predznanja sam imala iz područja SEO-a, stoga bih ga izdvojila kao ono koje mi je najviše “leglo”. Uz SEO stvorila mi se velika zainteresiranost za PPC-om.

Kakav je dojam ostatak Inchooa ostavio na vas?

Anja: Prije nego što sam došla imala sam vrlo različita očekivanja s obzirom da se radi o mojoj prvoj stručnoj praksi. Ono što me je pozitivno iznenadilo je vrlo opuštena radna atmosfera te ostali zaposlenici koji su svi bili voljni pomoći ako nam nešto nije bilo jasno. Stvarno je bilo ugodno raditi i učiti u takvom okruženju te se nadam da ću jednog dana u budućnosti pronaći posao gdje će vladati barem približno takva radna atmosfera.

Emma: Fantastičan! Radna atmosfera u uredu je opuštena i pozitivna, a opet s dovoljno ozbiljnosti i profesionalnom notom daje uvid u stručnost agencije. Iako je dio zaposlenika na godišnjem odmoru ili preferiraju remote rad, ekipa koju smo upoznale je vrlo friendly i stvarno se osjećam kao da odrađujem ovu praksu puno duže nego što je to zapravo u stvarnosti.

Nina: Vrlo pozitivan. Kao što sam već navela radna atmosfera je ugodna i svi su pristupačni. Imaju razumijevanja prema studentima, stoje na raspolaganju i odnose se prema nama kao dio njihovog tima.

Što vas je najviše iznenadilo?

Anja: Najviše me iznenadila ta opuštena atmosfera u uredu gdje sam se osjećala kao da sam tu već dugo i definitivno pristup mentora koji su se stvarno potrudili u najvećoj mjeri prenijeti nam svoje znanje.

Nina: Više bih to predstavila kao ugodnu iznenađenost – radna atmosfera i pristupačnost zaposlenika je, kako se kaže, za poželit.

Jednom “nogom” ste zakoračile u poslovni svijet, a drugom ste skoro izašle s fakulteta. Vidite li se u budućnosti u IT-u?

Anja: Ova zanimljiva i dinamična praksa i mentori su me zaista dodatno zainteresirali za to područje, no marketing me već jako dugo zanima i svoje slobodno vrijeme često provodim tražeći nekakvo dodatno znanje i iskustvo koje bi mogla iskoristiti u budućnosti. 

Emma: Apsolutno! Volim sve što ovaj posao donosi; turbulentnost, novitete, iščekivanja i ponekad neshvatljiv, a opet logičan prirodni tijek događaja. IT ne dopušta zastarjelost i stagnaciju, potiče te da učiš, napreduješ, postižeš bolje rezultate… I to je upravo ono što čemu težim u razvoju svoje buduće karijere.

Nina: Neovisno o praksi, još početkom studentskog života stvorila mi se želja i zainteresiranost za IT. S vremenom se ta zainteresiranost opredijelila na digitalni marketing, a danas je to ono što me zanima i gdje se vidim u budućnosti.

I za kraj, imate li kakav savjet za sve one koje nagodinu čeka kolegij E-trgovina? Biste li ovu praksu preporučile svojim kolegama?

Anja: Moj savjet budućim studentima kolegija E-trgovine je da si daju truda prilikom rješavanja praktičnih zadataka kako bi se iskazali i osvojili ovu četverotjednu praksu jer im može donijeti jedno jako lijepo iskustvo, proširiti njihovo znanje, a između ostalog pomoć im otkriti u kojem točno području i smjeru žele nastaviti razvijati svoju karijeru. 

Emma: Redovno dolazi na predavanja, pozorno prati seminarsku nastavu, potrudi se riješiti problemske zadatke jer ćeš možda baš ti iduće godine biti na ovom, zasluženom mjestu, bogatiji za jedno odlično, profesionalno, pozitivno i vrlo korisno iskustvo. Good luck! 🙂

Nina: Smatram da je ovo izvrsna prilika, ne samo za životopis, nego i ukoliko netko još nije siguran kojim područjem se želi baviti, a zanima ga digitalni marketing. Stječu se osnovna znanja koja se zaista koriste u poslovnoj praksi, a nama studentima daje priliku da shvatimo želimo li to te zanima li nas, kako bi se u konačnici dodatno educirali.

Anja, Emma i Nina, hvala vam na ugodnom intervjuu! Drago nam je što ste zadovoljne praksom, a posebno nam je drago što ste se osjećale ugodno među nama Inchooerima. Želimo vam svu sreću u budućnosti i nadamo se da se vidimo uskoro opet (možda na intervjuu za posao)? 🙂

Inchoo Mentori

Ako ti se svidio naš pristup mentoriranju i želiš dobiti iskustvo rada u IT-u, ovdje možeš poslati otvorenu zamolbu za prijavu na praksu. Dodatni + ćeš dobiti ako nam napišeš koje te područje posebno zanima kako bi tvoju praksu mogli uskladiti s dostupnosti naših mentora. I još jedan savjet za kraj – upornost se isplati!

Tražiš praksu?

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)