Kada je online prodaja postala naša svakodnevica?
Jačanjem interneta počinju se povećavati razlike između tvrtki koje “ne postoje” online i onih tvrtki koje su se snašle u online svijetu. Primjerice, informacije o njihovim proizvodima moguće je pronaći brzo i lako te samim time moguće je i usporediti alternative. Njihov marketing je efikasan, isplaniran i orijentiran prema kupcima koji su zainteresirani za slične proizvode. Web trgovina je intuitivna i jednostavna, razgrađen je program lojalnosti, lako se mogu vidjeti ocijene drugih korisnika, a i uključena je besplatna dostava do vrata kupca.
Najednom, činjenica da ne prodajete svoje proizvode na jednom od online kanala predstavlja ogromnu zapreku sve većem broju kupaca – online kupaca.
Možda ste već razmišljali o pokretanju online prodaje, ali pojmovi poput: domena, hosting, SSL certifikat, SaaS, platforme za naplatu, Magento, SEO, kampanje, Google Ads itd. čine vam se zastrašujućima? Vjerujte nam, velika većina vlasnika tvrtki počela je od ove točke. Strah od nerazumijevanja pojmova ne smije biti prepreka vašem potencijalnom online uspjehu!
eCommerce je naša strast i kao agencija koja nudi potpunu uslugu stvaranja eCommerce rješenja, kod nas se uvijek možete i educirati. Ovdje možete saznati zašto bi vaš logičan izbor za izradu vaše web trgovine bio Magento.
Što god se nalazi u vašoj fizičkoj prodavaonici (ako ju već imate), jedna stvar je sigurna – vaši kupci čekaju proizvode poput vaših online, a konkurenti se već naveliko plasiraju na sve relevantne tražilice.
1. Već imate uhodanu fizičku trgovinu
Možda ste naslijedili stari obiteljski posao koji drži kvalitetnu konstantu u prodaji. Imate redovite mušterije i gotovo ste 100% sigurni da oni uopće ne bi kupovali online. Vaše stanje uma je “ako nije pokidano – ne treba ni popravljati”, a ulaganje u online trgovinu smatrate sigurnim gubitkom.
Vi zapravo imate veliku prednost – postojeće kupce! Vrlo je vjerojatno da će oni i dalje često posjećivati vašu tradicionalnu trgovinu, ali s online trgovinom dajete im jedinstveno potrošačko iskustvo. Vaši kupci na ovaj način mogu istraživati više o vama i vašim proizvodima, iz udobnosti vlastitog doma u vrijeme kada im najviše odgovara (bez neugodnog požurivanja supružnika).
Osim toga, umjesto da prijateljima i poznanicima prepričavaju o fantastičnoj kvaliteti vaših proizvoda ili odličnoj usluzi, oni vas lako mogu podijeliti dalje putem svojih društvenih mreža. Svi smo sretni kada dobijemo lojalnog kupca, ali dobrovoljni ambasadori vaših proizvoda šireći dobru riječ mogu zaista pokrenuti kvalitetan val kupnje na vašoj online trgovini.
2. Primijetili ste da vaši konkurenti (ne) prodaju online
Jedno od Google istraživanja o vlasnicima pametnih telefona pokazuje nam da će jedan od tri korisnika pametnog telefon radije kupiti proizvod od tvrtke ili branda koja je nudila isti/sličan proizvod online. Zašto? Zato što su pronašli informacije o proizvodu u trenutku kada su ih trebali.
Ukoliko u trenutku stvaranja potrebe niste online, gubite priliku zasjati u takozvanom potrošačkom mikro-trenutku. Iako se na stotine mikro-trenutaka dogodi prosječnom korisniku u jednom danu, nepostojanje vašeg proizvoda sigurno će utjecati da vas kupac ni ne uzme u obzir kada dođe trenutak kupovine.
Razmislite malo o tom broju – možete li si priuštiti izgubiti svakog trećeg potencijalnog kupca?
3. Vaš poslovni model je B2B
Apsolutno se slažemo da je vrlo važno imati kvalitetno educirane prodajne predstavnike koji vaš asortiman predstavljaju na personaliziran način – no B2B web trgovina može ih učiniti samo efikasnijima.
Osim što će imati trenutačan pristup svim informacijama o proizvodima, cijenama i stanju zaliha, vrlo brzo će moći doći do informacija o prethodnoj kupovini što im na kraju daje mogućnost još većeg personaliziranja ponude na licu mjesta. Osim toga, mogućnost unosa kupovine kroz par klikova oslobađa ih ponavljajućih administrativnih poslova te im daje mogućnost usmjeravanja na njihov “pravi” posao – njegovanje kvalitetnih odnosa i provođenje više vremena u interakciji s kupcima što automatski znači i povećavanje prihoda od prodaje.
Zamislite da vaši klijenti imaju informacije o točnom stanju zaliha i specifičnim informacijama o proizvodima te mogu direktno naručiti s vašeg skladišta (idealno integriranog s vašim ERP sustavom) – osim skraćivanja vremena do narudžbe, predlaganja sekundarnih opcija kada željenog artikla nema na stanju, smanjuje se skoro svaka šansa greške u komunikaciji.
Prema podacima iz 2016. godine, Hrvatska ulazi u tu statistiku s čak 12% poduzeća koja su koristila internet za B2B prodaju.
Ukoliko i dalje ne vidite prednosti i želite pričati o brojkama, ukupni B2C prihodi u svijetu iznose 13,8 bilijuna kuna. B2B je po tom pitanju čak tri puta jači te su prihodi iznosili 46,2 bilijuna kuna u 2017.
4. Upravo sada
eCommerce raste rapidnom brzinom. Prema statističkim pokazateljima na stranici Statista, prihodi od online prodaje u Hrvatskoj doseći će 2,7 milijardi kuna (US $446m) u 2018. godini.
Prema podacima iznesenim na prošlogodišnjoj konferenciji eCommerce day, od ukupnog stanovništva Hrvatske, čak 3,1 milijun stanovnika su aktivni korisnici interneta. Više od pola njih, čak 1,7 milijun, kupuje online.
Svi trendovi pokazuju kako eCommerce progresivno raste i ne pokazuje znakove usporavanja. Iako se i dalje većina kupovine odvija u fizičkim trgovinama, online prodaja raste brže.
I dalje niste uvjereni da je pokretanje online prodaje za vas? Podijelite s nama svoje nedoumice i dozvolite nam da vam pokažemo koje su prednosti online prodaje za vas i vaše poslovanje.