Odlučivanje na temelju podataka za project managere

Svijet eCommercea neprestano se mijenja, a donošenje informiranih odluka presudno je za uspjeh svakog projekta. Iskorištavanje analitike podataka može značajno poboljšati procese donošenja odluka, što dovodi do boljih ishoda projekta i većeg zadovoljstva klijenata. U ovom ćemo članku istražiti važnost analitike podataka u upravljanju projektima i kako te podatke možemo koristiti u našem utjecaju.

U Inchoou koristimo Google Analytics (GA4) kao jedan od primarnih alata za prikupljanje i analizu podataka. To nam je jedan od ključnih alata za praćenje podataka klijenata, ali također nam omogućuje da pratimo njihov poslovni rast i opću izvedbu njihove trgovine.

Google Analytics pruža uvid u ponašanje korisnika, izvore prometa i različite događaje. Praćenje marketinških trendova i usporedba tih trendova s ​​podacima klijenata omogućuje nam da preciznije predvidimo ponašanje korisnika ili čak predvidimo potrebe kupaca u bliskoj budućnosti. Ako učinkovito uspijemo predvidjeti te trendove, to našim klijentima može dati prednost na samom tržištu i učiniti ih konkurentnijima.

Postupak za postavljanje ključnih metrika u Inchoo

S obzirom da nam GA4 pruža mnoge mogućnosti u smislu praćenja, može biti izazovno odlučiti koji su mjerni podaci najvažniji. U Inchoou imamo individualni proces za svakog klijenta. Kad kažemo individualno, mislimo na to da nakon što upoznamo poslovne ciljeve našeg klijenta, kreiramo strategiju projekta. To je zajednički napor s klijentom. Tijekom ovog procesa odlučujemo koji su pokazatelji najrelevantniji. Uvijek postoje isti temeljni pokazatelji koje pratimo kao što su prihod, sesije, prikazi stranica, AOV itd., ali ovisno o specifičnostima klijenta odlučujemo postoje li neki drugi pokazatelji na koje bismo trebali pripaziti.

Ponekad se korištenje GA4 može činiti zahtjevnim jer podaci ne pomažu uvijek u traženju točnog rješenja, pa tu ostatak tima priskače u pomoć. Ovo je važno jer project manager ne može uvijek imati sve informacije, znanje i vidljivost. Rad s pozadinskim programerima, dizajnerskim timovima i SEO stručnjacima ključan je za cijeli proces prikupljanja podataka. Ako podatke analiziramo iz svih perspektiva (tehničke, menadžerske, marketinške i krajnje korisničke) možemo dobiti potpunu sliku situacije koju ti podaci prikazuju.

Proces prikupljanja podataka mora biti pažljivo planiran. Prvo se informiramo o poslovanju naših klijenata i nastojimo dobiti što više informacija o njihovom poslovanju. Tko je ciljana publika? Što su poslovni ciljevi? Koja tržišta pokušavamo dosegnuti? Jesu li proizvodi sezonski? Koji od trenutnih proizvoda ima najprodavaniji učinak?

Čim upoznamo klijenta, slijedi drugi dio istraživanja koji moramo napraviti, a to je upoznavanje konkurencije našeg klijenta.

Nakon što dobijemo sve potrebne podatke, možemo krenuti s planiranjem. Ovdje je cijeli tim u interakciji. Dizajnerski tim najbolje je informiran iz UX perspektive i njihovi su savjeti ključni jer vide prednosti, nedostatke i potencijalne nadogradnje iz korisničke perspektive. Backend i frontend programeri imaju najbolji uvid u tehničku perspektivu web stranice i njezine mogućnosti i nedostatke. Na kraju, SEO stručnjak, na temelju informacija i savjeta dizajnerskog tima i programera, dijeli svoje uvide o tome kako postaviti cjelokupnu SEO strategiju. Nakon što analiziramo sve te perspektive, tim odlučuje kako nastaviti s prikupljanjem podataka na temelju potreba tržišta i trenutnih tehničkih mogućnosti web stranice.

