Prima webshop case study – Od redizajna do 500% rasta u godinu dana

Webshop može ostvariti fenomenalne rezultate kada je dio integrirane marketinške strategije i digitalne transformacije kompanije. Najbolje to dokazuje iskustvo kompanije Prima namještaj.

Sa 68 prodajnih centara u Hrvatskoj i Sjevernoj Makedoniji, Prima je najveći hrvatski trgovac namještajem. S ukupno 8 svojih tvornica, ujedno je najveći hrvatski proizvođač namještaja.

Prije nekoliko godina, Prima je donijela stratešku odluku da repozicionira svoj brend prema mlađoj ciljanoj publici.

Zahvaljujući svojim pravovremenim investicijama, Prima je bila spremna na pandemiju Covida-19 i njeni eCommerce rezultati u 2020. su sjajni.

Profil kompanije

U svom repozicioniranju, Prima je stavila velik naglasak na moderan dizajn namještaja. Uložili su u produkciju impresivnih video i foto sadržaja, a za brend ambasadoricu angažirali su Doris Pinčić, jednu od najpoznatijih javnih ličnosti u Hrvatskoj.

Videi poput ovog najbolje ilustriraju Primine iskorake na planu prezentacije:

Na sve to Prima se nadovezala ulaganjem u webshop, koji je bio izgrađen na starom custom rješenju. Za ispratiti planirani rast kompanije, bilo je potrebno novo rješenje, a za svog partnera u ovom važnom poslu izabrali su Inchoo.

Izazovi i rješenja

Analizirajući stari Prima webshop, naši UX dizajneri prvo su istražili Hotjar snimke da dobiju dojam o procesima koje korisnik mora proći kako bi napravio narudžbu preko webshopa.

To je istraživanje pokazalo određena ograničenja u navigaciji i searchu. Važne informacije poput vremena dostave nisu se prikazivale.

Rješenje je bilo redizajn user experiencea i migracija s dotadašnjeg custom webshopa na Magento 2 platformu (tzv. replatforming). To će omogućiti neke važne prilagodbe webshopa specifične za online prodaju namještaja.

UX/UI redizajn

Dobra stvar kod partnera kao što je Prima je što su oni već imali veliku količinu zaista sjajnih fotografija. Naša zamisao je bila kreirati prozračan, lagan dizajn koji ne bi odvlačio pozornost sa samih proizvoda.

New redesigned home page of the Prima Namjestaj online store Novi dizajn

The old Prima Namjestaj webshop online store;Stari dizajn

 

Gledajući naslovnicu novog webshopa i stranice pojedinih proizvoda (product detail pages), može se vidjeti da je najveći naglasak stavljen baš na te odlične slike visoke rezolucije.

Sa strane UX-a, dizajnerima je cilj bio maksimalno pojednostaviti korištenje webshopom. Posebno na mobilnim uređajima, gdje je staro rješenje imalo ozbiljnih ograničenja. Primjerice, nije bilo mogućnosti za filtriranje prema više od jednog atributa. Mogli ste filtrirati primjerice fotelje po boji, ali ne istovremeno i po još nekom kriteriju (primjerice po cijeni).

Isto tako, u novom rješenju product pages su obogaćene s više informacija o proizvodima.

Ovo je dobar primjer sinergije webshopa i fizičkih trgovina – neki kupci koriste webshop za istraživanje ponude prije nego se osobno pojave u prodajnom centru i doista kupe artikl.

Prilagodba Magento 2 platforme zahtjevima kompanije

Prvi i najvažniji korak u procesu developmenta bio je integrirati Magento 2 s Priminom verzijom Navision ERP-a i njihovom custom SQL bazom podataka. Na tom poslu imali smo uspješnu suradnju i s kolegama iz Adacte, regionalnog partnera za implementaciju Microsoft Dynamics poslovnih rješenja.

Nakon što smo se zajednički pobrinuli da se svi proizvodi i njihovi atributi ispravno komuniciraju iz ERP-a u webshop, cilj nam je bio što više iskoristiti potencijale platforme Magento 2, imajući u vidu da je naš partner tržišni lider u industriji namještaja.

S obzirom da su ujedno proizvođač namještaja koji prodaju, Prima je htjela ponuditi kupcima puno više fleksibilnosti. Trebalo im je razviti poseban tip proizvoda koji je specifičan za maloprodaju namještaja – tzv. modularni tip proizvoda.

Modularni tip proizvoda dodaje mogućnost prilagođavanja proizvoda ne samo po atributima (npr. boja, dimenzije…), nego i po određenim komponentama, tj. modulima.

Kad primjerice bira kutnu garnituru, klijent može prilagoditi ju svom interijeru dodavanjem ili oduzimanjem određenih modula (npr. rukonaslon, damski ležaj…). Povrh toga, može ju prilagoditi i po atributima kao što su boja, materijal, itd.

Prima također nudi uslugu montaže namještaja. Tu opciju korisnik može odabrati na košarici, međutim cijena ove usluge može značajno varirati za složenije tipove proizvoda. Baš kod ovakvih izazova Magento 2 se pokazuje odličnim rješenjem – njegova integracija s ERP-om omogućuje da se cijena uredno iskalkulira i prezentira kupcu prije samog checkouta.

Također smo prilagodili opciju preuzimanja robe u poslovnici (In-Store Pickup) za 59 Priminih maloprodajnih centara u Hrvatskoj. Ta se opcija pokazala kao iznimno vrijedan generator prihoda nakon što je pandemija utjecala na ponašanje mnogih kupaca.

Rezultati

Novi webshop www.prima-namjestaj.hr lansiran je 26. rujna 2019., tako da je radio otprilike 6 mjeseci prije pandemije Covida-19.

U tih 6 mjeseci prije lockdowna koji je nastupio u drugoj polovici ožujka 2020., Prima webshop je zabilježio rast prihoda od 98% u usporedbi s istim periodom lani. S poboljšanim korisničkim iskustvom na mobilnim uređajima, Mobile Revenue porastao je 103% u usporedbi s istim periodom lani.

Tijekom 2 mjeseca lockdowna u Hrvatskoj bilo je i do 2-3 puta više posjetitelja webshopa u odnosu na isti period lani. Takav skok u web trafficu možda bi prouzročio probleme na slabijoj platformi, ali na Magentu 2 to je samo značilo više konverzija.

Porast prihoda ostao je stalan čak i nakon ponovnog otvaranja fizičkih trgovina u 5. mjesecu 2020. Iako dio klijenata preferira kupnju u fizičkim trgovinama, posebno kad se radi o kupovini namještaja, prihod Prima webshopa i dalje raste +241% u periodu svibanj – rujan u odnosu na isti period 2019. godine.

A gledamo li punih godinu dana od lansiranja webshopa, Prima webshop rastao je za čak +501% Total Revenue i +618% Mobile Revenue u odnosu na prethodnu godinu.


Dok objavljujemo ovu studiju slučaja, Prima slavi 1. godišnjicu lansiranja svog novog Magento 2 webshopa. Tom prigodom kompanija je ponudila poseban popust korisnicima webshopa tijekom cijelog tjedna godišnjice.

To je samo nastavak uspješne marketinške strategije koja je od Prime napravila jednu od najvećih priča o uspjehu na domaćem eCommerce tržištu 2020. godine.

Želite li se konzultirati s nama o razvoju svog webshopa?

Ili ste možda programer zainteresiran za rad na dinamičnim eCommerce projektima?

Kontaktirajte nas bez obaveza na web@inchoo.net i primit ćete naš odgovor u najkraćem mogućem roku.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *