NOVOSTI

Google Analytics 4 (GA4) samoanaliza

eCommerce talk
Valentina Batrac

Google Analytics 4 moćan je alat koji omogućava poduzećima i administratorima web-sjedišta da prate, mjere i analiziraju različite aspekte njihove online prisutnosti. Vjerojatno ga imaš i koristiš, ali, kao i većina drugih korisnika, nisi svjestan je li iskorišten u potpunosti. Nadamo se da će ti ovaj članak pomoći odgovoriti na pitanje je li vrijeme da zatražiš pomoć stručnjaka. 

Cilj ovog članka je pomoći ti da provedeš samoanalizu svoj GA4 i identificiraš neke praznine, odnosno područja koja zahtijevaju više pažnje. GA4 mora biti pravilno postavljen kako bi mogao pratiti uspjeh svojih marketinških kampanja. U protivnom riskiraš donošenje važnih poslovnih odluka na temelju netočnih podataka i informacija.  

Identificiraj prazninu u monetizacijskim izvješćima

Kada provodiš analizu Google Analytics-a, dobar prvi korak je identificiranje praznina u monetizacijskim izvješćima. Usporedi iznose u GA4 s iznosima iz izvješća koji su u sklopu webshop-a. Uobičajeno je da su iznosi u GA malo niži nego stvarni iznosi, ali ako je ta razlika veća od 10%, potrebno je obratiti se stručnjaku i vidjeti što se može napraviti u vezi toga. 

Praćenje događaja

Praćenje događaja u Google Analytics 4 omogućava ti praćenje određenih radnji koje korisnici obavljaju na webshop-u kao što su klikovi na link, kupnje, preuzimanje datoteka i slično. Pomoću tih podataka možeš pratiti uspješnost CTA gumba, kako se korisnici kreću po stranici i do kojeg dijela stranice dođu mišem, i još puno toga.

Google Analytics omogućuje ti kreiranje do 500 događaja po korisničkom računu. Postoji nekoliko vrsta događaja. Prvi su oni događaji koje GA automatski prikuplja nakon što se postavi račun. Pokreću se kada korisnici izvrše osnovne interakcije kao što su click ili form_submit. Još jedna vrsta događaja koje GA automatski prikuplja su događaji poboljšanog mjerenja koji nude više informacija o kretnjama korisnika po webshop-u. 

Osim automatskih, postoje i događaji koji se moraju samostalno postaviti. To su preporučeni i prilagođeni. Preporučeni događaji imaju unaprijed definirane parametre dok prilagođeni događaji nemaju, njih postavljaš na temelju specifičnih potreba poslovanja. 

Kako osigurati maksimalno iskorištenje mogućnosti koje nudi GA4? Kreiranjem prilagođenih događaja koji ti pomažu pratiti put kojim se kupci kreću na tvom webshop-u. Pomoću prilagođenih događaja možeš pratiti specifične stvari koje su važne za tvoje poslovanje. 

Kako bi provjerio postavljene događaje, odi na početnu stranicu tvog GA4 GA4 računa > izvješća > life cycle > angažman > događaji. Tu možeš vidjeti sve događaje koji su postavljeni na tvom web-sjedištu. Ako imaš manje od 10 događaja, vjerojatno ne koristiš praćenje događaja na najbolji način i ne iskorištavaš potencijal ove značajke GA4. 

Google Analytics 4 publika

Publika u GA4 ti omogućuje da segmentiraš korisnike web-sjedišta na načine koji imaju najviše smisla za poslovanje. Na primjer, možeš kreirati publiku s korisnicima koji su iz SAD-a ili publiku s korisnicima koji su posjetili određenu stranicu na tvom web-sjedištu. Publike koje napraviš mogu biti općenitije ili specifičnije, ovisno o tvojim potrebama. 

Ova značajka GA4 je posebice korisna za oglašavanje. Možeš povezati publike sa svojim Google Ads računom i koristiti ih u remarketing kampanjama. Na taj će način oglasi biti prikazani samo onim korisnicima koji su bili u kontaktu s tvojim web-sjedištem pa će rezultati oglašavanje biti uspješniji. 