Posljednja faza je periodična analiza. Ova faza dolazi nakon implementacije cijelog dogovorenog modela. Nevažno jesmo li radili na razvoju novog web trgovine, radili manje nadogradnje ili samo pokušavali napraviti manje izmjene na trenutnoj web trgovini kako bismo povećali promet ili neke ključne metrike, potrebno je provesti testiranje i praćenje. Analiza nam daje značajne informacije, informacije o tome jesu li naše akcije i planiranje dali pozitivne rezultate ili ne.

Kako su nam pomogle odluke temeljene na podacima

Povećanje klijentovih podataka može se postići na nekoliko načina. Iskustvo nas je naučilo da nam ponekad analiza podataka može dati odgovore na moguća poboljšanja koja su stranici prijeko potrebna, ali može djelovati i obrnuto. Mnogo puta doživjeli smo situacije gdje smo radili razna poboljšanja i nadogradnje na web stranici u dogovoru s klijentom, a ta konkretna poboljšanja su unaprijedila podatke klijenta u narednom periodu. U toj situaciji, nakon praćenja podataka, vidjeli smo u kojem trenutku su podaci porasli, a onda možemo lako zaključiti zašto su porasli. Ova analiza temeljena na podacima dala nam je uvid u moguće slične buduće situacije i bolje razumijevanje navika, potreba i tržišnih fluktuacija korisnika.

Na primjer, imali smo situaciju u kojoj smo primijetili značajne oscilacije u organskoj izvedbi jednog od naših novijih klijenata koji se specijalizirao u sportskoj industriji. Budući da je većina njihovih proizvoda sezonska, očekivali smo oscilacije u sesijama tijekom različitih sezonskih razdoblja, međutim, ono što nismo očekivali je pad u organskim sesijama.

Kad smo usporedili prošlogodišnje podatke s aktualnim, evidentni su padovi u organskim sesijama. Neobrađeni podaci nisu nas informirali o uzroku takvog negativnog trenda, pa smo klijentu predložili SEO audit. SEO revizija pomogla nam je identificirati uzroke loše izvedbe.

Zaključak je bio da cjelokupna strategija indeksiranja nije dobro provedena. Indeksirano je previše stranica bez SEO vrijednosti, što je uzrokovalo velike količine dupliciranog sadržaja i disperziju potencijala rangiranja za stranice kategorija i proizvoda. Nakon pravilne implementacije kanonskih i meta oznaka robota, Google je konsolidirao signale i ubrzo smo vidjeli poboljšanja u organskim sesijama i drugim organskim ključnim pokazateljima izvedbe kao što su pojavljivanja, CTR i SERP pozicije.

Suprotno od prethodnog primjera bila je situacija jednog našeg dugogodišnjeg klijenta koji se učvrstio na tržištu fotografije.

S obzirom da su naši partneri već nekoliko godina, već znamo njihove najveće konkurente, njihove poslovne ciljeve i tržište na kojem posluju. Unatoč tome, i dalje redovito analiziramo podatke kako bismo provjerili tržišne fluktuacije, promjene trendova i učinak tih transformacija na izvedbu njihove web trgovine. S njima imamo drugačiji pristup, jer web stranicu općenito redovito održavamo. Stalno unaprjeđivanje stranice ključno je za eCommerce poslovanje. Neke promjene donose pozitivne rezultate u smislu povećanja podataka, a neke promjene nemaju veći utjecaj na korisničko iskustvo. Nije lako prepoznati koja je od ovih promjena utjecala, a ponekad je i nemoguće primijetiti, pogotovo ako je na web stranici napravljeno mnogo promjena.

Međutim, u ovom procesu s pažljivo planiranim poboljšanjima ciljamo na opće povećanje podataka u smislu prodaje, sesija, prikaza stranica i drugih ključnih čimbenika za rast poslovanja. Na početku svake godine, naš projektni tim u suradnji s timom klijenta odlučuje koji će se ključni čimbenici učiniti ove godine.

