NOVOSTI

5 razloga zašto očistiti svoje GTM spremnike

eCommerce talk
Nives Klasan
Kada si zadnji put očistio svoje spremnike u GTM-u? Ako se ne sjećaš, nisi jedini. Velik broj e-Commerce menadžera zanemaruje važnost redovitog pregleda spremnika, što dovodi do različitih problema i izazova za web stranicu. U ovom ćemo ti članku reći kako znati da je vrijeme za čišćenje spremnika te koje ćeš sve koristi dobiti od toga. Pa krenimo! 

Je li vrijeme za čišćenje?

Dok istražuješ popis oznaka u svom GTM spremniku, nailaziš na reference za alate ili radnje za koje znaš da ih više ne koristiš. To može biti znak da se GTM spremnici trebaju osvježiti i da vjerojatno imaš neke zastarjele oznake koje su spremne za uklanjanje. I to je samo jedan od scenarija koji pokazuje da je vrijeme za pospremanje spremnika. Brojni problemi povezani s GTM spremnicima mogu negativno utjecati na izvedbu web stranice, stoga je njihovo čišćenje jedna od najboljih praksi GTM-a.   

Nadalje, možeš naići i na druge izazove s praćenjem e-trgovine, kao što su netočno praćenje transakcija ili pogrešni podaci o izvješćivanju proizvoda u Google Analytics-u i drugim alatima za izvješćivanje. To će stvoriti probleme u komunikaciji između tebe i tvojih korisnika zbog nedostatka potrebnih i točnih informacija. Rezultat toga bit će propuštanje prilike da svoje korisnike pretvoriš u klijente, a to je nešto što nijedan vlasnik ne želi za svoju tvrtku, zar ne? 

Osim toga, ako su tvoji GTM spremnici tijekom dužeg perioda dijeljeni s više različitih agencija, oni gotovo sigurno zahtijevaju dubinsko čišćenje. Svaka je agencija vjerojatno stavila svoje oznake, varijable i okidače u spremnik, što je rezultiralo njegovom pretrpanošću elementima koji vrlo često nemaju svrhu. Neki više nisu potrebni ili su zastarjeli, ali zbog toga što i dalje zauzimaju prostor spremnika tvoja stranica radi sporije.

Bilo bi dobro pregledati sve oznake, varijable i okidače drugih agencija već na samom početku i izbrisati one beskorisne. To će ti u budućnosti uštedjeti nešto vremena te istovremeno smanjiti vjerojatnost potencijalnih poteškoća. Bilo bi dobro pregledati sve oznake, varijable i okidače drugih agencija već na samom početku i izbrisati one beskorisne. To će ti u budućnosti uštedjeti nešto vremena te istovremeno smanjiti vjerojatnost potencijalnih poteškoća.

Naposljetku, postoji mogućnost da imaš nekoliko sličnih oznaka pod istim okidačem.  Time se samo zauzima prostor u spremniku i dovodi do potencijalnih konfuzija, pa bi ih se trebalo grupirati kako bi se poboljšala izvedba web stranice. 

5 ključnih prednosti očišćenih GTM spremnika

Sada znaš kada pospremiti svoje GTM spremnike, ali idemo raspraviti zašto. Odgovor je prilično jednostavan. Njihovo čišćenje pomoći će u rješavanju gore navedenih poteškoća te, u isto vrijeme, pružiti značajne prednosti tvojoj web stranici. Ovo je pet glavnih prednosti očišćenih GTM spremnika: 

  1. Poboljšana brzina stranice
  2. Poboljšana izvedba stranice
  3. Bolje korisničko iskustvo
  4. Točno praćenje podataka
  5. Povećana učinkovitost

Poboljšana brzina stranice

Nema ništa gore od spore web stranice, zar ne? Mnogi ih korisnici napuštaju zbog frustracije koju dožive, što često rezultira time da se nikada ne vrate. Ne dobija se druga prilika za ostaviti prvi dojam, stoga to moraš učiniti kako treba.

