NOVOSTI

eCommerce u Hrvatskoj: koje platforme dominiraju u 2024. godini?

eCommerce talk
Tomislav Marijanovic
Online prodaja – ili eCommerce – uobičajeni je dio današnjeg modernog života. Kao kupac možda nisi pretjerano razmišljao što je u pozadini online trgovina koje koristiš, ali kao trgovcu dublje razumijevanje eCommerce platformi ključno je za razvoj i napredak tvog poslovanja.

Prema podacima agencije IPSOS, objavljenima u eCommerce magazinu u rujnu 2024. godine, više od polovice građana Hrvatske, njih 54%, kupilo je neki proizvod ili uslugu online u proteklih šest mjeseci. Online kupnja iz godine u godinu također bilježi povećanje te je vidljiv rast od gotovo 10% više online kupaca u odnosu na drugi dio 2021. godine čime je broj kupaca konačno dosegao onaj iz vremena pandemije.

Samo između 2019. i 2023. godine broj eCommerce stranica u svijetu porastao je od 9,2 milijuna do 26,2 milijuna. Statista Market Insights procjenjuje hrvatsko eCommerce tržište na nešto više od 1,3 milijarde eura u 2024. godini, a predviđanja pokazuju kako bi globalno prodaja u eCommerce svijetu trebala porasti za 8.8% u 2024. godini.

Kako bi eCommerce trgovci dosegli potrošače, potrebna je izgradnja snažne online trgovine s pristupačnim funkcijama. No koja je platforma najbolji odabir za kreiranje eCommerce trgovine? Odgovor ovisi o individualnim potrebama i mogućnostima, a u ovom članku proći ćemo kroz prednosti i mane eCommerce platformi koje su najzastupljenije u Hrvatskoj.

Koje su eCommerce platforme najzastupljenije u Hrvatskoj?

Među najzastupljenijim eCommerce platformama u Hrvatskoj su WooCommerce, Wix, Magento, Shopify i Squarespace.

Postoje neke razlike u popularnosti trgovina u Hrvatskoj u usporedbi s popularnošću globalno. Globalno Wix dominira dok Shopify i WooCommerce prate s podjednakom popularnošću.

Druge platforme su manje zastupljene, ali razloge pronalazimo u njihovim specijaliziranijim uslugama. Primjerice, Magento je open-source eCommerce platforma namijenjena za srednje i velike trgovce s potrebom za fleksibilnošću i mogućnošću prilagođavanja.

WooCommerce

U Hrvatskoj je WooCommerce daleko najpopularnija platforma za eCommerce, s oko 9500 web trgovina koje se nalaze na toj platformi. WooCommerce pronalazi upotrebu kod mnogih trgovaca, pa čak i velikih brandova, poput trgovine odjećom Mana.

WooCommerce nije samostalna eCommerce platforma nego besplatni, open-source dodatak za WordPress. WooCommerce pretvara web stranicu kreiranu putem WordPressa u trgovinu, nudeći funkcije poput izlistavanja proizvoda, košarice i plaćanja, a dodatne funkcionalnosti mogu se implementirati putem različitih ekstenzija i pluginova, poput onih koji pomažu u SEO optimizaciji.

Neke prednosti koje čine WooCommerce popularnim rješenjem su relativno jednostavno oblikovanje trgovine kakvu trgovac želi, no upravljanje svim funkcijama putem ekstenzija može otežati troškove i kontrolu nad trgovinom.

Shopify

Shopify je SaaS platforma (software-as-a-service) koja omoguća jednostavan i brz ulazak na eCommerce tržiste. Ova platforma dobro je rješenje za trgovce s tipskim potrebama koji se žele prilagoditi već gotovom rješenju, ali pod cijenu manje fleksibilnosti, npr. u pogledu SEO optimizacije koja je ograničenija nego na WooCommerce ili Magento.

No ta out-of-the-box jednostavnost Shopify čini popularnim rješenjem kod mnogih trgovaca, uključujući i kod nekih velikih trgovaca, poput globalno popularnog modnog brenda Fashion Nova.

Iako u Hrvatskoj nije toliko zastupljen kao WooCommerce ili Wix, Shopify je globalno među najpopularnijim eCommerce platformama. Na prepreke u Hrvatskoj nailazi zbog činjenice da Shopify payments nije dostupan u Hrvatskoj te da se na svaku provedenu transakciju plaća provizija od dva posto.

Wix

Wix je drag-and-drop builder, a njegova jednostavnost omogućava novim trgovcima lako stvaranje prve web trgovine i ulazak u eCommerce svijet.

Mnoštvo predložaka i jednostavnost korištenje značajne su prednosti Wixa, no nedostatak mnogih drugih funkcija, pogotovo povezanih s kontrolom zaliha, prisiljavaju korisnike na korištenje vanjskih rješenja.

Squarespace

Squarespace je platforma za izgradnju i hosting web stranica. Slično kao Wix, Squarespace u plaćenom planu nudi eCommerce mogućnosti putem drag-and-drop buildera. No upravo zbog toga što nije primarno eCommerce platforma, Squarespace trgovcima nudi ograničene mogućnosti.

Poput Wixa, njegova popularnost proizlazi iz jednostavnosti korištenja i ponuđenih predložaka dizajna. Squarespace može biti dobro rješenje za početnike, ali za veća, kompleksnija rješenja drugačija platforma će biti poželjnija.

Magento

Magento je open-source eCommerce platforma i popularno rješenje za trgovce srednjih i velikih poslovanja. Tu informaciju podržava i podatak da je među najvećih sto tisuća trgovina globalno Magento popularnije rješenje od WooCommercea, koji je na sveukupnom webu zastupljeniji od Magenta.

Ono što Magento čini najboljim rješenjem za velika eCommerce poslovanja mogućnosti su prilagođavanja potrebama trgovca s upravo onim elementima koji su mu potrebni, integracija s mnogim vanjskim sustavima te praćenje povećanja poslovanja bez narušavanja performanse web trgovine. Mnogi veliki trgovci u Hrvatskoj već imaju svoju web trgovinu izgrađenu na Magentu, poput Prima namještaja, Školske knjige i Emmezete.

Prepreke u radu s Magentom nalaze se u potrebi za suradnjom s developerima kako bi se njegove fukcionalnosti mogle u potpunosti iskoristiti i izbjeći bilo kakve tehničke poteškoće, poput njegovih naprednih SEO mogućnosti. Zbog toga je suradnja s iskusnim partnerima ključna za izgradnju kvalitetne Magento trgovine.

Uspješni proces pripreme i provođenja takvog projekta može donijeti značajne rezultate, poput nove web trgovine Prima namještaja koji je lansiran šest mjeseci prije Covid-19 pandemije i u tom je razdoblju zabilježio rast prihoda od 98% u usporedbi s istim periodom 2019. godine.

Koju platformu odabrati?

Svaka eCommerce platforma posjeduje individualne karakteristike, a svaki trgovac jedinstvenu priču, poslovne potrebe i ciljeve na temelju kojih će odabrati odgovarajuću platformu.

Izbor će ovisiti o brojnim faktorima, poput ciljane brzine izrade, potrebne prilagodbe, želje da se radi s partnerom ili samostalno, raspoloživog budžet, širine ekstenzija, zrelosti platforme i veličine zajednice.

Odabir platforme, kao i svaki veliki korak u svijetu eCommercea, zahtjeva dobro informiranje i planiranje. Ukoliko si procijenio da je Magento pravo rješenje za tebe, naše dugogodišnje iskustvo pomoći će ti u daljnjem planiranju i izgradnji tvoje idealne web trgovine.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)