Ako vas je oduvijek zanimalo što to znači u svijetu internet oglašavanja, Escape se odlučio potruditi sastaviti prvi cjeloviti odgovor na to pitanje. PPC akademija svakom tko radi ili misli raditi nešto u području PPC-a. Više o akademiji možeš pročitati u nastavku.
Predvođen Miroslavom Vargom, Google certificiranim trenerom i voditeljem PPC akademije, kreiran je program koji pokriva znatno više od osnova i to u domenama poput SEOa, web dizajna, oglašavanja na mobilnim platformama i Google Analyticsa, sve to pod istim nazivnikom – Google Ads i njihova povezanost s navedenim temama.
Kako bismo otkrili malo više o tome što je Escape pripremio, što će PPC akademija nuditi i što od nje očekuju organizatori i predavači, donosimo odgovore iz perspektive voditelja Miroslava Varge i našeg Tonija Aničića, Inchooera koji će držati predavanje na temu SEO-a.
Svaki dobar projekt ima dobru pozadinsku priču, koja je priča iza akademije? Kada, kako, i najvažnije, zašto je nastala PPC akademija?
Miroslav: PPC Akademija se već dugo “kuha” u našim glavama. Nitko nije Google Ads edukaciju ponudio cjelovito. Uglavnom se to radi putem jednodnevnih ili dvodnevnih prezentacija koje polaznicima daju osnovne informacije, ali ne stvaraju PPC stručnjake.
Naš je cilj iz akademije “izbaciti” Google Ads specijalistu koji će biti na razini: “Sjedi i radi”.
Glavna motivacija došla je od naših poslovnih partnera koji su nas višekratno molili da njihove zaposlenike uzmemo kod nas na podučavanje. To ćemo ostvariti u Akademiji, a svaki polaznik će raditi na stvarnim (svojim) kampanjama, uz naše mentorstvo, više mjeseci.
Kome je akademija namijenjena? Za što želite pripremiti i obučiti polaznike?
Miroslav: Svako tko radi ili misli raditi nešto u području PPC oglašavanja je ciljana skupina. Iako nećemo raditi FB oglašavanje, temeljni pricipi se mogu primijeniti i tamo, kao i na drugim relevantnim tražilicama (Bing, Yandex, Yahoo, Naver, seZnam, Baidoo). Kada netko svlada Google Ads sustav, sposoban je raditi na bilo kojoj PPC platformi.
Kako će svaki polaznik cijelo vrijeme raditi na stvarnim kampanjama, uz svog mentora, moći će naučeno odmah testirati u stvarnom vremenu i na stvarnim primjerima. Time se potpuno razlikujemo od bilo koje druge edukacijske ustanove, a polaznik dobiva potrebne alate i ima kampanju “ključ u ruke” sa svim potrebnim da nastavi uspješno oglašavanje i nakon akademije.
S obzirom da PPC akademija obuhvaća cijeli spektar tema kojima se polaznike pokušava pripremiti na stvarno radno okruženje u PPC svijetu, što ćeš točno ti predavati?
Toni: Polaznicima ću pretočiti znanje i iskustvo iz područja SEO-a te dodatno uči u područja u kojima se SEO i PPC isprepliću.
Zašto je za polaznike bitno poznavati SEO, tj, koliko kvaliteta poznavanja SEO-a može utjecati na kvalitetu kampanje?
Toni: PPC je vrlo važan aspekt promocije putem interneta, a svi kanali promocije i prodaje putem interneta su međusobno isprepleteni i utječu jedni na druge. SEO i PPC dotiču se u nekoliko točaka te mogu uvelike utjecati jedno na drugo (kako u dobrom tako i u lošem smislu). Poznavanje SEO-a ne samo da će vam pomoći voditi efikasnije PPC kampanje već će vam i poznavanje naprednih PPC tehnika uvelike pomoći poboljšati vaš SEO.
