NOVOSTI

Alati za e-mail marketing automatizaciju

eCommerce talk
Marija Dujmenović
Automatizacija e-mail marketinga štedi vrijeme, ali i pospješuje produktivnost. Ako imaš osjećaj da ti nedostaje vremena i resursa za konzistentan e-mail marketing, onda je automatizacija tog procesa pravo rješenje za tebe.

Što su e-mail i marketing automatizacija?

Automatizacija je pojam koji se odnosi na obavljanje određenih radnji prema unaprijed definiranoj strategiji. Automatizacija marketinga sustav je koji omogućava automatizaciju zadataka čime će se naposljetku poboljšati prodaja. Najveća prednost automatizacije marketinga jest to što omogućava korisnicima da obavljaju prioritetne zadatke, dok istovremeno osigurava da svaki kupac prolazi kroz isti, planirani marketinški tok.

Automatizacija e-maila odnosi se na proces slanja unaprijed osmišljenih e-mailova ciljanoj publici u pravo vrijeme. Time je komunikacija prema postojećoj i potencijalnoj publici izrazito personalizirana i temelji se na njihovom kupovnom ciklusu te ciljevima poduzeća. 

Zašto koristiti automatizirane marketinške mailove?

E-mail marketing automatizacija tvrtkama pruža mnoštvo prednosti, od kojih se najviše mogu istaknuti: 

  • pružanje vrijednih uvida
  • ušteda vremena i resursa
  • poboljšanje rada marketinških tokova
  • poboljšanje angažmana i iskustva kupaca
  • zadržavanje i stvaranje lojalnosti kupaca
  • povećanje prodaje

U nastavku članka upoznat ćeš se s 5 platformi za e-mail marketing automatizaciju te ćeš naučiti nešto više o različitim mogućnostima, prednostima, ali i nedostatcima tih platformi. Među analiziranim platformama nalaze se: Klaviyo, Mailchimp, Zoho Campaigns, HubSpot Marketing Hub i Dotdigital.

Tržišna zastupljenost

Navedene platforme lansirane su na tržište u različitim vremenskim periodima. Na prikazu ispod mogu se vidjeti godine osnivanja tvrtki te lokacije njihovog glavnog sjedišta. Pored njih, svaka tvrtka ima i nekoliko dodatnih lokacija širom svijeta, uglavnom u SAD-u i zapadnim gradovima Europe.

Kada se analizira tržišna zastupljenost u sektoru online marketinga, Mailchimp je vodeća platforma te zauzima oko 43% tržišta. Nakon njega dolaze HubSpot Marketing Hub s oko 9% te Klaviyo s oko 7% tržišne zastupljenosti. U kategoriji digitalnog marketinga, Dotdigital zauzima oko 2% tržišnog udjela, a Zoho Campaigns oko 3% tržišnog udjela.

Svih pet platformi namijenjeno je za mala, srednja i velika poduzeća. Jedina je razlika to što su sve, osim Dotdigitala, pogodne i za freelancere. Svaka platforma je podržana kao web aplikacija, a Mailchimp i Zoho Campaigns su još podržane i kao mobilne aplikacije za Android i iPhone. 

Funkcionalnosti platformi

Mailchimp ima 160 funkcionalnosti. To je najviše u odnosu na druge promatrane platforme te zbog toga zauzima prvo mjesto po broju funkcionalnosti. Neke od glavnih funkcija Mailchimpa odnose se na napredno izvještavanje i analitiku, alate za kreiranje i upravljanje e-mail marketinškim kampanjama, optimizaciju, targetiranje i personalizaciju. Mailchimp se može integrirati s preko 1900 platformi trećih strana, što je u odnosu na ostale platforme najveći postignuti broj integracija.

HubSpot Marketing Hub ima 102 funkcionalnosti. Najvažnije su one za izradu personaliziranih e-mailova, upravljanje e-mailovima i automatskim e-mail odgovorima. U području online marketinga najvažnije su funkcionalnosti za izradu landing stranica i obrazaca, segmentaciju, praćenje ponašanja kupaca te izvještavanje i analitiku. HubSpot Marketing Hub se može integrirati s gotovo 600 drugih platformi.

