Marketing praksa studentica Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku

Tko su naše praktikantice, kako im je protekla praksa, što su sve imale priliku naučiti i koji su generalni dojmovi sa prakse, možete pročitati u nastavku.

Cure, možete li nam se ukratko predstaviti?

Natalija: Zovem se Natalija Martinović i studentica sam druge godine preddiplomskog studija na Akademiji za umjetnost i kulturu, smjer Kultura, mediji i menadžment. U svoje slobodno vrijeme volontiram u studentskoj udruzi IAESTE kao Event Management Coordinator, sviram klavir i posjećujem Azil prvom prilikom koju dobijem. Volim putovati kada mi se ukaže prilika a velika želja mi je posjetiti Indiju, točnije Taj Mahal.

Tanja: Zovem se Tanja Tadić i studentica sam druge godine diplomskog studija na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, smjer Menadžment u kulturi i kreativnim industrijama. Društvena sam i otvorena osoba koja uživa u sportskim aktivnostima te mi niti jedan sport ne predstavlja nepoznanicu. U slobodno vrijeme volim gledati serije, otići na druženje s prijateljima ili se baviti sportom.

Što vas je potaklo da se prijavite na praksu u Inchoou?

Natalija: Trenutno se nalazim u životnom razdoblju u kojem bih htjela isprobati sve kako bih što prije pronašla neki svoj pravac i ono čime se zaista želim baviti u životu. Na obavljanje prakse u Inchoou me definitivno potakla prilika da dobijem konkretno znanje koje je potrebno za rad u području marketinga. Budući da sam volonter u studentskoj udruzi IAESTE, kolegij Stručna praksa sam mogla položiti volontirajući u udruzi, no poželjela sam usvojiti što više konkretnog znanja i to je ono što me zaista potaklo na  prijavu za praksu u Inchoou.

Tanja: Na odluku da se prijavim na praksu u Inchoou me potakla želja da se upoznam sa pojmovima kao što je eCommerce. Htjela sam saznati i upoznati nešto novo, iskusiti veći izazov i upoznati se sa nepoznatim okuženjem te steći znanje kojim ću moći obogatiti svoj životopis.

Možete li nam ukratko opisati kako je izgledala vaša praksa u odjelu marketinga u Inchoou?

Natalija: Zaista sam oduševljena i krajnje zadovoljna svojom praksom u Inchoou. Kada sam došla, očekivala sam puno toga no zaista je praksa prešla sva moja očekivanja. Prvi dan prakse smo započeli proučavanjem usluga koje Inchoo nudi i kreiranjem kratke prezentacije o Inchoou; sa stajališta da se predstavljamo potencijalnom klijentu. Kasnije smo prelazili osnove marketinga i alata potrebnih za uspješan marketing (Google Analytics, Facebook Ads Manager itd.). Proučavale smo naše klijente i kreirale savršenu User Personu od dobivenih informacija. Kasnije smo se usredotočile na usluge Magento Developmenta i SEO Audita, pročavale smo ih i prema njima kreairale vizuale i opise za mjesečni plan Inchoo objava. Prošli smo i Marketing Funnel, proces klijenta od osvješćivanja problema do kupnje naših usluga. Bilo je tu još mnogo toga što smo prolazile svaki dan kroz različita predavanja i tečajeve te naposljetku obrazovanje iz pojedinih tema. Moj osvrt na praksu je zaista odličan, naučila sam mnogo toga, te se zainteresirala da nastavim karijeru u ovom pravcu.

Tanja: Praksa mi je bila zanimljiva i dosta se nastavljala na moje predznanje. Drago mi je da sam praksu mogla riješavati u paru s Natalijom te tako dobiti i od nje drugi pogled na neke stvari. Imam osjećaj da je atmosfera u uredu jako zdrava te mi se sviđa što nema nekih trzavica. Smatram da je zdravo okruženje na poslu jako bitno.

S obzirom na predznanje koje ste stekle na fakultetu, što ste novo naučile na marketing praksi u Inchoou?

Natalija: Iskreno, sve što sam naučila mi je bilo novo. Ovo mi je prva stručna praksa koju sam obavljala tako da mi je uglavnom sve bilo novo. Marketinške pojmove s kojima sam se susretala sam uglavnom teorijski znala, no u praksi se nisam do sada susretala s njima. Od kreiranja vizuala, Google Analyticsa, Facebook Ads Managera, te ostatka pojmova koje sam usvojila, mogu reći da su mi svi bili novi.

Tanja: Novo na praksi sam naučila doslovno sve o Inchoou, a onda su tu i drugi dijelovi prakse zbog kojih sam došla – analiziranje u Google Analytiscu i osmišljavanje User Persone, Facebook Ads Manager, Email kampanja i dr.