Prošle godine i prve polovice ove godine napravili smo mnogo poboljšanja. Nakon što smo isplanirali našu webshop strategiju za nadolazeću godinu, počeli smo raditi na tim nadogradnjama. Cijeli razvoj organiziran je u sprinteve raspoređene tijekom cijele godine. Tijekom naše prošle godine napravili smo mnogo nadogradnji, prilagodbi i raznih poboljšanja na web stranici kao što su dodavanje novih načina plaćanja, prilagodba načina dostave kako bi kupci mogli imati više mogućnosti dostave, smanjivanje trenutnog koda za poboljšanje brzine stranice, izrada malog dizajna promjene na određenim stranicama kako bi bile prilagođenije korisniku, prilagođavanje i poboljšanje opcija darovnih kartica, osvježavanje predložaka transakcijskih email, itd.

Puno napornog rada i mnogo sati uloženo je u izradu tih nadogradnji i poboljšanja koja će pomoći u njihovom poslovnom rastu. S vremenom smo postigli uspjeh, jer kada smo počeli analizirati podatke vidjeli smo pozitivan učinak na svim područjima.

Prosječni prihod od kupnje po korisniku također je porastao za 5%, što dovodi do općenito većeg prihoda.

Na kraju naš klijent sada ima 8,4% veći prihod nego prošle godine.

Ovo je jedan primjer u kojem učimo kako stalne nadogradnje, koje su pažljivo planirane, mogu poboljšati različite metrike. I zašto je to važno za nas? Sada možemo točnije čitati podatke jer možemo vidjeti koje su promjene imale utjecaja, kada su izvršile utjecaj i koja je ciljna publika imala najbolji odgovor na te nadogradnje. Ova analiza podataka daje nam bolji uvid u buduće trendove i potrebe kupaca, kako bismo za iduću godinu mogli preciznije planirati njihov rast i učiniti naše klijente još konkurentnijima.

Evo samo jedan primjer nadogradnje.

Uveli smo funkciju darovne kartice na jednu od web stranica. Omogućavanje ovog modula moralo je biti popraćeno stilizacijom sučelja kako bi se pozitivno utjecalo na kupce. Stoga smo unijeli izmjene u sučelje na stranicama s darovnim karticama i transakcijskim emailovima s darovnim karticama. Budući da je ovo bio novi proizvod predstavljen našim kupcima, nakon nekog vremena počeli smo mjeriti njihov učinak.

U prvoj polovici ove godine počele su se monetizirati darovne kartice te su trenutno na 37. mjestu po monetizaciji od ukupnih proizvoda. Ovo je dobar početak za prvih 6 mjeseci i čini se da naši korisnici imaju pozitivna mišljenja o ovoj vrsti proizvoda.

Zaključak

Analizu podataka prakticiramo na svim našim projektima i do sada je našim klijentima donijela mnoge pogodnosti. Čitanje podataka iz analitike ključno je za rast poslovanja i trebalo bi ga uključiti u svaki korak planiranja projekta. Kao voditelj projekta stalno analiziram podatke, ali vidimo da uz angažman cijelog tima možemo postići puno više.

Naučili smo da ponekad analiza podataka nije jedini način odlučiti koja poboljšanja treba učiniti ili koje trendove i ponašanja korisnika možemo očekivati. Detaljno planiranje nadogradnje web stranice u suradnji s ostatkom tima i klijentima također može donijeti pozitivne rezultate. Ovaj pristup također nam daje uvid u tržišne trendove, navike i potrebe kupaca, jer možemo točnije čitati podatke i analizirati ih.Nadamo se da smo ti ovim člankom uspjeli dati mali uvid u naš način rada i važnost donošenja odluka temeljenih na podacima. Ako ti se sviđa kako razmišljamo i imaš web trgovinu koja treba poboljšanje, rado ćemo analizirati tvoje podatke i napraviti planove za poticanje tvog poslovanja.