Zoho Campaigns ima 86 funkcionalnosti. Najpoznatije su one za izradu personaliziranih e-mailova, segmentaciju, upravljanje isporukom i automatskim odgovorima, alati za import i export podataka te za izvještavanje. Zoho Campaigns nudi mogućnost integriranja sa 71 različitom platformom gdje se najviše ističu integracije s drugim Zoho proizvodima kao što je Zoho CRM softver putem čega se može onda pratiti još dosta bitnih parametara.

Klaviyo ima 85 funkcionalnosti. Ključne su one za izradu i personalizaciju e-mail marketinških kampanja, detaljno izvještavanje i analitiku, segmentaciju, upravljanje slanjem e-mailova i automatske e-mail odgovore. Ističe se mogućnost integracije s 324 platforme. Klaviyo je sklopio partnerski odnos s platformom Shopify te većina prihoda koje Klaviyo ubire upravo dolaze od klijenata koji koriste Shopify platformu.

Dotdigital ima 71 funkcionalnost, što je najmanje u odnosu na promatrane platforme. Najvažnije su funkcionalnosti za izradu personaliziranih e-mailova, upravljanje kampanjama, izvještavanje, segmentaciju i automatske e-mail odgovore. Dotdigital se integrira sa 60 drugih platformi što je u odnosu na ostale analizirane platforme najmanji broj.

Rezime funkcionalnosti?

Sve ove platforme nude vrlo slične funkcionalnosti. Međutim, obzirom da su sve namijenjene za istu svrhu, e-mail marketing automatizaciju, to je zapravo pozitivan pokazatelj. Funkcionalnosti se mogu podijeliti u različite kategorije, ovisno o zadacima kojima najbolje odgovaraju. Tako se mogu razvrstati u sljedeće kategorije: upravljanje komunikacijom i poticanjem angažmana, analitika i izvještavanje, upravljanje kontaktima i bazom podataka, automatizacija i personalizacija te integracije i fleksibilnost.

Platforme koje su po broju funkcionalnosti pri vrhu mogu ponuditi detaljnije i opsežnije izvještaje te više ostalih opcija u navedenim područjima za kreiranje e-mail marketinških kampanja. To ne mora nužno značiti da platforma koja nudi najviše funkcionalnosti automatski postaje najbolja. U ovisnosti o potrebama korisnika, nekada i manji broj funkcionalnosti može zadovoljiti postojeće potrebe bez problema i potrebe za nečim opsežnijim. Bitno je da kvaliteta funkcionalnosti koje platforma pruža nadmašuje njezinu kvantitetu. 

Modeli naplate

Pri odabiru platforme za email automatizaciju, modeli naplate mogu biti jedan od odlučujućih faktora. Ovisno o broju kontakata, učestalosti slanja mailova i dodatnim značajkama, cijene se mogu znatno razlikovati među različitim platformama.

HubSpot Marketing Hub

U ovisnosti o tipu poslovanja, HubSpot Marketing Hub nudi različite modele naplate:

  • Individuals i Small Business: Opcija Free Tools pruža osnovne alate za slanje do 2000 e-mailova mjesečno. Marketing Hub Starter i Marketing Hub Professional nude skalabilne modele s naplaćivanjem kontakata u minimalnim količinama. Starter (za 4000 kontakata cijena je 133€ mjesečno) je pogodan za samostalne poduzetnike i početnike, dok je Professional više usmjeren na iskusne marketinške stručnjake.
  • Business i Enterprise: Marketing Hub Professional i Marketing Hub Enterprise nude naprednije značajke poput automatizacije i analitike te se naplaćuju po kombiniranom tečaju koji se temelji na broju marketinških kontakata. Enterprise paket nudi sve što Professional ima, ali uz dodatne skalabilne kampanje i napredniju analitiku.

Dotdigital

Dotdigital nudi tri vrste modela: Email & SMS, CXDP i Enterprise. Email & SMS je pogodan za osnovne marketinške potrebe, dok su CXDP i Enterprise namijenjeni naprednijim marketinškim timovima. Cijene nisu transparentno prikazane na web stranici, već se zahtijeva da korisnici ispune obrazac za dobivanje ponude.

