NOVOSTI

Što smo čuli na OMGcommerce 2016…i što to znači za vas?

Inchooeri
Tea Pisac
Vrijeme leti… pa je tako brzo došla, a još brže prošla dugo očekivana konferencija koja je okupila stručnjake i entuzijaste iz svijeta digitala – OMGcommerce.
Nakon povratka iz Zagreba i slijeganja dojmova, hajdemo ih podijeliti sa svima vama koji niste mogli doći, a žalite zbog toga. 🙂 Ili će možda ovaj članak biti o nečemu sasvim drugom?

Ajmo kratko o konferenciji

Prvi dan bio je posvećen trendovima u digitalnoj ekonomiji i trgovini. Kroz brojna predavanja i panele slušali smo o ekonomiji dijeljenja, alternativnim načinima dostave, turizmu, definiranju cijena i ostalim aktualnostima iz područja digitalne prodaje.

Tijekom drugoga dana, ekipa se sa Zagrebačkog velesajma preselila u prostorije HUB385 gdje su na red došle poslovne edukacije. Ovdje su se kroz dva tracka mogle čuti razne praktične priče od brojnih stručnjaka pa tako i od dva Inchooera koji su nastupili na tracku o digitalnoj trgovini i marketingu. Dino Balen je pričao o izazovima dizajniranja web trgovina za mobilne uređaje,

omg dino

a Vanja Bunjevac je kroz svoja iskustva ukazao prisutnima na stvari koje trebaju izbjegavati kako ne bi bankrotirali prije nego krenu sa svojim eCommerce poslom. Ispričao je zanimljivu priču o svojim iskustvima u eCommerce vodama – od prvih situacija koje su ga ponukale da uđe u eCommerce svijet do aktualnog posla eCommerce konzultanta u Inchoo-u.

OMG vanja

Treći dan bio je rezerviran samo za odabranu eCommerce ekipu koja se družila na eCommerce Executive Forumu, a među njima bio je i naš Tomislav Bilić, osnivač i CEO Inchooa. Sudionici su uz sami recap cijele konferencije razgovarali o budućim trendovima. Svi su se složili da je budućnost upravo u omnichannel-u, te su došli do zgodnog zaključka: trebalo bi izbaciti “e” iz “eCommerce”.

A sada, malo na onaj dio “i što to znači za vas”

Prije početka tipkanja ovog izvještaja, imala sam listu ljudi koje sam htjela spomenuti jer su me njihova predavanja inspirirala. Ali zašto da čitate o mom subjektivnom osjećaju inspiracije, kad ste neki od vas još uvijek u potrazi za vlastitom. Usto, opisi brojnih predavanja su već odlično pokriveni u člancima Netokracije pa nećete ostati uskraćeni za sve potrebne informacije.

Zato će ovaj izvještaj krenuti u nešto drugačijem smjeru.

Više puta tijekom konferencije, od različitih predavača, mogli smo čuti kako njihove tvrtke proširuju svoje digitalne timove i traže nove ljude koji su spremni učiti i razvijati se.

U isto vrijeme, čuli smo i ovo:

  1. Jan Štefe iz tvrtke Eurosender, koja se bavi uslugom slanja paketa od vrata do vrata unutar EU, rekao je da je njihova najpopularnija destinacija za dostavu pošiljaka iz Hrvatske upravo Irska.  
  2. Ivan Kovačević, Head of digital marketing u Agrokoru između ostaloga, spomenuo je da su primijetili jednu zanimljivu stvar; vrlo često rodbina iz Njemačke, preko Agrokorovih online shopova, naručuje hranu svojim obiteljima u Bosni i Hercegovini.

Iz ove dvije izjave nazire se ne tako dobro gospodarsko stanje u regiji. Nije to nešto što prvi puta čujemo, ljudi odlaze u potrazi za (boljim) poslom, a nerijetko oni koji ostaju teško spajaju kraj s krajem. Nemojte me pogrešno shvatiti, odlazak u Irsku (ili ostale zemlje) nije nužno loše. Loše je to kada ljudi odu jer osjećaju da moraju, a ne kada oni to nužno žele.

Zašto ja to sada pišem? Zato što očito imamo problem s radnom snagom u području digitala (i brojnim drugim sektorima), a u isto vrijeme imamo brdo mladih, nezaposlenih ljudi na burzi rada i hrpu studenata završnih godina fakulteta koji bi im se na žalost uskoro mogli pridružiti.

Mnogi (mladi) ljudi zbog sveopće sumorne situacije u društvu imaju osjećaj da nemaju perspektivu u Hrvatskoj pa zato odlaze na rad u inozemstvo. Za sve one koji ne žele da njihove krpice postanu dio ranije spomenute Eurosenderove statistike želim vam reći da se u vašoj bližoj okolici događaju odlične stvari… iako se tako ne čini kad pogledate dnevnik i pročitate portale.

Organiziraju se odlične konferencije i radionice gdje možete naučiti brdo stvari. Na mnoge od njih možete otići besplatno i istražiti koliko vam što od prezentiranih područja “leži”. Izdvojite nekoliko poslijepodnevnih sati i odite popiti cugu i poslušati nešto zanimljivo na događajima kao što su Design Talks, PHP Talks ili na pokoju CodeCamp radionicu ili bilo koje predavanje koje se događa u vašem gradu. Ekipa u Osijeku može biti sretna jer zahvaljujući udruzi Osijek Software City i ostalim entuzijastima, u gradu imamo mnoštvo korisnih događanja.  

PHPtalksOsijek

Ako niste sigurni što vas točno zanima ili u vašem mjestu trenutno nema dovoljno entuzijasta koji bi dijelili svoje znanje, pogledajte neke od bezbroj besplatnih tutorijala i/ili interaktivnih portala koji vas mogu uvesti u čudesni svijet digitalnog marketinga, dizajna, developmenta…

Posjetite neka predavanja/radionica oko vas i provjerite s čime ćete “kliknuti”! Kada saznate što vas čini sretnima, počnite učiti – nema toga što danas na internetu ne možete besplatno naučiti. Prijavite se za praksu, započnite vlastiti projekt, umrežite se i sve ostalo će doći samo od sebe.  

Za kraj…

Umjesto detaljnog izvještaja s OMGcommerce konferencije, dobili ste hrpu wannabe motivacijskih rečenica. 🙂

Nadam se da će barem kod nekoga probuditi znatiželju i potaknuti vas da razmislite o dolasku na neku od spomenutih radionica/predavanja. Svijet se razvija, tehnologija raste eksponencijalno, ozbiljne tvrtke vape za mladim i vrijednim ljudima koji su spremni učiti. Zapravo imate puno prilika, samo krenite.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)