Kako vidite da će vam znanje stečeno na praksi pomoći u budućem radu/obrazovanju?

Natalija: Vidim da će mi stečeno znanje sigurno biti od pomoći u daljnjem obrazovanju jer smo obradile većinu temeljnih pojmova marketinga a to znanje će mi sigurno omogućiti lakše obrazovanje i rad u budućnosti u ovom području.

Tanja: Vjerujem da će mi pomoći. Nakon prakse planiram proći još nekoliko besplatnih tečajeva za koje sam saznala na praksi, a za čije postojanje ne bih znala bez Maje koja nam je bila mentorica na praksi.

 

Marketing u praksi često se razlikuje od percepcije koju šira javnost ima o marketingu. Možete li usporediti svoju percepciju marketinga i marketing koje ste imale priliku iskusiti i upoznati na praksi?

Natalija: Moja percepcija marketinga se dosta razlikovala od stečenog znanja u praksi. Znala sam da marketing sadržava dosta toga, no ni blizu koliko sam saznala i naučila ovdje. Također, pružilo mi je uvid koliko je marketing zapravo zanimljiv i na koliko se grana i faktora dalje dijeli.

Tanja: Moja percepcija marketinga se nije promjenila, ali na to ne gledam kao neku lošu stvar. Ova praksa mi je donijela samo nadogradnju moje percepcije. Nikad se nisam do sad bavila marketingom koji zapravo nema fizički proizvod koji možeš držati u ruci. Nisam se do sad imala prilike susresti sa B2B marketingom, a na ovoj praksi se radilo upravo o tome.

Što vam se najviše svidjelo na praksi?

Natalija: Osim novih stvari koje sam učila svaki dan, najviše mi se definitivno svidio odnos između zaposlenika. Svi su jako obzirni, voljni pomoći i objasniti stvari s kojima nisam bila upoznata. Dinamika između njih je jako lijepa, osjećala sam se ugodno i kao da sam među prijateljima, što je na kraju dana jako bitno za sveukupni dojam. Svaki dan sam jedva čekala doći na praksu opet, upravo radi ugodnog radnog okruženja.

Tanja: Jako korisno vidim to što nam je Maja bila uglavnom koordinator prakse. Ne želim da me netko shvati krivo, Maja (a i ostatak ureda) je uvijek bio tu ako imamo neko pitanje ili nedoumicu, ali uglavnom smo zadatke riješavale same te ih je Maja pregledavala. Svidjela mi se ta individualnost i donošenje samostalnih odluka (odnosno donošenje odluka u paru). Drago mi je i što sam saznala za neke nove besplatne certifikate koje sam odmah i dobila.

Kao mentoricu ste dobile našu direktoricu marketinga, Maju. Kako biste opisale Maju kao mentoricu?

Natalija: Maja kao mentor mi je zaista bila odlična. Skoro svaki dan smo započinjale Majinim predavanjem kako bi nam bilo lakše proći kroz zadatke koje nam je pripremila za taj dan i kako bismo lakše usvojile nešto novo. Kao mentor je bila zaista pristupačna, za sve što nam nije bilo jasno smo joj se mogle obratiti i dobiti super objašnjenje. Smatram da nam je odlično prenijela svoje znanje i svaki zadani zadatak je bio zanimljiv i vrlo poučan. Stvarno nas je super vodila, te bih svakome poželjela Maju za mentora.

Tanja: Maju bih ocijenila ocjenom odličan! Pustila nas je da radimo kako mislimo da treba, slijedeći njezine upute, a poslije je s nama analizirala i komentirala odrađene zadatke te bi nas uputila na greške ako smo negdje pogriješile. Kao što sam ranije navela, svidio mi se taj individualni način rješavanja zadataka.

Što biste poručile studentima koji imaju namjeru prijaviti se na stručnu praksu u Inchoou?

Natalija: Praksa u Inchoou je definitivno praksa koja se ne propušta!! Od stečenog znanja, super radnog okruženja i prilike za rad na uzbudljivim projektima, ovo je praksa koju bi svakom studentu od srca preporučila. Ako vas zanima marketing, Inchoo praksa je ono što vam treba.

Tanja: U marketing odjelu nam je bilo baš super, ekipa u uredu je bila dosta društvena što odmah olakšava i naš boravak tu. Lijepo iskustvo, barem za mene 😀

Ako ti se svidio naš pristup mentoriranju i želiš dobiti iskustvo rada u digitalnoj agenciji, slobodno pošalji otvorenu zamolbu kroz kontakt formu dolje. Dostupnost naših mentora se svakodnevno mijenja, zbog čega ćeš možda morati biti uporan/na prilikom prijave (a upornost je nešto što cijenimo).