Klaviyo

Klaviyo određuje cijene na temelju broja kontakata i broja poslanih emailova i/ili SMS-ova mjesečno. U skladu s tim, definirane su sljedeće cijene:

  • Email and SMS: Cijena se određuje prema broju kontakata i broju poslanih SMS poruka. Počinje s 35 dolara mjesečno za raspon od 251 do 500 kontakata, 5000 mailova i 1250 SMS-ova, a cijena raste s povećanjem broja SMS poruka.
  • Email: Počinje s 20 dolara mjesečno za 251 do 500 kontakata i 5000 mailova, a cijena se povećava s povećanjem broja kontakata.
  • Free: Opcija bez troškova dostupna je za tvrtke s 0 do 250 kontakata, uključuje slanje 500 mailova mjesečno tijekom 60 dana besplatnog korištenja.

Mailchimp

Mailchimp nudi nekoliko različitih modela naplate:

  • Free: Besplatan plan omogućuje slanje do 1000 e-mailova mjesečno za 500 kontakata, s dnevnim ograničenjem od 500 e-mailova i ograničenom korisničkom podrškom.
  • Essentials: Počinje s 12 eura mjesečno za 5000 e-mailova i ograničene funkcionalnosti.
  • Standard: Za 18,50 eura mjesečno dobivate 6000 e-mailova i naprednije značajke poput bolje analitike i segmentacije.
  • Premium: Najskuplji plan, počevši od 323 eura mjesečno za 150 000 e-mailova i najnaprednije funkcionalnosti.

Zoho Campaigns

Slično kao i Mailchimp, i Zoho Campaigns nudi četiri modela naplate:

  • Forever free: Besplatan plan koji omogućuje slanje do 6000 e-mailova mjesečno za do 2000 kontakata.
  • Standard: Počinje od 3 eura mjesečno za 500 kontakata bez ograničenja u slanju e-mailova.
  • Professional: Počinje od 4,5 eura mjesečno za neograničen broj e-mailova i dodatne napredne značajke poput napredne analitike i automatizacije.
  • Credits: Opcija po principu kredita za povremeno slanje e-mailova, gdje se plaća samo za kredite koji se koriste. 

Korisničko iskustvo

Nezadovoljstvo korisničkim iskustvom često uzrokuje prelazak korisnika s jedne na drugu platformu za email automatizaciju. Što to karakterizira korisničko iskustvo ovih 5 platformi?

  • Mailchimp: privlači korisnike svojim user-friendly sučeljem, velikim brojem funkcionalnosti te širokim rasponom integracija. Korisnici priželjkuju veći izbor mogućih predložaka za kreiranje e-mail marketing kampanja te se žale na ograničenja u cjenovnim modelima. Platforma pruža detaljne izvještaje i alate za segmentaciju publike.

  • HubSpot Marketing Hub: korisnici ističu da je HubSpot Marketing Hub jednostavan za korištenje, što olakšava upravljanje marketinškim kampanjama čak i onima koji su novi u svijetu e-mail marketinga. Video uputstva pomažu u brzom savladavanju platforme, a drag-and-drop editor olakšava prilagođavanje predložaka. 

  • Zoho Campaigns: nudi najpovoljnije cjenovne modele u odnosu na svoju konkurenciju i ono što je među korisnicima još dosta hvaljeno jest ponuda integracije sa Zoho softverskim proizvodima, kojih ima značajan broj. Korisnici ističu da je inicijalni setup kompliciran, ali da platforma pruža solidne alate za segmentaciju i automatizaciju e-mailova.

  • Klaviyo: nudi naprednu i vrlo detaljnu analitiku i segmentaciju, ali neki korisnici smatraju da je proces postavljanja i korištenja platforme kompliciran. Ipak, drag-and-drop editor olakšava kreiranje e-mail kampanja, a platforma pruža mogućnost detaljne personalizacije na temelju ponašanja kupaca te nadzorne ploče za praćenje rezultata marketinških aktivnosti.

