NOVOSTI

Luceed & Magento integracija – pristup i iskustva

eCommerce talk
Tomislav Marijanovic

Ako imaš svoju eCommerce web trgovinu, vjerojatno si neprestano u potrazi za novim načinima olakšavanja poslovanja, automatiziranja procesa i uštede vremena i resursa. Vjerojatno već i koristiš neki ERP sustav (eng. Enterprise Resource Planning), poput Luceeda, koji je popularno rješenja za trgovce kako bi se na jednom mjestu objedinile sve informacije i podaci potrebni za poslovanje, poput podataka o proizvodima, narudžbama, stanju u skladištu, itd.

Ono što podiže vrijednost ERP sustava na veću razinu je integracija s drugim sustavima i platformama, poput sustava za plaćanje, za dostavnu službu, ali i web platformi na kojoj se tvoja trgovina nalazi. No kako se integracija tih sustava zapravo postiže? Što je potrebno napraviti te kako dobiti najveću vrijednost?

Iako integracija možda zvuči kao zastrašujuća riječ, sam proces povezivanja različitih sustava puno je pristupačniji nego što se čini. Uostalom, ovo su već ustaljeni procesi s mnoštvom uspješnih integracija iza sebe.

Prednosti integracije ERP sustava i web trgovine

Luceed posjeduje široke mogućnosti koje pomažu u pratnji cijelog poslovnog procesa. Korištenjem Luceeda može se kontrolirati nabava, skladišno poslovanje, prodaja, financije, knjigovodstvo, itd. Povezivanjem Luceeda s web trgovinom i automatizacijom procesa trgovci mogu pojednostaviti i ubrzati svoje poslovanje i tako uštediti na vremenu i sredstvima.

Kad je riječ o integraciji s web trgovinom, ne postoji jedinstveno rješenje, a kakva će integracija donijeti najveću korist ovisi od trgovca do trgovca. Potrebe malih i potrebe velikih trgovaca mogu biti značajno različite zbog čega će se izgradnja pravog, individualnog rješenja razlikovati za svako poslovanje.

Mnogi trgovci, pogotovo oni s većim poslovanjima, koriste Magento kao platformu za svoje web shopove, a integracije s ERP sustavima poput Luceeda uobičajena su stvar za Magento koji se za slične svrhe već unaprijed pripremio vlastitim API servisima.

Zašto Magento kao eCommerce platforma?

Prije nego objasnimo kako sama integracija ovih sustava funkcionira, važno je pojasniti što Magento čini privlačnim rješenjem. Kao open-source e-commerce platforma, Magento se ističe fleksibilnošću i mogućnošću prilagođavanja potrebama korisnika. Neke od glavnih karakteristika Magento platforme su:

  • Skalabilnost – Magento podržava web trgovine različitih opsega, te se lako može prilagoditi povećanju poslovanja bez narušavanja performanse web trgovine.
  • Prilagodljivost – s raznolikim ekstenzijama Magento se može prilagoditi potrebama svakog trgovca i uključiti upravo one elemente koje taj web shop zahtjeva.
  • Interoperabilnost – Magento se odlikuje bogatstvom ugrađenih API sustava i lako se može integrirati s različitim vanjskim sustavima, npr. ERP sustavima, sustavima za plaćanje, sustavima za dostavu, i slično.
  • SEO-Friendly – Magento je u startu kreiran sa SEO optimizacijom na umu kako bi se web trgovine na toj platformi mogle rangirati što bolje.
  • Responzivnost – Magento je kreiran s responzivnim dizajnom na umu, omogućavajući prilagodbu web trgovina mobilnim uređajima i ugodno korisničko iskustvo.

Kjučne karakteristike u integraciju Luceeda s Magentom upravo su nam fleksibilnost i prilagodljivost koje pomažu u tome da se Magento u potpunosti integrira s Luceedom prema potrebama trgovca.

Kako funkcionira integracija Magento i ERP sustava?

Integracijom Magento i ERP sustava omogućuje se razmjena podataka iz jednog sustava u drugi. No što to zapravo znači?

