Ako jednu stvar možemo sa sigurnošću tvrditi – eCommerce trendovi se konstantno mijenjaju i razvijaju. Pogledajmo kako je njemačka inačica Amazona izgledala u veljači 2015. godine:
Super je da s Wayback Machine možemo pogledati u prošlost, zar ne?
Amazon.de je 2015. godine izgledao malo prazno u usporedbi s danas, zar ne? Usporedimo na brzinu kako je izgledao na dan objave ovog članka, u veljači 2025.:
Slično je, zar ne? Ima dosta novih funkcionalnosti – jedna od najočitijih da se jezik može promijeniti na engleski.
Svijet eCommerce raste svake godine, i moramo ostati u koraku s trendovima i ispred konkurencije. Kao trgovac, ne želite kasniti za svojim konkurentima. Želite nuditi rješenje koje će vas činiti kompetitivnima, ali i privlačnima vašim kupcima.
Međutim, web trgovine u 2025. godini popriličan su napravile odmak od njih inačica iz 2015. godine. Kupovanje online postaje sve intuitivnije i lakše za kupce zbog redovitog razvoja novih funkcionalnosti. Pogledajmo koje su bile neke nove, uzbudljive funkcionalnosti u 2015. godini u usporedbi s onime što očekujemo od web trgovine danas.
2015. je bila prije deset godina?
U 2015. godini, online shopping preko mobitela počeo je postajati općeprihvaćen. Prodavači i trgovci počeli su prihvaćati taj trend i osiguravati da njihove trgovine budu responsive za pametne mobitele. Prema jednom istraživanju, samo 28% prometa u 2014. godini bilo je na mobitelima, ali se očekivao dramatičan rast tog broja. Bome su bili u pravu.
Kvalitetan SEO oduvijek je bio ključan za dovođenje vaših proizvoda do vaših kupaca. Prije deset godina, tradicionalne SEO taktike počele su postajati zastarjele, a predviđalo se da će povećani naglasak na kvalitetnom, jedinstvenom sadržaju prilagođenom vašoj publici biti od značajne važnosti.
Redovite promocije i newsletteri također su počeli dobivati na popularnosti u to vrijeme, postajući ključni alati za izgradnju baze korisnika. “Razvijanje učinkovite promotivne i poticajne eCommerce kampanje bit će još jedan ključni faktor za e-trgovce, pa čak i B2B eCommerce trgovine 2014. godine,” rekao je Trellis.com u svom blogu „Stanje eCommerce-a u 2014.” Danas je teško zamisliti online trgovinu koja nema newsletter, zar ne?
Fokus na korisničko iskustvo oduvijek je bio važan, ali nisu svi trendovi još bili prihvaćeni prije deset godina. Miva.com pisali su o važnosti pojednostavljanja procesa naplate, eliminirajući prepreke do konverzije, kao i o važnosti činjenja procesa što jednostavniji i jasnijim. Na Trellis.com, govorili su o lakoći navigacije u meniju, pretrazi proizvoda na stranici, jednostavnosti naplate, pozivima na akciju, itd.
Ove stvari dalje vrijede i danas – ali nisu više baš glavna prednost, zar ne? Danas očekujete da svaka trgovina ima te funkcionalnosti. Dakle, što možemo – ili bismo trebali – očekivati da web trgovine imaju danas?
2025., godinu dana nakon 2015.
Pristup usmjeren na mobitele danas je ključan. U 2015. godini predviđalo se da će promet na mobitelima biti jednako relevantan kao promet na desktopu, ali u 2025. promet na mobitelima čini 60% svog prometa na web stranicama, te više od 70% eCommerce prometa. Isti članak tvrdi da je u 2024. godini procijenjeno kako je više od 70% svih prodaja napravljeno na mobilnim uređajima, broj koji raste iz godine u godinu. Zanemarujući responzivno sučelje u 2025. prema tome je recept za propast – jednostavno više nema izbora.
Standardna stranica proizvoda s opisom i fotografijama često više nije dovoljna. Napredne, interaktivne mogućnosti poput AR-a (Augmented Reality) i VR (Virtual Reality) mogu pomoći da se vaša trgovina ističe. Npr. za jednog od naših klijenata u industriji podova implementirali smo Room Viewer funkcionalnost koja pomaže kupcima vizualizirati kako će pod koji odaberi izgledati za prostoriju za koju ga žele kupiti. Omogućavanje vašim kupcima 360-stupanjskog pregleda proizvoda, ili pregleda kako bi njihov odjevni set mogao izgledati, stavit će vas korak ispred konkurencije.
U današnjem svijetu društvenih mreža, omnichannel integracije mogu vas približiti potencijalnim kupcima. Kroz Meta Commerce Manager možete povezati vaše poslovanje s Facebookom i Instagramom i nuditi svoj katalog direktno na tim platformama. To će proširitu vašu online prisutnost i olakšati pronalazak vaših proizvoda, dopuštajući posjetiteljima na društvenim mrežama da dođu direktno do proizvoda na vašoj trgovini.
Također nemojte zanemariti email marketing. Svoje poruke možete prilagoditi kako biste zadovoljili specifične interese svojih kupaca koristeći strategije poput emailova temeljenih na ponašanju i podsjetnika na napuštene košarice. S emailom marketingom možete ostvariti značajnu vrijednost. Npr. prosječna stopa napuštanja košarica iznosi 69,99%, prema Baymard Institute-u. Potičući povratak tih kupaca natrag u vašu trgovinu možete ostvariti dodatni profit.
I je li uopće potrebno reći – korisničko iskustvo vam uvijek mora biti prioritet. Nije dovoljno samo imati funkcionalnu trgovinu. Opisi iskustva korištenja vaše trgovine moraju biti “laka za korištenje”, “intuitivna”, i “responzivna”. To znači fleksibilni načini naplate, jasna navigacija, breadcrumbi, mogućnost registracija s Google ili Facebook računom, i slično.
Ukratko, to je svaka funkcionalnost koja olakšava korištenje vaše trgovine i daje vaši kupcima mogućnosti koje trebaju. To ne znači da trebate natrpati trgovinu svim mogućim funkcionalnostima, nego samo onima koje su logične i intuitive za iskustvo koje želite ponuditi.
Što dalje?
Bez brige, jer kao što smo rekli, ne morate raditi sve. Samo ono što je ispravo za vašu trgovinu.
Možda to znači implementiranje funkcionalnosti koje su standardne i potrebne. Možda to znači implementiranje nečeg naprednijeg za specijaliziranje kupce. Ali odluka koja je rješenje najbolje za vašu trgovinu je na vama.
Također je tu i opcija traženja agencija koje vam mogu pomoći s tim velikim zadatkom. Slobodno nam se javite – pronaći ćemo pravo rješenje za vas.