  • Dotdigital: u odnosu na konkurenciju može se istaknuti svojom kvalitetnom korisničkom podrškom. Ima user-friendly sučelje i korisnici su zadovoljni mogućnostima integracija, ali smatraju da su neke funkcionalnosti ograničene. Iako su segmentacija i automatizacija pohvaljeni, neki korisnici ističu probleme s izvještavanjem i analitikom.

SWOT analiza platformi za e-mail marketing automatizaciju

Prednosti (Strengths):

  • HubSpot: automatizacija, segmentacija, izvještavanje i analitika, jednostavnost korištenja
  • Dotdigital: korisnička podrška, AI alati, integracije
  • Klaviyo: detaljna analitika, personalizacija i segmentacija, automatizacija
  • Mailchimp: jednostavno sučelje i kreiranje kampanja, sveobuhvatna analitika, integracije
  • Zoho Campaigns: cjenovni modeli, integracije sa Zoho proizvodima

Slabosti (Weaknesses):

  • HubSpot: cjenovni modeli, korisnička podrška, zahtjevno učenje
  • Dotdigital: cjenovni modeli i njihova transparentnost, nedostatak funkcionalnosti, analitika
  • Klaviyo: cjenovni modeli, korisnička podrška, potrebno više vremena da se nauči koristiti
  • Mailchimp: korisnička podrška, kompleksni cjenovni modeli, ograničene opcije prilagodbe za predloške e-mailova
  • Zoho Campaigns: korisnička podrška, nedostatak naprednijih funkcionalnosti, poteškoće u postavljanju

Mogućnosti (Opportunities):

  • Svaka platforma ima jednake mogućnosti po pogledu razvoja ako se u obzir uzme da je danas znatno zamijećen rast tržišta digitalnog marketinga te je porasla potražnja za sveobuhvatnim rješenjima. Sve navedene platforme imaju mogućnost proširivanja tržišta kroz SMS marketing koji tek treba detaljno razviti i omogućiti korisnicima diljem svijeta. 

Prijetnje (Threats):

  • Ono što svakodnevno prijeti svakoj od ovih platformi je velika konkurencija u području e-mail marketing automatizacije gdje se pojavljuju platforme s povoljnijim ponudama ili boljim funkcionalnostima. Osim ovoga, zamjetan je brz razvoj i primjena umjetne inteligencije u svim marketinškim aktivnostima. Ako platforme misle ostati konkurente, moraju biti u koraku s najnovijom tehnologijom koja već može nadmašiti neke postojeće značajke. Potrebno će biti pripaziti i na moguće promjene u zakonima o zaštitit podataka (npr. GDPR) što može utjecati na razvoj SMS marketinga.

Koji alat odabrati?

Zaključno, izbor pravog alata za e-mail marketing automatizaciju ovisi o postavljenim ciljevima i potrebama tvrtke, neovisno o njenoj veličini. Može se zaključiti kako svaka analizirana platforma ima svoje prednosti, ali se isto tako suočava s određenim izazovima kao što su: cjenovni modeli, korisnička podrška, ograničene funkcionalnosti i slično.

Za korisnike koji traže jednostavnost i pouzdanu korisničku podršku, Dotdigital može biti preferirana opcija, dok oni koji trebaju detaljnu analitiku i obuhvatne integracije mogu više cijeniti ono što nudi HubSpot Marketing Hub. Za one koji traže cjenovno najpristupačniji, ali ipak funkcionalno solidan model, Zoho Campaigns bi mogao biti dobar izbor. Korisnici kojima cijena ne igra veliku ulogu te im je glavno napredna personalizacija i detaljna analitika mogli bi razmotriti platformu Klaviyo, dok će Mailchimp biti pogodniji za korisnike koji priželjkuju jednostavnije sučelje i ne traže preveliku ponudu predložaka za kreiranje kampanja, nego im je bitnija sveobuhvatnija analitika. 

U konačnici, izbor prave platforme ovisit će o specifičnim potrebama tvog poslovanja, budžetu i prioritetima, stoga je ključno pažljivo evaluirati svaku opciju prije donošenja konačne odluke.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)