Snaga Efikasne Optimizacije: Intervju s našim SEO stručnjakom Josipom

Dok se tehnički SEO fokusira na optimizaciju tehničkih elemenata web stranice (kao što su indeksiranje, mogućnost pretraživanja (eng. crawlability) itd.), on-page SEO pomaže tvojoj web stranici u postizanju boljeg rangiranja na SERP-u i privlačenju više organskih posjetitelja. U eCommerce-u, postoji puno faktora koje treba razmotriti kada je riječ o on-page SEO-u, od optimizacije stranica proizvoda do usavršavanja meta oznaka. Međutim, to nije jednokratni zadatak; za on-page SEO bitna je kontinuirana optimizacija u svrhu poboljšanja rangiranja na tražilicama

Kako bismo ti pružili dublje razumijevanje, obratili smo se našem SEO stručnjaku Josipu, koji je izdvojio trenutak iz svojih uobičajenih zadataka i podijelio svoja iskustva. Bez daljnjeg odgađanja, vrijeme je da istražimo on-page SEO!

Bok Josipe! Hvala ti što si izdvojio vrijeme za razgovor sa mnom. Možeš li nam za početak ukratko objasniti zašto on-page SEO ima toliku važnost za eCommerce trgovce u digitalnom okruženju?

Naravno! Postoji niz prednosti za online trgovine koje dolaze od on-page SEO-a. Ukratko bih istaknuo dvije stvari: Prvo, tražilice će definitivno lakše razumjeti o čemu se radi na stranici i posljedično je rangirati više za relevantne upite. Drugo, bolji ranking znači bolji CTR i više kvalificiranih posjetitelja u tvojoj online trgovini, što će vjerojatno povećati prodaju.

Na što se fokusiraš kada radiš on-page SEO za naše eCommerce klijente?

Volim se fokusirati na važne radnje, kao što su istraživanje ključnih riječi kako bih identificirao fraze koje ciljana publika koristi za pronalazak proizvoda i usluga klijenata, kreiranje jedinstvenih i relevantnih title oznaka, optimiziranje meta opisa, korištenje deskriptivnih alt tekstova za slike itd.

Osim ovih uobičajenih on-page SEO praksi, također volim optimizirati strukturu navigacije ciljajući relevantne, longtail ključne riječi. Gdje god ima smisla s gledišta korisničkog iskustva, fokusiram se na dodavanje internih linkova između povezanih proizvoda i kategorija kako bih dao tražilicama više konteksta i povećao relevantnost teme.

Na kraju, budući da je on-page SEO u velikoj mjeri vezan za relevantan i kvalitetan sadržaj, volim klijentima dati smjernice i prijedloge za kreiranje jedinstvenih i relevantnih opisa kategorija i proizvoda.

Iz tvog iskustva, koji su neki uobičajeni izazovi ili greške s kojima se eCommerce tvrtke suočavaju kada je riječ o implementaciji on-page SEO-a? Kako ti pristupaš takvim izazovima, osiguravajući da rezultati za klijente budu konkretno mjerljivi?

Pa, svega sam se nagledao do sada (smijeh ). Ali, neke od najčešćih grešaka koje redovito uočavam na eCommerce stranicama su:

  • Nedostatak meta oznaka (ili su prekratke).
  • Duplicirani sadržaj uzrokovan dupliciranim meta naslovima i lošim sadržajem na stranicama.
  • Nedostajanje Schema markup-a na stranicama kategorija i proizvoda.
  • Nema opisa proizvoda/kategorija.
  • Nisko kvalitetan sadržaj.
  • Navigacija web stranice koja ne cilja relevantne pojmove, itd.

Naravno, postoje razni drugi primjeri loše on-page SEO optimizacije ili nedostatka optimizacije. Kada identificiramo takve situacije, predlažemo klijentima konkretne radnje i dodatna objašnjenja zašto je nešto problem. Po odobrenju klijenta, fokusiramo se na implementaciju popravaka. 

Kako osiguravaš da su online trgovine naših klijenata učinkovito optimizirane za tražilice?

