NOVOSTI

Kako prodavati više od konkurencije?

eCommerce talk
Toni Aničić
Ako postoji nešto što odlikuje svijet eCommercea trenutno, onda je to kompetitivnost. Korisnici imaju više izbora nego ikada prije što ostavlja posljedice na poslovanje i rezultate eCommerce trgovina.
Uz sve dostupne marketing kanale koji se koriste za promociju proizvoda, bili oni na internetu ili ne, jako lako se može zaboraviti postaviti pitanje ključno za poslovanje bilo koje (online) trgovine – što to razdvaja one koji dobro posluju od onih koji ne?

Sve nas zanima koji je to tajni razlog zbog kojeg naši konkurenti posluju bolje. Vjerovali ili ne, odgovor je i više nego jednostavan – kreću od kupaca.

Uzmite za primjer bilo koji od vaših proizvoda i iskreno odgovorite na sljedeće pitanje: ”Zašto bi netko, bilo tko, kupio ovaj proizvod od mene, a ne od mog konkurenta?” Ako ne znate ni jedan razlog, upravo ste otkrili najveći problem koji imate.

Postoji mnogo razloga zašto bi itko mogao željeti kupiti proizvod iz vaše trgovine, a upravo zbog toga je bitno da ste ih svjesni, ipak na temelju njih (ne) ostvarujete prednost.

1. Bolje cijene

Nema tu nekog posebnog trika. Jednostavna matematika kaže da postoje korisnici kojima je cijena najvažniji faktor i tko god ponudi najbolju cijenu, pridobit će pozornost takvog korisnika, a na kraju krajeva, i zadržati ju. Unatoč tome, ako razlika u cijeni nije prevelika, korisnici mogu razmotriti i ostale faktore navedene u nastavku teksta pri odlučivanju o kupnji. Cijena ne mora uvijek biti najvažniji faktor, ne kod svih, i to treba imati na umu.

2. Osjećaj sigurnosti

Svaka stranica ulijeva određen osjećaj povjerenja. Poput kakvih dimnih signala, na stranici se nalaze znakovi koje su korisnici naučili prepoznati, a koji kod njih stvaraju osjećaj da su njihovi podatci sigurni te da mogu mirno kupovati. Možda se radi o činjenici da postoji nekoliko različitih opcija plaćanja, da se među njima lako snalaziti i da korisnik može veoma jednostavno odabrati onu kojoj više vjeruju. Možda se radi o tome da se na stranici nalazi pravi telefonski broj koji mogu nazvati. Možda postoji dio ”O nama” na kojemu mogu pročitati da se radi o legitimnoj tvrtci koja posluje određeni period, a možda ta tvrtka ima i trgovine na nekoj fizičkoj lokaciji, možda čak u mjestu tog korisnika.

Svi navedeni podatci su dimni signali i trebaju biti jasno vidljivi. Ukratko, trebaju biti dostupni korisnicima. Možete biti uspješnija ili uglednija tvrtka od vašeg konkuretna, ali ako korisnici to ne znaju i do te informacije ne mogu doći, ne možete ni očekivati da ćete ubrati plodove na osnovu tog podatka. Stvari koje ukazuju na povjerenje se trebaju nalaziti na lako uočljivim mjestima, tamo gdje korisnici očekuju da će ih pronaći.

3. Brzina učitavanja stranice

Investiranje u poboljšanje brzine stranice može biti najbolja stvar koja se dogodila online trgovini kada se radi o poboljšanju konverzije.

Korisnici očekuju da se vaša stranica učitava brzo. Veoma brzo. U biti, neću pisati o tome, ali reći ću vam da smo o tome već pisali i da više o temi možete pročitati u članku mog prijatelja Hrvoja.

Što je brža stranica, veća je i konkurentska prednost. Korisnici preferiraju brze stranice jer one olakšavaju i poboljšavaju njihova iskustva, a samim time, veća je vjerojatnost da će se takvoj stranici vratiti. Kada biraju, korisnici ne biraju stranice koje su spore, bez obzira na to što možda nude isti proizvod kao konkurentske brže verzije.

4. Korisnička služba

Korisnici očekuju mnogo od korisničke službe. Oni očekuju dostupnost na svim mogućim društvenim mrežama, od Facebooka do Twittera, uz standardne oblike poput e-maila, kontakt formi i telefona. Uz dostupnost, ne zaboravite točnost i ažurnost.

Ako s korisnikom ne razgovarate onako kako on želi, kroz kanal koji mu najviše odgovara, a vaš konkurent to čini, pogodite kome će se korisnik javiti, tko će pridobiti njegovo povjerenje i tko će dobiti priliku za prodaju?

5. Bolje recenzije

Ne samo vaše tvrtke, i proizvoda! Što je osvrt detaljniji i korisniji, korisnici će imati više povjerenja. Ako korisnik može izabrati između dvije trgovine koje prodaju isti proizvod, a jedna ima recenzije, veća je vjerojatnost da će odabrati baš nju.

6. Bolja navigacija i opcije za pretraživanje stranice

Možete imati bolju cijenu, bržu i sigurniju stranicu, ali ako se korisnik na vašoj stranici ne snalazi, i to s lakoćom, imate problem.

Imajte na umu da je u ovakvim slučajevima ”Manje je više.” ipak zlatno pravilo. Što je hijerarhija navigacije jednostavnija i jasnija, korisnik će prije pronaći željeni proizvod, a samim time, veća je vjerojatnost da će obaviti kupnju. Različiti filteri i sugestije pri pretraživanju su samo neki od načina da korisniku olakšate snalaženje.

7. Vidljivost

Što vas je lakše pronaći, imat ćete više posjeta. To je, naravno, stvar marketinga i optimizacije za tražilice, ali imajte na umu – nitko neće proći cijeli internet da bi pronašao najbolju moguću ponudu. Čak i ako ste najjeftiniji, ako vas se ne može lako pronaći, nećete prodati jer ljudi jednostavno ne znaju da vaša ponuda postoji. Ključ je pametno rasporediti novac za oglašavanje.

U što ste više navedenih područja bolji od konkurencije, veće su šanse da postanete kralj svoje niše.

Imate razlog za dodati? Što vas potiče da kupujete?

Podijelite s nama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)