Upoznajte Svijet vode – najbolju Magento web trgovinu u Hrvatskoj!

Upoznajte Svijet vode - najbolju Magento web trgovinu u Hrvatskoj!

Najbolja Magento web trgovina u Hrvatskoj je Svijet vode, prema ocjenama stručnog žirija u sklopu konferencije Meet Magento Hrvatska koja je organizirana krajem rujna ove godine. Detalje o samom odabiru i načinu ocjenjivanja možete pronaći ovdje, a u ovome članku donosimo priču o pobjednicima.

Drago nam je što imamo priliku prenijeti i dio priče o razvoju web trgovine Svijet vode i putem intervjua s Damirom Žučkom, voditeljem online poslovanja trgovačkog obrta Vezus koji stoji iza branda Svijet vode.

Pozdrav, Damire. Prije svega, velike čestitke na prvoj nagradi za najbolju Magento web trgovinu u Hrvatskoj! Što ovakva nagrada znači za vas i jeste li je očekivali?

Hvala na čestitci i uopće prilici da sudjelujemo u izboru za najbolju Magento web trgovinu. Smatram da veliki dio zasluga za ovu nagradu pripadaju našim developerima iz tvrtke GAUSS te hostingu tvrtke CALLIDUS grupa.
 Moram priznati da nismo očekivali ovu nagradu jer smo relativno mali shop koji sigurno nema mogućnosti ulaganja u njegov konstantni razvoj kao neke velike tvrtke, koje su također bile nominirane.

S druge strane, upravo ta smanjena mogućnost ulaganja, tjera nas da pažljivo biramo dorade na shopu u svrhu što boljeg korisničkog iskustva, a onda do, usudit ću se reći, najsitnijih detalja inzistiramo na“bug free“ izvedbama tih rješenja. To vrlo dobro znaju naši prethodno navedeni partneri pa im se ovom prilikom još jednom zahvaljujem na razumijevanju našeg načina rada ☺. Nagrada nam je, u svakom slučaju, poticaj da se još više posvetimo radu na tehničkoj strani shopa, a naravno i na samoj širini i kvaliteti ponude proizvoda koje putem shopa prodajemo.

Vrlo nam je bitno da su naši kupci zadovoljni prezentacijom proizvoda i njihovom kvalitetom, lakoćom kupovanja te uvjetima kupnje, a to su sve stvari na kojima konstantno radimo i pokušavamo ih što više podrediti kupcima.

Možete li nam reći nešto više o svojem biznisu te o svojem izlasku na internet? Kako ste se odlučili za izradu web trgovine? Jeste li nailazili na neke administrativne poteškoće tijekom “izlaska na web”?

S obzirom na to da sam “na internetu” od njegovih samih komercijalnih početaka u Hrvatskoj, odavno mi je bila želja da pokrenem neki svoj posao koji će velikim dijelom ili kompletno biti vezan na internet poslovanje. Prilika se ukazala krajem 2009. godine, kada smo s uvoznikom i distriburterom opreme za bazene, vrtna jezerca i navodnjavanje, dogovorili da jedan dio njihovog asortimana proizvoda ponudimo u prodaju putem webshopa.

Znam da mnogi imaju raznoraznih problema s administracijom, no moram reći da mi, barem do sada, nemamo takvih negativnih iskustava. Prije samog pokretanja ovog posla, imali smo već registriran obrt tako da smo samo napravili njegovu doregistraciju i naravno zadovoljili uvjete koji su se od nas tražili. Prethodno smo se dobro informirali što je sve potrebno napraviti tako da u fazi doregistracije i nije bilo nekih iznenađenja.

Trenutna web trgovina je na softverskom rješenju Magento 2. Koja je to verzija vaše web trgovine te kako su tekli prelasci s jedne tehnologije na drugu? Jeste li se prvenstveno vodili tehničkim zahtjevima ili ste svaku promjenu iskoristili i za veći “revamp” svojeg online prisustva?

Prva verzija shopa se temeljila na kompletnom rješenju jedna naše domaće tvrtke i moram priznati da je za tadašnje vrijeme, shop također bio jako dobro napravljen. U to vrijeme smo, naravno, bili totalni početnici u internet poslovanju, a s obzirom da niti nije bilo puno nekih domaćih izvora informacija, posao smo razvijali proučavajući sve moguće strane izvore i naravno, kroz vlastito iskustvo koje smo stjecali radom shopa.