U Inchoo-u smo svjesni da je SEO proces, a ne jednokratan zadatak te tako i pristupamo svakom klijentu. SEO je dinamičan proces s puno promjena i algoritamskih ažuriranja koja se stalno događaju, pa je praćenje novih trendova i njihovo poznavanje ključno. Naše redovito praćenje vezano uz web stranice klijenata uključuje:

  • Ažuriranja Google algoritma i SERP-a
  • Tehničke probleme, uključujući duplicirani sadržaj
  • Promjene u namjeri pretraživanja i ponašanju korisnika
  • Istraživanje ključnih riječi i uočavanje prilika za optimizaciju sadržaja i metapodataka
  • Alate – Google Search Console, Google Analytics, Content King, Semrush itd.

Ukratko, stalno tražimo nove prilike za poboljšanje rangiranja online trgovina naših klijenata na SERP-u, i razmotrit ćemo te potencijalno realizirati svaku novu priliku koju otkrijemo.

Kad smo već kod našeg pristupa klijentima, razvili smo svoj Magento 2 SEO Modul. U kontekstu on-page SEO-a, možeš li podijeliti neki konkretan primjer kako je njegova implementacija dovela do poboljšanja u rangiranju na tražilicama i organskom prometu?

Naravno. Naš interni SEO modul omogućuje nam ciljanje kombinacija specifičnih atributa + kategorija. Na temelju istraživanja ključnih riječi za jednog od naših klijenata u građevinskoj industriji, saznali smo da mnogi klijenti koriste longtail fraze koje uključuju naziv brenda + specifičnu kategoriju. Nakon toga smo koristili specifična pravila u našem modulu za ciljanje tih ključnih riječi s prilagođenim, optimiziranim stranicama.

Nakon praćenja performansi neko vrijeme, bilo je očito da se promet na takve prilagođene stranice povećao, kao i rangiranje.

Za kraj, koju poruku želiš prenijeti eCommerce tvrtkama koje žele poboljšati svoju online prisutnost putem učinkovite on-page optimizacije?

Redovito praćenje i optimizacija, naravno (smijeh )! To sam već i spomenuo, ali nikad dovoljno. No, razgovarajmo o nekoliko drugih stvari koje vjerojatno nećeš pronaći u svakom članku na ovu temu.

Prošla godina (2023.) bila je jedna od najvolatilnijih godina za SEO dosad. Vidjeli smo nekoliko Google algoritamskih core ažuriranja. Google sve više testira te provodi više ažuriranja što znači veću razinu nestabilnosti. Dakle, moj odgovor na ovo pitanje bio bi usmjeriti svoj fokus na sljedeće stvari:

  • Prati što se događa na SERP-u, posebno nakon značajnih ažuriranja algoritma (ažuriranja core-a), koja mogu potpuno promijeniti rangiranje.
  • Prati svoje konkurente i što oni rade. Sigurno ne spavaju!
  • Fokusiraj se na kvalitetan sadržaj u svojim blog postovima.
  • Specifičnost će postati sve važnija, posebno nakon što je SGE pokrenut (za sada na američkom tržištu). Google traži najbolji mogući odgovor na korisnički upit, stoga budi relevantan i specifičan.
  • Razmišljaj o SERP-u kao cjelini i koliko prostora možeš zauzeti naspram toga da li rangiraš visoko. Iskoristi sve, od plaćenih i organskih kanala do društvenih mreža kako bi povećao vidljivost svog brenda.

That’s all folks. Nadamo se da smo pokrili sva pitanja koja imate na umu kada je riječ o on-page SEO-u i njegovoj važnosti.

Josipe, tebi hvala što si podijelio svoje znanje i dao vrijedne savjete za osiguravanje online izvrsnosti. Za sve vas koji želite poboljšati svoju online prisutnost, zapamtite važnost kontinuiranog praćenja i optimizacije. A ako se pojave izazovi ili tražiš daljnje smjernice – slobodno nam se obrati. Ovdje smo kako bismo te podržali u svakom koraku tvog eCommerce putovanja!