KulenDayz konferencija najveći je IT događaj u Osijeku . Iz prve ruke doživljaje nam pričaju Inchoo mušketiri Nenad Andraković, Tomislav Bilić i Hrvoje Jurišić.
Ovogodišnje KulenDayze su najavljivali kao najveće do sada – je li to istina? Koliko gužve ste osjetili u usporedbi s prijašnjim Kulenima?
Tomo: Ovaj se put okupilo više od 500 sudionika pa ovo, statistički, jesu najveći KulenDayzi do sad. Međutim, ove je godine lokacija bila Pampas, tj. konferencijski prostor je bio najveći, pa se gužva nije osjetila. Bolje reći – gužva nije bila veća nego na prijašnjim događanjima. Radionice su bile uredno posjećene, a ovaj put je posebna pažnja dana organizaciji Open Sessiona i tu upućujem čestitke kolegama iz Osijek Software City udruge – Ivanu Vargi i Milanu Puvači.
Hrvoje: Ja sam bio prvi puta na KulenDayzima, tako da ne mogu raditi neke usporedbe, ali mogu reći da sam bio ugodno iznenađen posjećenošću.
Kakva vam se činila atmosfera događaja?
Nenad: Ovo su mi treći kuleni i imam osjećaj da su bili najposjećeniji do sada. Hrpa ljudi, gdje god se okreneš – nešto se događa. Prostor je odličan za ovakve konfe. Sve u svemu, čista petica. Svaka čast ekipi koja je organizirala.
O čemu ste pričali na svojim radionicama?
Nenad: Tema je bila stvaranje “Mobile-friendly” Web stranica. Došlo je oko 40 ljudi i bilo je super. Dodatna vrijednost radionice? Pucnjava iz susjedne hale pa su se ljudi svako malo trzali. 🙂
Tomo: Vodio sam open session s temom: “Razvoj karijere kroz dijeljenje znanja”. Tema je bila najavljena netom prije održavanja, ali je svejedno došla lijepa brojka od 20 ljudi. Razgovarali smo o oblicima motivacije individualaca za sudjelovanjem u dijeljenju znanja, bilo u svojoj firmi ili široj zajednici. Bilo je zanimljivo iznošenje različitih metoda motivacije djelatnika u različitim firmama – od najave masovnih otkaza, razgovora, putovanja, pa do bonusa. Malo sam pogriješio prilikom uvoda jer jedan dio ljudi nije do samog kraja bio svjestan koja je točno tema, ali bitno je da smo se dobro zabavili. Poslije se žučna rasprava nastavila u birtiji, pa vjerujem da je open session ostvario svoj cilj. 🙂
Hrvoje: Vodio sam cjelodnevnu GoResponsive radionicu, gdje smo obradili proces izrade responzivnih stranica. Bilo je 14 polaznika, raznih profila – od početnika do iskusnih lisaca, a iz diskusija koje smo vodili, čak sam i ja, kao predavač, naučio par novih trikova.
Zbog čega je ovakav tip događanja bitan za lokalnu zajednicu?
Nenad: Meni je super kada se skupe ljudi iz iste branše i razmjenjuju iskustva. Svi se mi više-manje znamo, pa tu uvijek bude i smijeha, dobre zabave. Dakle, za mene osobno su ovakvi događaji poželjni i dobrodošli.
Tomo: Ovo je zahtjevna branša gdje profesionalci svakodnevno moraju učiti i pratiti trendove. To je zabavnije kad imamo priliku razmjenjivati iskustva i spoznaje s drugim kolegama. Upravo zbog odličnog omjera edukacije i zabave, KulenDayz smatram prijeko potrebnim događajem za lokalnu zajednicu. Nudi upoznavanje sa zanimljivim ljudima, dobru hranu, nešto cuge, a i poneku dobru temu za poslušati. Za one profinjenog sluha, tu je uvijek tamburica i harmonika. 🙂
Hrvoje: Bitna je razmjena iskustava ekipe koja radi u branši, ali i uvod tih nekih novih klinaca u IT. Kuleni su posebni jer imaju tu neku opuštenu vibru, pa su ljudi pristupačniji, sklapaju se poznanstva i kontakti, a ponešto se i nauči usput.
Što mislite o agendi te kako vam se čini izdanje za mališane?
Nenad: Agenda je bila super, svatko je mogao pronaći nešto za sebe. Nisam bio na izdanju za mališane (KulenDayz Kids) ali mi se čini kako se klincima i roditeljima svidjelo.
Tomo: Iako je događaj nastao iz Microsoft svijeta, svake se godine tematika proširuje. Ovo je godine bio vrlo jak web track, a nadam se kako ćemo sljedeće godine imati i prvi PHP track. Naravno, ako nam organizatori dopuste.
Hrvoje: Teme su bile toliko raznovrsne da uopće ne sumnjam da je svatko uspio naći nešto za sebe. 🙂
Na zadnje pitanje koje se odnosilo na zanimljivosti sa trackova (dodati nešto što misle da sam propustila pitati), branili su se šutnjom – izgleda da se na Kulenima, osim kroz znanje, doprinosi, umrežava i raste i kroz cijeli niz priča koje ne smiju na net.
Sljedeće godine, bez kompromisa, u istima treba sudjelovati! Vidimo se 2016., Kuleni.