Kasnije su se i koda nas počeli organizirati raznorazni seminari o e-commerce poslovanju tako da su nam neki od njih dali jako kvalitetne informacije u kojem smjeru ići. Razvojem tehnologije, sve više korisnika koji su dolazili na naš shop činilo je to putem mobilnih uređaja, tako da smo shvatili da moramo napraviti responsive shop, a također i kompletan redizajn shopa kako bi poboljšali korisničko iskustvo.

Tada smo se odlučili prijeći na neku komercijalnu platformu kako ne bi bili ovisni o tehničkom rješenju jedne tvrtke pa smo odabrali Magento. I to baš krajem 2015. godine kada je pred sam početak izrade novog shopa, izašla verzija Magento 2 koja je imala prilično bugova, a nije baš bilo niti ekstenzija za nju.

Ipak, odlučili smo se za novu verziju, a ne za verziju 1.9. Iako je zbog toga novi shop kasnio, nije nam žao. Magento zajednica je stvarno velika i praktički nema problema za koji nećete naći neko rješenje.

Ako nije tajna, koliko postotak vaše prodaje čine narudžbe putem web trgovine, koliko ste zadovoljni tim omjerom, te koje trendove primjećujete u posljednjih nekoliko godina?

Mi smo isključivo web trgovina, odnosno nemamo fizičku trgovinu, tako da sva prodaja ide isključivo preko ili uz pomoć prezentacije proizvoda iz ponude web trgovine. Od samih početaka pa do danas, bilježimo konstantan rast prodaje. Najveći problem nam je, ako to tako to mogu opisati, u tome što je prodaja roba iz naše ponude sezonskog karaktera, pa u nekoliko proljetnih i ljetnih mjeseci imamo jako veliki promet što iziskuje dobru organizaciju resursa.

Koje promocijske kanale koristite i koji od njih su vam se pokazali najisplativijima?

Od oglašavanja, za sada koristimo jedino Google Ads. Nešto malo smo radili i Facebook kampanje. Google Ads nam se pokazao kao jako dobar kanal promocije, no u skorije vrijeme planiramo pokrenuti email marketing te pisanje blog članaka koje ćemo promovirati kroz newslettere i na Facebook stranici koja žudi za osvježenjem i aktualnim postovima 🙂

Kako biste ocijenili hrvatsku eCommerce scenu – od udruga, konferencija, izbora – koliko mislite da takav angažman pomaže vlasnicima i voditeljima web trgovina, a na čemu mislite da bi trebalo još poraditi?

U posljednje vrijeme je hrvatska eCommerce scena poprilično aktivna tako da se sada novi, ali i postojeći vlasnici/voditelj web trgovina, imaju gdje informirati o novostima, trendovima, a isto tako i usvajati nova znanja s obzirom na brze izmjene u digitalnom marketingu i općenito tehnologijama.

Naravno, o svemu tome se već odavno može čitati (i gledati) na internetu, no mislim da neposredan kontakt s predavačem kao i druženje i razmjena iskustava s ostalim sudionicima, olakšava dobivanje kvalitetnih i provjerenih informacija, pogotovo onih koji su vezani baš za naše tržište.

Kako velik dio vlasnika/voditelja web trgovina ima problem s nedostatkom vremena, mislim da bi bilo dobro kada bi se počeli organizirati i webinari u nekim večernjim satima, naravno s mogućnošću njihovog pregledavanja i nakon završetka istih. Na taj način bi se, siguran sam, više nas moglo uključiti u edukacije takve vrste, a i troškovno bi oni mogli biti prihvatljiviji o klasičnih seminara. Dakle, neke specijalizirane koferencije kao i do sada uživo, a edukacije prvenstveno ili uglavnom kroz webinare.

I za sam kraj, možete li nam reći koji su vaši planovi za web trgovinu? Što možemo očekivati u 2019.?

Planiramo proširiti ponudu proizvoda iz kategorija koje smo i do sada nudili, no razmišljamo i o uvođenju dodatne kategorije (ili možda čak više njih) kojom bi malo „popeglali“ sezonalnost posla koja nam, kao što sam već rekao, radi male probleme.

Također, otklonit ćemo neke tehničke nedostatke na shopu odnosno napraviti dodatna poboljšanja korisničkog iskustva. U tome će nam, siguran sam, pomoći i analize koje ćemo dobiti od vas, a koje su odrađene kod ocjenjivanja naše web trgovine.

Ukoliko želite imati dobru web trgovinu, posla nikad ne nedostaje 🙂

Damiru puno hvala na intervjuu, i nadamo se da će i ova priča potaknuti ostale domaće web trgovce na stalno promišljanje o tome kako unaprijediti svoje web trgovine, ali, ono još bitnije, svoj cjelokupni odnos s kupcima.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *