NOVOSTI

Je li baš sve u novcu?

Inchooeri
Dunja Vorkapic
Svaka tvrtka na svoj način prikuplja i transformira podatke u korisne informacije. U Inchoou je praćenje financijske produktivnosti dio procedure poslovne inteligencije.
Ona je važna jer osigurava timovima vidljivost naplativih sati na mjesečnoj razini, a menadžmentu sliku o tome koliko je svaki proizvodni tim doprinijeo u stvaranju prihoda unutar tvrtke.

Kroz razgovor s jednim od naših team lidera, promotrit ćemo jesu li fnancijska produktivnost i performansa tima sinonimi.

Alat za projekt menadžment koji trenutno koristimo je Active Collab. On nam, između ostalog, olakšava praćenje naplativih i nenaplativih sati svih zaposlenika u produkciji.

Za većinu klijenata s kojima radimo, račune izdajemo na tjednoj razini, ali uz to postoje i različiti “ongoing support” paketi koji se izdaju na mjesečnoj razini. Svaki račun izdaje se za konkretan projekt i temelji se broju naplativih sati zabilježenih u Active Collabu.

Nakon što su računi izdani i poslani, moj posao je rasporediti konačne iznose računa između članova tima koji su na projektu radili. Koliko je pojedini zaposlenik sudjelovao u određenom novčanom iznosu pratim jednom tjedno pomoću “Time&Expense” filtera. Nakon detektiranja naplativih sati, unosim ih u “Invoice Details” tablicu u “Zoho Reports” – online sustav za praćenje poslovne inteligencije. Svaki tim i članovi tima imaju svoj “ID” te “dashboarde” te je zbog toga podatke prilično lako rasporediti.

U dashboardima (slika ispod) svakog tima nalaze se grafikoni koji prikazuju njihovu financijsku produktivnost. Članovima tima su dodijeljene boje, a svaki stupac pokazuje doprinos pojedinog člana i ukupnu financijsku produktivnost tima na mjesečnoj razini.

dunjina-slika

Zanimalo me što ovakav grafikon govori tim liderima pa sam odlučila pitati jednog od njih – Stjepana Udovičića, lidera tima “Echo”. U Inchoo sam sada već više od 1 godine i, iz vlastitog iskustva, rekla bih da financijska produktivnost i performansa nisu sinonimi. Kako bih tu tezu razjasnila, sa Stjepanom sam razgovarala o različitim čimbenicima koji ukazuju na uspješnost članova njegovog tima.

Što vidiš kada promatraš grafikon svojeg tima; što on govori timu i o timu?

Stjepan: Kod promatranja grafikona, postoji nekoliko drugih stvari koje treba uzeti u obzir osim brojki. Moram misliti o stvarima kao što su dani godišnjih odmora, blagdana, stanju u kojem se određeni projekt na kojem radimo nalazi itd. Analizirajući grafikon na tjednoj razini, lakše mi je donijeti odluke o zapošljavanju novih članova tima, pribavljanju novih projekata i nagrađivanju članova tima za njihov angažman u dnevnim aktivnostima tima. Naravno, to nisu jedini čimbenici koji utječu na moje odluke, ali oni pritom imaju veću ulogu.

Kako se vidiš u ulozi tim lidera i koje su tvoje odgovornosti?

Stjepan: Sebe u timu vidim kao osobu odgovornu za opskrbljivanje tima sa svime što im je potrebno da bi mogli raditi – od alata do znanja i treninga. Učim ih i pomažem im da se razviju kako bih održao tim “zdravim”. To se vrlo rijetko odnosi na rješavanje konflikata, jer smo više usmjereni na otvorenu komunikaciju i donošenje odluka kao grupa.

Osim rada s ostalim članovima tima, odgovoran sam za održavanje njegove produktivnosti tako da pratim njihove zadatke i koordiniram projektima zajedno sa timom prodaje.

Reci mi nešto više o komunikaciji s klijentima. Kako odnos s klijentima utječe na produktivnost tima?

Stjepan: Ključ uspjeha projekta je iskrena i otvorena komunikacija s klijentima. Kako bismo razumjeli  njihove zahtjeve i očekivanja, razgovaramo o svakoj funkcionalnosti koja će biti implementirana. Ako klijent to iz nekog razloga ne želi, to loše utječe na sve. Tada zahtjevi najčešće ne odgovaraju očekivanjima, a tim ima problema s izvršavanjem danih zadataka. Sve navedeno vodi ka frustraciji obje strane. Prema tome, našim klijentima uvijek naglašavamo važnost komunikacije kako bi stvari od početka dobro funkcionirale .

Što je, prema tvom mišljenju, dobar tim i koji su ključni faktori njegova uspjeha?

Stjepan: Dobar tim je tim u kojem svaki član dobro komunicira s klijentima, rješava dane zadatke samostalno i voljan je pomoći drugima ako je to potrebno. Ako je tim efikasan, lakše će se nositi s većim izazovima i biti u mogućnosti rješavati kompleksnije situacije.

Kako bi tim mogao optimalno raditi, mora biti fokusiran. Svaki član tima mora znati svoja trenutna zaduženja (ne samo što treba biti učinjeno, već zašto i kako će to koristiti projektu u cjelini), ali i ona buduća. Ako neki “feature” nije dobro isplaniran, to može imati negativan utjecaj na performans tima.

Nakon Stjepanovih odgovora, zaključila sam da je bila točna moja pretpostavka kako financijska produktivnost i performansa nisu sinonimi. Financijska produktivnost mora biti uzeta u obzir pri donošenju odluka koje se tiču tima i ona donekle može ukazati na njegov uspjeh, ali nikako nije ključ istoga, jer ukupni rezultat je sastavljen od više jednako važnih čimbenika.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)