Važno je uskladiti ciljeve PPC kampanja i SEO-a za efikasniji rad i jednih i drugih, te otkloniti ili izbjeći tehničke probleme koji mogu proizići iz vođenja SEO kampanje bez uzimanja PPC kampanje u obzir i obrnuto.
Tko su idealni polaznici akademije? Kakav je profil tog idealnog polaznika; od toga čime se bavi do toga za što ga pripremate.
Miroslav: Dijelom su to osobe koje već rade na PPC kampanjama i koje žele brzo proširiti svoje znanje. Dijelom su to voditelji marketinških odjela koji će imati prilike u relativno kratko vrijeme naučiti ono što im treba u poslovanju, a tiče se PPC oglašavanja. Treća skupina su osobe koje vide nastavak svoje karijere u PPC oglašavanju.
Program je koncipiran da krećemo od početka, ali vrlo kratko ćemo se zadržati na osnovama da se napredni polaznici ne zabrinu . Tko do sada nije imao iskustva morat će uložiti nešto više truda i svog vremena između predavanja. Ali, zato ima na raspolaganju mentora.
Koliko akademija vremena oduzima? Kako očekujete da će polaznici prihvatiti ili reagirati na činjenicu da je u samom startu potrebno ulagati mnogo vlastitog vremena i energije?
Miroslav: Ne postoji više radno mjesto na koje zasjednete i radite isto do mirovine. Osobno sam u svojoj karijeri 5 puta potpuno promijenio vrstu posla. I siguran sam da ću do mirovine još morati puno naučiti. Stoga, bez vlastitog ulaganja vremena i truda za učenje nema prostora za opstanak na bilo kojem tržištu, kamoli na IT tržištu koje se dnevno mijenja. Za ilustraciju može poslužiti podatak da Google mijenja svoj search algoritam 500 puta godišnje u prosjeku, ali lani je bilo preko 1000 izmjena. To su 2-3 izmjene dnevno , svaki radni dan i ako ne pratite što se događa za nekoliko mjeseci ste van igre.
Na PPC Akademiji će polaznici naučiti koja područja pratiti, koje izvore i alate koristiti kako bi bili stalno u trendu. Uz to, naše skoro desetgodišnje iskustvo smo koncentrirali u vrlo kratke, ali intenzivne module u kojima će svatko brzo sustići najnovije i biti spreman za promjene koje će neminovno slijediti sutra.
Na što se mora pripremiti osoba koja se želi baviti PPC-om?
Toni: Mislim da je najvažnija stvar biti spreman na cijeloživotno učenje i usavršavanje. Internet marketing se mjenja nevjerojatnim brzinama te je potrebno svakodnevno pratiti nove trendove i promjene kako bi ostali konkurentni.
Ima li nešto što biste izdvojili kao core akademije?
Miroslav: Tri su stvari koje bih naveo, a izdvajaju PPC Akademiju od svega do sada poznatog:
1. Bogato i dugogodišnje iskustvo komprimirano u module u kojima će polaznici dobiti najvažnije i najvrednije iz našeg iskustva – bez skrivanja ili ustezanja. Naprosto, stvari se toliko brzo mijenjaju da je cilj polaznika brzo dovesti na razinu s koje dalje sam može pratiti zbivanja i novosti.
2. Sustav rada na stvarnim kampanjama uz mentorsku podršku što bitno skraćuje vrijeme učenja i broj grešaka koje će polaznici napraviti. Uz to, kontakt s mentorom će moći prilagoditi svojoj dinamici učenja – tako će svatko učiti u svoje najproduktivnije vrijeme.
3. Odabir vrhunskih stručnjaka, koji su ujedno i izvrsni predavači. Što vrijedi da dovedemo Einsteina za predavača ako ga nitko ne bi razumio (kruži urbana legenda da je on za života samo petorici ljudi uspio objasniti Teoriju relativnosti)? Dugo idem na konferencije i pratim stručnjake iz našeg područja. Ima vrsnih stručnih osoba, ali kao predavači su loši prenositelji znanja. Pomno sam odabirao predavače, a još su jednom filtrirani od kolege Podhorskog. Uvjeren sam da će svaki polaznik razumjeti što mu se izlaže, a dobit će vrhunsko znanje prezentirano na vrlo “pitak” način.
