NOVOSTI

Moja praksa u sales i marketing odjelu Inchooa

Edukacije
Dijana Druskic
Mjesec travanj bio mi je rezerviran za novo iskustvo – praksu u Inchoou. Provela sam četiri tjedna u Gdansku, sales i marketing timu nazvanom prema gradu u Poljskoj (svi timovi u Inchoou imaju neke “kodne” nazive).
Početna točka za sve oblike poslovanja, bili to kraći SEO poslovi ili pravljenje web trgovine od nule, sales i marketing je mjesto gdje upiti dolaze i gdje komunikacija postaje projekt koji naposljetku pronalazi put do dizajnera i developera.

Prethodni praktikanti su već nahvalili svoje iskustvo u Inchoou, tako da ću pokušati ne ponavljati se previše. Jedna od tih praktikantica je počela raditi puno radno vrijeme baš kada sam ja započinjala svoju praksu. Odličan primjer kako praksa može postati nešto više u Inchoou.

Novo radno mjesto – izazov prihvaćen

Uvijek je popriličan izazov doći u novu radnu okolinu, na novi teritorij i učiti nove stvari bez obzira koliko kratko bili tamo. To je kombinacija uzbuđenja i očekivanja. U prvim sam danima primila veliki broj informacija o Magentu, eCommerceu i dosta stavki između.

Atmosfera koja vlada u Inchoou razbila je moje brige već prvog dana. Iskusila sam ekvivalentan osjećaj u nekoliko tvrtki prije, ali nikada nisam iskusila toliku količinu produktivnosti s tako ležernim stavom.

Od laganog druženja na pauzama za kavu u jednom od lokalnih kafića tijekom sunčanih dana, preko obaveznih pizza u slučajevima rođendana i godišnjica, bilo mi je zadovoljstvo raditi s Inchooerima i učiti o drugoj strani marketinga, kao i pokupiti nove vještine bez stresa ili pritiska.

Poslovna strana stvari

Marketing mi nije stran, jer imam nešto iskustva iz svojeg fakultetskog obrazovanja kao magistra komunikologije, ali prodajni dio s ekonomske perspektive mi je bio novina, nepoznati teren. Nisu mi bili nepoznati ni eCommerce pojmovi, ali do sada isključivo iz perspektive potrošača.

Dvojac odgovoran za sales (i dio marketinga), Aron i Vesna, vrlo su me vješto vodili kroz proces. Ovo nije jednostavan zadatak ako želite svoj odjel voditi kompetentno, tako da sam zahvalna na prilici koju su mi pružili.

Moje vrijeme u Inchoou se poklopilo s Aronovim odlaskom na Magento Imagine Commerce konferenciju u Las Vegas, što je ostavilo Vesnu preplavljenu novim upitima i pregovorima s klijentima pa sam sigurna da će budući praktikanti u sales i marketingu dobiti još bolje iskustvo.

Prodajni se proces čini veoma ugodan prema (potencijalnim) klijentima. Zar ne mrzite kada ne dobijete odgovor na email? To se neće dogoditi u Inchoou. Bez obzira kako kratak bio upit (jednom je to bilo samo jedno slovo) ili kako detaljan, dobit ćete isti tretman, sa željom da vam se pomogne. Tako sam i ja imala priliku komunicirati s nekim potencijalnim klijentima.

Onboarding priručnik

Između ostalog, dodijeljen mi je specifičan zadatak – napisati prvi Inchoo “onboarding” priručnik. To je onaj dokument koji vam govori da npr. ne ostavljate mlijeko izvan hladnjaka, kako očistiti aparat za kavu te koja su omiljena mjesta za otići na pauzu 🙂 i dosta drugih informacija koje su vezane za posao, kako treba i ne treba raditi, ali i svakodnevni (su)život s kolegama.

Priručnik bi trebao novim zaposlenicima ili praktikantima olakšati prilagodbu na njihovu ulogu u tvrtki, upoznati ih s većinom bitnih procesa, ljudima i služiti kao kvalitetan uvod u njihov rad u Inchoou.

Što sam naučila? Postala sam svjesnijom kako se zapravo obavljaju prodajni procesi. Vidjela sam kako timovi funkcioniraju kada im je produktivnost na prvom mjestu, i njihova volja da idu korak dalje za klijenta. Imala sam priliku napisati Inchoo onboarding priručnik, prvo takvo iskustvo.

Sve u svemu…

Pokupila sam popriličan broj novih pojmova za koje sam sigurna da će mi zatrebati u budućnosti, iako sam bila u manje tehničkom dijelu prvenstveno tehničke tvrtke. Ovo je na neki način bio djelomični pogled iza vizualno lijepo dizajniranih stranica, vidjeti kako se prodaja zaista obavlja i što sve čini dobar web shop.

Shvatila sam kako je SEO puno više od pukog nabacivanja ključnih riječi gdje god je moguće. Ako nemate web stranicu s responzivnim dizajnom, kao da je i nemate (možda malo pretjerujem, ali stvarno, krajnje je vrijeme da je prilagodite).

Četiri tjedna zaista nije puno vremena, ali moram reći da su mi eCommerce i Magento sada puno bliže teme. Prva sam od nekoliko praktikanata koji će doći u sales i marketing, svojevrsni pokusni kunić, i proveli su svoj eksperiment prilično dobro.

Sigurna sam da će budući praktikanti naučiti još više i vidjeti još bolje što je zapravo Inchoo, jer u svojem odjelu imaju priliku sastaviti zadatke krojene prema pojedincima i njihovim prošlim radovima.

Nakon ovog vremena, mogu vidjeti zašto Inchoo uživa ugled u Magento svijetu. Nadam se da sam ostavila dobar dojam kao njihov testni projekt i da nisu požalili što su me odabrali za ovu ulogu. Vrijeme će pokazati. Sve u svemu, definitivno je ovo bilo iskustvo koje bih ponovila.


O autoru: Dijana je bila praktikantica u sales i marketing odjelu Inchooa tijekom travnja 2015. Prethodno iskustvo uključuje rad kao social media manager, a trenutno je glavna urednica i autor na literarnoj web stranici Narativa.

Tražiš praksu? 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)