Počnimo s jednostavnim primjerom: to znači da će podaci o narudžbama koje nastaju na Magento platformi – npr. kupac naruči određeni proizvod iz web trgovine – moći poslati u ERP sustav, gdje su takvi podaci pohranjeni u svrhu organizacije poslovanja – npr. u ERP sustavu nalaze se podaci koliko je tog proizvoda dostupno u skladištu. Narudžbom iz web trgovine ti se podaci ažuriraju, a u slučaju nedostupnosti proizvoda upravo je integracija ERP sustava s web trgovinom zaslužna za informaciju na webu koja kupcima komunicira da je taj proizvod trenutno nedostupan u skladištu.

Uobičajeni podaci koji se integracijom razmjenjuju među sustavima mogu biti broj narudžbe, ime i prezime naručitelja, adresa, dostava, naplata, email, kontakt broj, količina naručenih proizvoda, itd. Povezivanje tih sustava i slanje podataka omogućuje se putem API web servisa.

API web servis (eng. Application Programming Interface) predstavlja skup pravila i alata kojima dva različita sustava međusobno komuniciraju, dijele informacije ili funkcionalnosti. U kontekstu Magenta integracija je posebno olakšana jer Magento već posjeduje vlastite API servise s jasno razrađenim strukturama podataka. U Magentu se kreiraju API pristupni ključevi, upišu se u Luceed, i sustavi su povezani.

Kako su ovo već ustaljeni procesi, povezivanje podataka ne nailazi na posebne izazove, a u slučaju da je potrebna razmjena podataka koji nisu dio Magento sustava, potrebno je osmisliti rješenje po mjeri (eng. custom solution).

Izazovi i rješenja integracije Magento i Luceed sustava

Ovisno o potrebama trgovca, u Luceed ERP sustavu bit će spremljeni podaci potrebni za njegovo poslovanje – npr. podaci o količini nekog proizvoda uobičajena su informacija svake trgovine. U integraciji s Magentom, Luceed je taj koji šalje zahtjev Magentu o trenutnoj količini proizvoda zabilježenoj u web shopu. Magento na taj zahtjev odgovara tako što ažurira zapis o količini na svojoj strani

S jasno izmapiranim podacima uspješnu integraciju je lako pripremiti. No, imamo i situacije koje zahtijevaju rješenja po mjeri. Jedan primjer je kada trgovac već posjeduje izgrađeni Luceed sustav povezan s drugim vanjskim sustavima. U takvim situacijama potrebno je osmisliti rješenje kako bi ti podaci mogli doći do svih relevantnih ciljeva, biti točno ažurirani i pohranjeni u Luceedu.

Prođimo to na primjeru: trgovac surađuje s dostavnom službom za svoje narudžbe, te pri tome integrira svoj Luceed sustav sa sustavom za dostavu od dostavne službe. Kroz Luceed obrađuje narudžbe koje šalje dostavnoj službi, a od njih nazad dobiva kod za praćenje pošiljke. Iz Luceeda je zatim potrebno poslati taj kod u Magento kako bi krajnji korisnik – osoba koja ja naručila taj proizvod – mogla dobiti e-mail s kodom za praćenje pošiljke.

Kako je Magento fleksibilan sustav s velikim mogućnostima, ovakve situacije su uz stručnost developera i komunikaciju s Tomsoftom, kreatorima Luceeda, lako rješive. Točnim mapiranjem podataka putem API pristupnih točaka mogu se povezati svi navedene sustave, a daljnje je održavanje lako jer će pravilno uspostavljen sustav jednostavno raditi. It just works.

Gdje početi?

Integracije se mogu činiti kao opsežan i izazovan proces. No, suradnja sa stručnim i iskusnim partnerom uvelike će doprinijeti izbjegavanju nepotrebnih komplikacija i pronalasku idealnog rješenja za potrebe svakog trgovca. Sve što je potrebno napraviti je prvi korak: odlučiti se za integraciju.

Dugogodišnje iskustvo u povezivanju Magenta s ERP sustavima, pa i Luceedom, čini nas idealnim partnerima za osmišljavanje i izgradnju novih rješenja – upravo i ono koje treba tvoje poslovanje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)