Kakva je trenutno situacija – reagira li tržište dobro?
Miroslav: Malo se plašim. Broj prijava bitno je prešao granicu koju smo očekivali. I nakon što određen broj ljudi otpadne, mislim da nećemo nikako stići sve zainteresirane uvrstiti u plan. Od početka smo planirali da ćemo imati 2 ciklusa godišnje (proljetni i jesenski), ali sada ispada da nećemo stići sve zaiteresirane obuhvatiti u prvih pet godina.
Ne želimo prevelike grupe jer to onemogućuje individualni pristup. Zamišljeno je da na svakom predavanju budu 2 predavača – jedan predaje, a drugi uskače svakom polazniku u pomoć ako zapne za vrijeme predavanja. Sada ispada da će uz predavača možda morati biti 2 asistenta predavaču.
Kako izgleda educiranje u IT sektoru? Koliko se ljudi sami moraju educirati, a koliko kvalitetnih programa (uključujući i one fakultetske) ima, a da prate tržište, ili to barem pokušavaju?
Miroslav: Pomalo me ljuti kako su fakulteti tromi. Odnosno, možda je problem u tome što Ministarstvu treba dvije godine da odobri neki kurikulum. Ostvarili smo odličnu suradnju s EFOS-om (moram se posebno zahvaliti prof. Dragi Ružiću i asistenu Ivanu Keliću), ali ta se suradnja realizira izvan redovne nastave i na PRO BONO principu. Bez obzira na to, rezultati te suradnje su vidljivi: u zadnje četiri godine najbolji hrvatski tim na GOMC natjecanju (međunarodno Google natjecanje za studente) je tim s EFOS-a. Nudili smo suradnju i ostalim privatnim i javnim fakultetima u Hrvatskoj (ZŠEM, VERN, EFZG, EFRI), ali nisu nam mogli platiti ni putne troškove.
Što očekuješ od polaznika, a što od akademije?
Toni: Od akademije očekujem puno, jer je ovo prvi ovakav opsežan program koji sam vidio u Hrvatskoj. Polaznici će imati priliku naučiti kako to rade pravi profesionalci jer kolege koji predaju na ovoj akademiji sa mnom stvarno svakodnevno rade na vrhunskim projektima i u vrhu su svoje struke i po znanju kao i po iskustvu i to na internacionalnoj razini. Za razliku od mnogih tečajeva i sličnih oblika edukacije, ovdje ćete dobiti stvarno najsvježije tehnike koje su vaši predavači isprobali u praksi osobno i uvjerili se u rezultate.
Od polaznika, veoma jednostavno, očekujem da upiju znanje i po mogućnosti nauče iz naših pogrešaka kako ne bi morali sve to što smo mi godinama prolazili prolaziti ispočetka.
Koji su planovi za budućnost? Svakako je razumljivo da je to teško predvidjeti već sad, ali kad se kreće s tako velikim pothvatom, uvijek se ima nekakva vizija – koja je vaša?
Miroslav: Planovi razvoja, dakako, postoje. Slijedeći je veliki ciklus planiran na temu Google Analytics-a poglavito u području GTM – Google Tag managera. Efikasnost internet marketinga proizlazi iz njegove mjerljivosti i fleksibilnosti.
Povratni podaci i njihovo tumačenje će biti dio PPC Akademije, ali ispravna ugradnja Google Analytics kodova, napredne Google Analytics funkcije i GTM je nešto što planiramo kao nastavak PPC Akademije.
Čini se da je ekipa organizatora i predavača spremna – program i očekivanja su tu – što znači da nas samo nekoliko mjeseci dijeli od otvaranja vrata za polaznike. Individualan pristup, vrhunski predavači, mentoriranje; zar ne zvuči kao nešto čiji dio biste željeli biti u najaktualnijem oglašavanju, internet oglašavanju, na tržištu trenutno? PPC Akademija je spremna.