Sređivanjem spremnika Google Tag Manager-a eliminirat ćeš sve nepotrebne oznake, varijable i okidače koji su uzrokovali sporost stranice. Ako se stranica brzo učitava, veća je vjerojatnost da će dobiti više posjetitelja i veće stope konverzije

Čak i mala metrika kao što je ms može imati značajan utjecaj na tvoje poslovanje, što možemo vidjeti iz Amazonovog izvješća o padu prodaje od 1% za svakih 100 milisekundi povećanog vremena učitavanja stranice. Naš bivši Inchoo-ovac, Hrvoje Jurišić, o ovoj je temi pričao na OMGcommerce konferenciji prije par godina, a o njegovim zaključcima možeš više pročitati ovdje.

Poboljšana izvedba stranice

Izvedba web stranice izravno je povezana s njezinom brzinom. Poboljšanjem oba faktora, utjecat ćeš na stope napuštanja početne stranice, zadovoljstvo korisnika, SERP rangiranje, konverzije i prihod. Naravno, potrebno je više od samog organiziranja GTM spremnika za optimizaciju oba faktora, ali to je neophodan korak koji se često zanemaruje.

Vidjeli smo mnogo slučajeva u kojima se skripte kodova od 150 kb za neke alate učitavaju godinama na svakoj stranici, iako ih tvrtka više ne koristi. Ali oni su još uvijek u spremniku i tako utječu na izvedbu stranice.

Bolje korisničko iskustvo

Osim toga, povećanjem brzine i poboljšanjem izvedbe web stranice možeš pružiti bolje korisničko iskustvo. Ako ukloniš nepotrebne oznake i optimiziraš spremnik, korisnici mogu uživati ​​u bržem i učinkovitijem iskustvu web stranice, što dovodi do povećanog angažmana i viših stopa konverzije. Time se potiče lojalnost kupaca, što je krajnji cilj svakog poslovanja. 

Točno praćenje podataka

Još jedna prednost za tvoju stranicu je točno praćenje podataka. Ranije smo spomenuli da se mnogi izazovi s praćenjem u e-trgovini mogu dogoditi zbog GTM spremnika punih starih i nepotrebnih komponenti. Ako ih redovito čistiš od oznaka, varijabli i okidača koji više nisu potrebni i ažuriraš ostatak, veća je vjerojatnost da će Google Tag Manager pratiti relevantne i točne događaje. To će osigurati da su podaci primljeni s web stranice točni te da pronađu pravi put do različitih alata koje koristiš. Bit ćeš sigurniji u svoje odluke jer imaš točne podatke na koje se možeš osloniti.  

Povećana učinkovitost

Posljednja, ali ne i manje bitna, prednost očišćenih GTM spremnika je povećana učinkovitost. Ako malo bolje razmisliš, to je logičan rezultat svih gore navedenih prednosti. Brzina web stranice i korisnički doživljaj su izvrsni te imaš točne podatke za praćenje. Uz sve ove informacije nadohvat ruke, donošenje prave poslovne odluke postaje lakše. Dobre poslovne odluke u konačnici vode do poboljšanja ukupnog poslovanja

Ovo je samo jedan set prednosti organiziranja tvojih spremnika Google Tag Manager-a. Upravljanje učinkovitošću GTM spremnika osigurava da njegova izvedba bude na najvišoj razini. Međutim, važno je razumjeti da postizanje ovih pet prednosti zahtijeva puno više od samog čišćenja GTM spremnika. To je rezultat višestrukih optimizacija i kontinuiranog praćenja, no ovaj korak je neophodan, iako se često preskače. 

Trebaš pomoć s GTM-om? Tu smo!  

Upravljanje oznakama, okidačima i varijablama je teško, a njihovo redovito održavanje još je teže uz stalno testiranje, kontrolu verzija i potrebe za dokumentacijom. No čišćenje GTM spremnika ključno je za ispravno funkcioniranje tvoje stranice, iako se ono često preskače i zanemaruje. Cilj nam bio da ovim člankom podignemo svijest o potrebi njihovog redovitog održavanja te se nadamo da smo u tome uspjeli.

Ako nisi siguran kako pravilno očistiti svoje spremnike Google Tag Manager-a ili odakle početi, bez brige; tu smo! Naš tim ima bogato iskustvo i znanje u GA i GTM-u te će ti rado pomoći u poboljšanju poslovanja. Saznaj više o našim e-Commerce uslugama ovdje

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)