NOVOSTI

“Hour of Code” – globalna inicijativa i u hrvatskim školama

Inchooeri
Ivona Namjesnik

Jučer je, službeno, počeo treći po redu “Sat kodiranja” iliti Hour of Code.

Za razliku od imena i onoga što sugerira, ne radi se samo o jednom satu. Riječ je, zapravo, o globalnoj inicijativi kojoj je cilj da učitelji, nastavnici i profesori tijekom cijelog tjedna, u školskom satu po izboru (ove godine od 7. do 13. prosinca), klincima različitog uzrasta objasne – kodiranje.

Tehnologija je nezaobilazan dio naših života. Bez obzira radi li se o pošti (koliko nas još uvijek lijepi markice na razglednice i šalje ih ručno?) ili o kupovanju (u 21. stoljeću ono uključuje ne samo kartice, nego i dodavanje proizvoda u košaricu iz udobnosti vlastitog naslonjača), tehnologija je njegov sastavni dio.

U takvom okruženju više je nego jasno da su djeca, bez obzira na uzrast, svaki dan, izložena različitim tehnologijama – od onih jednostavnih poput igračaka koje pričaju, do onih kompliciranijih poput društvenih mreža koje, bez iznimke, čine dio društvenog života prosječnog tinejedžera.

“Hour of Code” za zadatak ima pokazati da je IT daleko više od računala na kojemu se konstantno “refresha news feed” društvene mreže, kao i zaintrigirati školarce za sve ono što se “ispod haube” događa.

Ova inicijativa je tako do sada okupila preko 100 milijuna klinaca iz preko 180 zemalja svijeta. Samo se ove godine održava preko 190 000 različitih događaja od kojih je više od 150 u Hrvatskoj. Više je nego jasno da je globalna inicijativa našla pobornike među poznatima i utjecajnima (Ashton Kutcher, Jessica Alba, Microsoft, Apple) – s razlogom.

HourOfCode2

Kao da to nije dovoljno, inicijativa doprinosi smanjenju razlika između djevojčica i dječaka u IT sektoru. Od kada je code.org započeo s radom, računalne znanosti je isprobalo više djevojčica nego u zadnjih 70 godina. Zapanjujućim statistikama koje govore o hvalevrijednoj inicijativi na ruku ide i činjenica da u prosječnoj računalnoj učionici inače ima samo samo 18% djevojčica, a tijekom “Sata kodiranja” gotovo 50% – dokaz je to da ako se djeci pristupi u pravoj dobi, kada su razlike nevažne, a radi se kroz igru, i djevojčice pokazuju jednak interes i znanje za računala.

Zbog toga je važno naglasiti činjenicu da nije bitno posjeduje li vaša škola računalo za svako dijete ili ne. Stvar je pokazivanja svijeta koje djecu uči da je informatika isto toliko izazovna koliko i zanimljiva – bez obzira na godine ili spol.

Ovogodišnje izdanje tutoriala kroz koje će djeca napisati svoje prve linije koda uključuje igrice Minecraft, Angry Birds i Elsu čime je kodiranje više nego ikad približeno i najmlađim dobnim skupinama.

U Hrvatskoj ove godine u projektu sudjeluje rekordan broj škola. Njih preko 150. No, to nije dovoljno. Davor Banović, iz udruge Osijek Software City, jedne od najranijih podupiratelja ove inicijative u Hrvatskoj ističe: “Najvažnije je izložiti učenike kreativnim izazovima u informatici kako bi vidjeli da s one strane računalnog zaslona, postoji svijet koji može biti još izazovniji i zanimljiviji od same igrice.” 

“Kroz radionice u trajanju od jednog školskog sata, učenici će naučiti brojne stvarne programerske koncepte poput petlji, procedura, refaktoriranja ili debugiranja, a kroz programiranje u parovima naučit će i važnu činjenicu u testiranju softvera, a ta je da više očiju uvijek prije uoči bug.” dodaje Banović.

Upravo takav pristup kod djece rezultira 100%-tnom angažiranošću – bez iznimke.

Iako smo brojčano daleko od zadovoljavajućeg (u Hrvatskoj, prema podatcima iz 2012., imamo 2072 osnovne i 679 srednjih škola), svake godine sve više napredujemo.

Ako vaša škola ne sudjeluje u projektu, još se uvijek stignete uključiti i doprinijeti inicijativi koja je daleko od “prazne brojke” – kliknite ovdje kako biste klince i klinceze već sad upoznali sa svijetom kodiranja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)