Ako još nemaš kreirane publike u GA4, ovo je podsjetnik da to učiniš, inače ćeš propustiti sve mogućnosti koje ti ova značajka pruža. Ovaj vodič za kreiranje GA4 publike ti može pomoći u tome. 

Ga4 publika ti može pomoći u razumijevanju korisnika web-sjedišta kako bi kreirao bolje i efektivnije marketinške kampanje. Ali, što ako publike koje si kreirao nisu dobre? 

Zamisli publike kao različite skupine ljudi koji su tvoja ciljana publika. Na primjer, ako imaš webshop koji dostavlja samo unutra Hrvatske, napravi publiku samo s korisnicima koji su iz Hrvatske. Korisnici iz drugih država nisu važni za poslovanje ako ne dostavljaš tamo. 

Kako osigurati da izvlačiš maksimum iz ove značajke:

  • odi na svoj GA4 račun > izvješća > life cycle > angažman > publika. Tamo možeš vidjeti sve publike koje si napravio te analizirati podatke
  • pregledaj podatke kako bi se uvjerio da publike nisu preširoko ili preusko definirane – kako ih možeš prilagoditi svojim marketinškim kampanjama? 
  • arhiviraj publike koje više nisu korisne

Grupiranje sadržaja u GA4

Grupiranje sadržaja u GA4 je način za organiziranje sadržaja na web-sjedištu na temelju različitih tema. Na primjer, ako vodiš webshop, sadržaj možeš organizirati prema kategorijama proizvoda. Svaka kategorija bila bi jedna grupa sadržaja. Ili, ako se baviš pružanjem usluga, možeš kreirati grupu za svaku uslugu koju nudiš, itd. Grupiranje sadržaja je korisno zato što ti omogućava da pratiš uspješnost svake grupe posebno.

Grupiranje sadržaja ti omogućava da:

  • pratiš uspješnost svake grupe
  • analiziraš ponašanja posjetitelja grupe (npr. novi korisnici u odnosu na one koji su već posjetili tu grupu, lokacija korisnika, itd.)
  • uspoređuješ različite grupe sadržaja  

Ako nisi siguran imaš li postavljene grupe, odi na soj GA4 račun > life cycle > angažman > Pages and screens: Page path and screen class > u padajućem izborniku, s lijeve strane, klikni na “grupa sadržaja”. Ako su grupe sadržaja postavljene, pojavit će se tu, a ako nisu, tablica će biti prazna. Ako nemaš grupe sadržaja, propuštaš vrijedne informacije koje bi ti one mogle dati.

Grupiranje sadržaja zvuči sjajno, ali što ako je učinjeno pogrešno? Što ako grupe sadržaja koje si postavio nemaju smisla za poslovanje? Grupe sadržaja nisu unaprijed definirane na GA4 nego ih moraš sam postaviti. Ako to ne učiniš na dobar način, neće ti pružati informacije koje su ti potrebne. 

Pogledaj svoje grupe i postavi si ova pitanja:

  • imaju li smisla ove grupe? Kako su stranice unutar jedne grupe povezane?
  • jesu li grupe koja sam postavio, korisne i relevantne za moje marketinške ciljeve?
  • govori li mi uspoređivanje podataka iz ovih grupa išta važno?
GA4 s grupama sadržaja
GA4 bez grupa sadržaja

Ako ti napravljene grupe ne daju odgovore na ova pitanja, nisu organizirane na dobar način i moraš promisliti svoju strategiju grupiranja sadržaja.

Zaključak 

Google Analytics 4 nudi mnoge alate i značajke koje ti mogu pomoći u praćenju uspješnosti web-sjedišta, ali je beskoristan ako nije ispravno postavljen. Zato je važno redovito pregledavati GA kako bi bio siguran da iskorištavaš potencijal ovog alata i pratiš prave podatke.

Trebaš pomoć u vezi svog web-sjedišta? Klikni ovdje i saznaj više o marketing i ecommerce uslugama koje nudimo. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)